معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

برای تنظیم بازار ‌استان نیازمند بسیج فکری و عملیاتی هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در نشست کارگروه تنظیم بازار استان گفت: برای کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار نیازمند مشارکت مردم و بسیج فکری و عملیاتی دستگاه های استان هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "‌سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، بیان کرد: استان ‌یزد با مازاد تولید گوشت مرغ روبروست و قیمت این فرآورده پروتئینی نسبت به استان‌های همجوار مناسب‌‌تر و بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور در فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه مصرف روزانه مرغ استان ۶۰ تن است و باید بر عرضه آن با قیمت مصوب نظارت بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: وجود قیمت مناسب‌ نسبت به سایر استان‌ها طبیعی است زیرا مازاد تولید وجود دارد که به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: ۳۶ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب وارد بازار شده ولی برای تنظیم بازار استان و کنترل قیمت ها نیازمند مشارکت مردم و بسیج فکری و عملیاتی دستگاه های استان هستیم.
عظیمی با اشاره به تشکیل کمیته اقدام با هماهنگی شورای تأمین استان برای نظارت در بخش بازار خاطرنشان کرد: اداره کل پشتیبانی امور دام هم باید وارد صحنه شود و برای ذخیره سازی مناسب گوشت مرغ اقدام کند تا در زمان لازم با قیمت مناسب عرضه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار درباره افزایش قیمت مرغ در برخی واحدهای صنفی، ‌گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، اصناف و تشکل‌ها موظف هستند ظرف مدت یک هفته تفاوت قیمت گوشت مرغ در بازار را کنترل کنند تا با قیمت مصوب از قرار کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش برسد.
وی درباره وضعیت گوشت قرمز نیز بیان کرد: در صورت نیاز برای تنظیم بازار می‌توان با واردات از چند مرجع همچون ‌کشورهای روسیه و پاکستان اقدام کرد و با همکاری صنف و اتحادیه و نیز فروشگاه‌ها برای تعادل و تنظیم بازار اقدام نمود.
عظیمی افزود: با این حال با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان باید آمادگی لازم برای توزیع دام زنده و گوشت با قیمت مناسب در استان وجود داشته باشد تا مشکلی ایجاد نشود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و سایر دستگاه‌ها‌ی امنیتی و نظامی و همکاری دستگاه قضایی استان، خاطرنشان کرد: در این مدت هزار تن شکر احتکار شده کشف گردید که به زودی در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود.
وی ا‌دامه داد: انتظار این است مدیران دستگاه‌ها و ادارات استان کنترل لازم را داشته باشند تا چنین مسائلی که برای استان یزد خوشایند نیست، اتفاق نیفتد.
عظیمی در پایان سخنان خود گزارش وضعیت قیمت میوه و تره بار در استان را امیدوارکننده دانست و گفت: قیمت‌ها نسبت به سایر استان‌ها مناسب‌تر است و امسال از محدود سال‌هایی است که میوه با کیفیت در بازار عرضه می‌شود.
گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه‌های مرتبط استان گزارشی از وضعیت کالاهای اساسی مردم همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز، شکر، میوه و تره بار و نحوه عرضه این کالاها ارائه کردند و گزارشی از وضعیت قیمت این اجناس در استان‌های همجوار ارائه شد.

★‌خبرنگار:‌ مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات