بررسی زمینه ها و آغاز احداث نیروگاه های برق در استان طی 3 سال گذشته/ ایجاد نیروگاه های خود تامین برای صنایع و معادن بزرگ استان به منظور کاهش قطعی برق/ بنابر اعلام وزارت نیرو، از هفته آینده قطعی برق نخواهیم داشت

استاندار یزد با بیان اینکه در دو سه سال اخیر با درک کمبود برق در بعضی از مناطق استان؛ علی رغم تولید برق به صورت مازاد بر مصرف استان تصمیماتی جهت کاهش قطع برق در استان اتخاذ و برای تحقق آن ها برنامه ریزی شد، افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی خط برق ابرکوه - اسمالون انجام و عملیات اجرای خط برق اسمالون - مروست آغاز شده همچنین احداث نیروگاه در بهاباد و خاتم نهایی گشته و احداث نیروگاه ابرکوه در حال نهایی شدن است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به منظور بررسی مسائل حوزه برق بخش های مختلف استان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، به تمهیدات اندیشیده شده استان در راستای کاهش خاموشی های بخش های مختلف خانگی و صنعت اشاره کرد و گفت: در دو سه سال اخیر با درک کمبود برق در بعضی از مناطق استان؛ علی رغم تولید برق به صورت مازاد بر مصرف استان تصمیماتی جهت کاهش قطع برق در استان اتخاذ و برای تحقق آن ها برنامه ریزی شد.
 
استاندار یزد ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی خط برق ابرکوه - اسمالون انجام و عملیات اجرای خط برق اسمالون - مروست آغاز شده همچنین احداث نیروگاه در بهاباد و خاتم نهایی گشته و احداث نیروگاه ابرکوه در حال نهایی شدن است.
 
وی ایجاد نیروگاه های خود تامین برای صنایع و معادن بزرگ استان را یکی از تصمیمات گرفته شده در راستای کاهش قطعی برق در این بخش دانست.
 
دکتر طالبی در ادامه خواستار پیگیری ملی موضوع عدم اعمال خاموشی در استان های تولید کننده برق و تشویق صنایع پیشگام در سرمایه گذاری در بخش برق با در اولویت قرار گرفتن تامین برق آن ها، توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه خاموشی های خانگی و صنعتی استان نسبت به بسیاری از استان های کشور کمتر بوده است، اضافه کرد: بنابر اعلام وزارت نیرو مشکل قطعی برق استان ها از هفته آینده کاملا حل شده و به شرایط عادی بر میگردد.
 
وی با تاکید بر پیگیری جدی موارد جمع بندی شده در جلسات کارشناسی و کمیسیون های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و به ویژه حمایت های لازم برای بخش صنعت تاکید کرد و گفت: این موارد جهت مدیریت بهتر در بخش برق و کاهش دغدغه ها و مشکلات این بخش، به وزیر نیرو جدید و دولت جدید نیز پیشنهاد خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات