برخورد جدی با مشترکین پر مصرف در دستور کار استان

استاندار یزد با بیان اینکه در مقطع کنونی باید با مدیریت و تدبیر هوشمندانه، مصرف گاز و برق در بخش های مختلف کاهش یابد تا بدین طریق از بروز مسائل و مشکلاتی که با قطعی این دو انرژی در استان و کشور پدید می آید، جلوگیری شود افزود: در همین راستا با مشترکین پرمصرف تمامی حوزه ها برخورد جدی و بدون اغماض صورت می گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست تامین سوخت زمستانه نیروگاه های استان یزد و بررسی آخرین شرایط استان در زمینه  برق و گاز که در سالن کوثر استانداری برگزار شد با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف این منابع انرژی در بخش های اداری، صنعتی و خانگی، گفت: در مقطع کنونی باید با مدیریت و تدبیر هوشمندانه، مصرف گاز و برق در بخش های مختلف کاهش یابد تا بدین طریق از بروز مسائل و مشکلاتی که با قطعی این دو انرژی در کشور پدید می آید، جلوگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه کاهش مصرف برق باید برنامه ریزی شده انجام شود، اظهارداشت:  برنامه ریزی و اولویت بندی کاهش مصرف برق واحدها، باید براساس اهمیت و نقش آن واحد تولیدی در اقتصاد استان و کشور صورت بگیرد و نمیتوان برای همه واحد ها نسخه یکسانی پیچید.
استانداریزد همچنین بر اعمال مدیریت هوشمند درخصوص میزان کاهش مصرف برق و فعالیت واحدهای اقتصادی تاکید کرد.
دکتر طالبی تصریح کرد: سعی ما بر این است هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود و در صورت ضرورت، این واحدها با حداقل مصرف سوخت و ظرفیت، به  تولید خود ادامه دهند.
استاندار یزد به برخی از اقدامات انجام شده در استان یزد برای مدیریت مصرف برق و گاز اشاره کرد و گفت: به حداقل رساندن روشنایی پارک ها و معابر شهری و ارسال ابلاغیه به ادارات و دستگاه های دولتی به منظور مدیریت گرمایش و روشنایی فضاهای عمومی آن ها در این مقطع زمانی، از جمله مواردی است که با جدیت در استان یزد دنبال می شود.
وی با اشاره به نقش اطلاع رسانی در زمینه کاهش مصرف برق و گاز، خاطرنشان کرد: با آگاهی خانواده ها از شرایط فعلی و همکاری آن ها در این راستا، می توانیم شاهد کاهش مصرف برق و گاز در استان باشیم.
دکترطالبی در انتها با اشاره به تصمیمات کشوری در خصوص تعطیلی ماینر ها، بر جمع آوری اطلاعات در این زمینه و برخورد قانونی در این زمینه تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات