در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست استاندار صورت گرفت :

بررسی آخرین شرایط استان و انجام هماهنگی ها برای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا

به ریاست استاندار یزد و با حضور اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد، آخرین شرایط استان و انجام هماهنگی ها برای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به منظور بررسی آخرین وضعیت این بیماری در استان و هماهنگی های لازم برای اجرای آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا  و با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران شهرستان های یزد، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیام اینکه بیماری کرونا در استان پایان نیافته، عنوان کرد: مردم استان باید احتمال ابتلا به این بیماری را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه اکثر استان های کشور دو پیک را در زمینه ابتلا به کرونا تجربه  کرده اند ولی استان یزد تنها یک پیک را گذرانده است، مطرح کرد: این موضوع به دلیل کنترل مناسب این بیماری می باشد ولی نگرانی هایی در خصوص احتمال وقوع پیک جدید وجود دارد.  
استاندار در خصوص امکان برگزاری نماز جماعت در شهرستان های استان، عنوان کرد: پس از نیمه ماه مبارک رمضان و برای شهرهای قرار گرفته در دسته بندی سفید وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اسامی شهرهای سفید تا 15 اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد، تصریح کرد: اسامی فعلی که در برخی رسانه ها منتشر شده دقیق نیست.
دکتر طالبی در خصوص بازگشایی آستان های مقدس و اماکن متبرکه عنوان کرد: آستان های مقدس و اماکن متبرکه تا پایان اردیبشهت ماه تعطیل است.
وی با اشاره به کاهش محدودیت های اصناف در کشور عنوان کرد: با اینحال برای رعایت کامل پروتوکل های بهداشتی، نظارت های بر فعالیت اصناف در کلیه شهرستان های استان تشدید خواهد شد.
استاندار عنوان کرد: از دیگر برنامه های استان، تجمیع بیماران کرونایی در بیمارستان شهید صدوقی است.
دکتر طالبی با اشاره به فعالیت ارگان ها و نهادهای مختلف در اجرای طرح مواسات همدلانه عنوان کرد: ارگان ها و نهادهای درگیر این طرح، گزارش فعالیت ها و اقدامات خود را به استانداری اعلام کنند.
وی با اشاره به بروز برخی مشکلات برای بانوان کارمند در اثر تعطیلی مهد کودک ها، گفت: چند مهد کودک برای نگهداری کودکان بانوان کارمند از سوی بهزیستی تعیین خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات