استاندار یزد تأکید کرد:

برخورد جدی دولت تدبیر و امید با حقوق‌های نجومی

استاندار یزد عصر چهارشنبه 30 تیر ماه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان دربارۀ حقوق‌های نجومی گفت: عدالت برای همه است نه قشری خاص، از این‌رو دولت با حقوق‌های نجومی به‌ شدت برخورد می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، بیست و ششمین جلسۀ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و اعضای این کارگروه در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه با تأکید بر سخنان رئیس جمهوری مبنا بر اینکه عدالت برای همه، نه فقط برای قشری خاص است، دربارۀ حقوق‌های نجومی خاطر نشان کرد: دولت به شدت با حقوق‌های نجومی و افراد متخلف برخورد خواهد کرد.
«سیدمحمد میرمحمدی» با بیان اینکه نمی‌توان در قبال صنعت، اشتغال‌زایی و رونق تولید بی‌تفاوت بود، گفت: تسهیلاتی ویژۀ رونق تولید برای واحدهای تولیدی استان در نظر گرفته شده و شایسته است بخش دولتی و خصوصی برای تحقق رونق تولید همدل و همکار باشند.
 میرمحمدی خواستار پرداخت سریع‌تر تسهیلات از سوی بانک‌ها به واحدهای تولیدی استان شد و ادامه داد: صنعتگران تا امروز همکاری خوبی با دولت داشته‌اند و با نبود بازار و وجود رکود در کشور، نیروهای خود را تعدیل نکرده‌اند و همچنان برای تکریم کارکنان خود تلاش می‌کنند.
وی با سپاس از بانک‌های استان که در این مدت همکاری خوبی برای رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی داشته‌‌اند، گفت: گاهی شاهدیم بانک‌ها دست‌شان باز نیست و امیدواری ما این است که بخش خصوصی نیز به توقعات و انتظارات خود به صورت فرآیندی نگاه کند.
استاندار یزد بیان کرد: وضع اقتصادی امروز نیازمند همکاری و همدلی است و برای تحقق رونق تولید، باید با توجه به کارگران، افزایش کیفیت کار، افزایش تولید، کاهش ضایعات و افزایش صرفه‌جویی عمل کرد و این در حالی است که در مجموع کارگران نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.
میرمحمدی با تأکید بر اینکه هدف دولت تدبیر و امید شفاف‌سازی است و دستگاه‌های نظارتی نیز باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند، گفت: امروز زمینه‌های اصلاح امور بیش از پیش فراهم است؛ چراکه مجلس و دولت همراه هستند و دولت هوشمندانه جریان‌های حاشیه‌ای را نظارت می‌کند از این‌رو، همچنان تلاش‌های ما تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: با عنایت مقام معظم رهبری و اختیاراتی که به معاون اجرایی رئیس‌جمهوری به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی داده‌اند، زمینۀ اصلاح و بازنگری برخی مقررات فراهم شده است.
استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: از این پس کشور شاهد رونق اقتصادی خواهد بود و امیدواریم نتیجۀ تلاش‌ها و رنج‌هایی که شما تحمل می‌کنید به شیرینی بهبود وضعیت اقتصادی ختم شود.


بررسی ارائۀ تسهیلات بانکی به کوره‌‍‎های آجرپزی مدرن


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه در پاسخ به پیشنهاد صنعتگران استان مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی به کوره‌های آجرپزی با بیان اینکه کوره‌های آجرپزی سنتی به شدت در حال تخریب آب، خاک و هوای استان هستند، گفت: کوره‌های آجرپزی که با سیستم قدیم فعالیت می‌کنند ارزش افزوده‌ای برای استان ندارند.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی»  افزود: در صورتی‌که آن دسته از کوره‌های آجرپزی حاضر به استفاده از تکنولوژی مدرن باشند، ارائۀ تسهیلات به آنها را بررسی می‌کنیم و در غیر این صورت به شدت با ارائۀ تسهیلات مخالف هستیم.
گفتنی است در این کارگروه با پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای بررسی ارائۀ تسهیلات به کوره‌های آجرپزی دارای تکنولوژی مدرن موافقت و وضعیت درخواست‌های تسهیلات رونق تولید به بانک‌های استان ارائه شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات