معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران:

با به‌کارگیری علم و اندیشه، خود را در برابر حوادث طبیعی حفظ کنیم

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در دیدار با نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد گفت: ایران از لحاظ حوادث گوناگون و بلایای طبیعی، رتبۀ دهم جهان و چهارم آسیا را داراست که شایسته است با به‌کارگیری علم و اندیشه، خود را در برابر حوادث طبیعی حفظ کنیم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 27 دی ماه معاون وزیرکشور در دیدار با امام جمعۀ یزد بیان کرد: امروزه با به‌کارگیری علم، خرد، اندیشه و عمل درست می توانیم خود را در برابر حوادث و بلایای طبیعی حفظ کنیم.
«اسماعیل نجار» با اشاره به عملکرد کشورهای جهان در برابر حوادث طبیعی بیان کرد: متاسفانه مبحث مدیریت بحران را باور نداریم و به همین دلیل در زمینه آمادگی و ایمنی، خوب عمل نمی کنیم.
نجار به ساخت و سازهای صورت گرفته در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه ‌باید به کیفیت در ساخت و ساز و نظارت دقیق بر آن توجه ویژه داشته باشیم، افزود: علت اصلی وجود و ادامه این مشکل ها نبود اعتقاد و باور نسبت به اهمیت آمادگی در مقابله با بحران است.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در پایان سخنان خود به نقش ویژه و جایگاه علما و روحانیون در بحث فرهنگ سازی و آموزش اشاره و بر توجه به آموزه های دینی برای حفظ جان انسان ها توسط روحانیون و علمای دینی تاکید کرد.


پیشگیری و پیش بینی دو دستور مهم در اسلام است


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار با اشاره به مباحث معنوی دستورات دین اسلام گفت: اسلام ضمن دستورات معنوی دستورات عملیاتی نیز دارد.
«آیت الله محمدرضا ناصری» هدف اصلی اسلام را داشتن جامعه سالم دانست و ادامه داد: ‌برای داشتن جامعه سالم، پیشگیری و پیش بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی به اهمیت آموزش و آمادگی اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروزه با توجه به مشغله زیاد خانواده ها،مبحث آموزش مورد غفلت قرار گرفته است.
امام جمعه یزد بیان کرد: معضلات امروز جامعه به خاطر عدم توجه به دستورات دینی برای پیش بینی و پیش گیری است.
آیت الله ناصری تصریح کرد: برای برنامه ریزی برای آینده یک همت بلند لازم است که نقش سازمان مدیریت بحران در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در استان کسب تجربه از سایر کشورها را دستور اسلام دانست و گفت:‌ در قرآن مجید سفارش به سفر در سرزمین ها و نگاه به آثار الهی و عبرت آموزی از گذشتگان شده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات