در جلسه علني شوراي اسلامي شهر يزد صورت گرفت؛

بررسي مسائل و مشكلات شهري با حضور استاندار يزد

استاندار يزد به مقوله زيبا سازي فضاي شهر پرداخت و اين امر را در آرامش و نشاط جامعه و مبارزه با افسردگي بسيار مهم دانست و از همه مديران شهري خواست تا در اين خصوص تمام امكانات، ظرفيت و خلاقيت خود را به كار گيرند تا شهري زيبا ، پرطراوت، با نشاط و شاداب داشته باشيم.

به گزار ش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " سيد محمد ميرمحمدي" بنا به دعوت شوراي اسلامي شهر يزد در جلسه اين شورا حاضر شد و ضمن استماع نظرات اعضاء شورا به سوالات ايشان پاسخ داد.
استاندار يزد، ارتقاء درجه شهرداري يزد از ده به يازده را تبريك گفت و از زحمات همه پرسنل شهرداري و مديران اين مجموعه تقدير كرد.
موضوع بند ب ماده 55 بودجه سال 92 و حذف آن در بودجه سال 93 و تحقق اخذ عوارض از معادن كشور و گنجاندن آن در بودجه سال 94 از ديگر مباحث مهمي بود كه استاندار يزد در اين جلسه بدان پرداخت.
ميرمحمدي آنگاه خاطر نشان كرد: در خصوص مباحث مرتبط با حوزه تامين آب استان، يازده مورد از جمله انتقال آب از بهشت آباد ، انتقال آب از خليج فارس ، مديريت بهينه مصرف آب در بخش كشاورزي ، اجراي طرحهاي پخش سيلاب و آبخوان داري و باروري ابرها و مسائل مربوط پوشش گياهي و استفاده از پسابهاي شهري و همچنين نظارت و كميته هاي پايش در مصرف آب كشاورزي و پيشگيري از حفر چاههاي غيرمجاز و بحث رويكرد جايگزيني آب چاه بجاي آب شرب در فضاي سبز انجام شده است.
وي نوسازي ناوگان حمل و نقل شهري را از ضرورتهاي شهر يزد دانست و افزود: در خصوص افزايش60 درصدي وصولي شهرداري نيز بايد مراقبت شود تا به نحوي عمل گردد تا منجر به پيشگيري از ساخت وسازهاي غيرمجاز شود و مشاركت بخش خصوصي در زيباسازي و توسعه پاركها و فضاي سبز جلب شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان سپس در مورد ترافيك شهري با بيان اين نكته كه " اين بحث صرفا مربوط به نيروي انتظامي و شهرداري نيست و بحث عموم جامعه است " افزود: بايد در اين زمينه در خصوص نهادينه شدن فرهنگ رانندگي صحيح تلاش كنيم و به كساني كه اصول قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت مي كنند بها دهيم.
وي افزود: در اين خصوص به رياست محترم سازمان صدا و سيماي استان نيز پيشنهاد دادم كه به جاي گفتگو با مسئولين، برخي مواقع نيز اقشار مختلف مردم را كه در حوزه خود موفق بوده اند به صدا و سيما بياوريد و با آنها به منظور الگو گرفتن ديگران گفتگو كنند.
در ادامه استاندار يزد در خصوص مواردي چون " مشاركت شوراي اسلامي شهر در بازديد و سفرهاي شحصيتهاي كشوري و لشكري از استان"، " شناسنامه دار شدن مسافرخانه هاي غير مجاز"، ساماندهي ساخت و سازهاي خارج از محدوده"، مباحث مربوط به كميته ترافيك" و" نحوه همكاري ادارات با شورا و شهرداري" به بحث پرداخت.
وي در اين خصوص گفت: هيچگونه ناهماهنگي از سوي ادارات با شورا و شهرداري در خصوص اجراي طرح ها قابل تحمل نيست و تا كنون نيز گزارشي در اين خصوص ارائه نشده است.
در اين جلسه همچنين در خصوص مباحثي چون "كشتارگاه صنعتي يزد " و " نحوه مديريت خدمات شهري" بحث و تبادل نظر شد و استاندار يزد آنگاه به مقوله زيبا سازي فضاي شهر پرداخت و اين امر را در آرامش و نشاط جامعه و مبارزه با افسردگي بسيار مهم دانست و از همه مديران شهري خواست تا در اين خصوص تمام امكانات، ظرفيت و خلاقيت خود را به كار گيرند تا شهري زيبا ، پرطراوت، با نشاط و شاداب داشته باشيم.
در پايان اين جلسه همچنين به مواردي چون "خدمات آتش نشاني در سطح شهر" و بحث "رشته قناتهاي فوت شده موجود در شهر" و "اصلاح بيمه كارگران" و "پارك قرآني" اشاره شد و بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات