استاندار یزد بر ترویج فرهنگ پدافند غیر عامل تاکید کرد/فاطمی:

باید برای ایمنی در مقابل هجمه فرهنگی، خط پدافندی ایجاد کرد

استاندار یزد به لزوم تهیه، تدوین و برنامه ریزی اجرای طرح های مقابله با عملیات روانی و فرهنگی دشمن متناسب با فرهنگ عمومی استان پرداخت و افزود: دشمن از هر موضوعی برای جولان و فریب افکار عمومی استفاده می کند لذا باید موضوعات و حربه های دشمن را شناخته و برای بی تاثیر کردن آن ها برنامه مشخص تهیه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست شورای پدافند غیر عامل استان که در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش بسیار مهم پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری جوامع در برابر حوادث و بحران ها و تاثیر محسوس آموزش بر این مسئله گفت: یکی از ماموریت های ما نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل با برنامه ریزی با برگزاری دوره های آموزش های عمومی و تخصصی در بدنه اداری و مردمی است.
وی در ادامه بر تدوین سند آموزشی پدافند غیر عامل استان و برگزاری دوره های آموزشی مستمر، کارآمد و قابل ارائه در مانورهای میدانی تاکید کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به لزوم تهیه، تدوین و برنامه ریزی اجرای طرح های مقابله با عملیات روانی و فرهنگی دشمن متناسب با فرهنگ عمومی استان پرداخت و افزود: دشمن از هر موضوعی برای جولان و فریب افکار عمومی استفاده می کند لذا باید موضوعات و حربه های دشمن را شناخته و برای بی تاثیر کردن آن ها برنامه مشخص تهیه کرد.
دکتر فاطمی با اشاره به اهمیت آشنایی رسانه ها و روابط عمومی ها با حوزه پدافند غیرعامل و اهمیت آن، اظهارداشت: اطمینان بخشی، اطلاع رسانی مناسب و به هنگام در جامعه با استفاده درست از ظرفیت رسانه ها نقش مهمی در این راستا دارد.
وی عنوان کرد: تمام تصمیمات و مکان یابی های پروژه ها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و سایر شوراها و ستادهای استان باید با رعایت ملاحظات پدافندی باشد تا در آینده دچار مشکل نشویم.
استاندار یزد در انتها بر احصاء تهدیدات حوزه ی پدافندی و تهیه بسته ای مشخص در سه حوزه آموزش، مانور و عملیات تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات