مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

بانوان ایرانی همیشه به‌دنبال اعتلای جمهوری اسلامی بوده و هستند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: نقش بانوان در زمان جنگ به جز اداره هنرمندانه زندگی، تشویق همسران و فرزندانشان بود که با آرامش آنها را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کنند و حضور فیزیکی زنان در جبهه نشان دهنده این بود که بانوان همواره به دنبال اعتلای جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «اعظم کاظمی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ‌در مراسم برگزاری نخستین کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» ویژه تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده که در سالن مدیریت بحران استانداری با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان ‌استان و خانواده‌های معظم شهدا همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار ‌کرد: نقش بانوان بسیار پررنگ و مؤثر در همه زمینه‌ها است.
وی با اشاره به نقش زنان از ابتدای خلقت جهان هستی ادامه داد: وقتی نگاه می‌کنیم حضرت حوا (س) در کنار حضرت آدم (ع) و همین‌طور در ادامه این مسیر حضرت مریم (س) را در کنار حضرت عیسی (ع)، حضرت خدیجه (س) را در کنار پیامبر عظیم‌الشأن(‌ص)، حضرت زینب (س) را در کنار امام حسین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را در کنار امیرالمومنین (ع)، ‌مشاهده می کنیم.
کاظمی با بیان اینکه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز نقش بسیار پر رنگی داشتند، ا‌فزود: زنان هم در تشویق‌هایی که برای همسران و فرزندانشان انجام می‌دادند، هم مددکاری و رشادت‌هایی که در پشت سنگر‌های دفاع مقدس داشتند، اقدامات بسیار زیادی را انجام دادند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استاندار‌ی بیان کرد: همه این‌ نقش آفرینی‌ها نشان دهنده آن است که نقش زنان همیشه پر رنگ بوده و به زمان حال محدود نشده است.
وی با اشاره به برگزاری کنگره تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده کشور، ‌گفت: این کنگره در جهت شناساندن بیشتر رشادت‌ها و افتخار آفرینی‌های این بزرگواران برگزار شده است و ما باید تمام نقش آفرینی‌ها و رشادت‌های این عزیزان را به نسل جوان تقدیم کنیم.
رئیس کمیته امور بانوان دومین کنگره چهار هزار شهید استان با بیان اینکه استان یزد ۲۶ شهیده زن و همچنین ۲۲ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: نقش بانوان در زمان جنگ به جز اداره هنرمندانه زندگی، تشویق همسران و فرزندانشان بود که با آرامش آنها را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کنند و در جنگ شرکت کنند و همچنین حضور فیزیکی زنان در جبهه نشان دهنده این بود که بانوان همه جوره به دنبال اعتلای جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.
‌کاظمی در پایان با بیان اینکه جوانان عزیز این کشور با الگوگیری از این رشادت‌ها می‌توانند دنباله رو و زیبایی‌بخش جامعه عزیزمان باشند، ‌خاطرنشان کرد: با الگوگیری از اولین و برترین الگویمان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و شهدایی که جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، پرستاران عزیز ‌و تیم حوزه سلامت هم خالصانه جانشان را کف دست گذاشتند و با رشادت‌هایی که خلق کردند در یک سال گذشته تا الان حافظ سلامت و جان مردم بوده و هستند و راه آن‌ها را ادامه می‌دهند.

گفتنی است در پایان این جلسه به یاد شهدای زن استان تعدادی درخت کاشته شد.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات