استاندار یزد در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی تشریح کرد :

برنامه ها و سیاست های استان برای تحقق شعار سال

استاندار یزد در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی برنامه ها و سیاست های استان برای تحقق شعار سال و جهش تولید را تشریح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که با حضور اعضای ستاد در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان جهش تولید عنوان کرد: این نامگذاری از سوی رهبر انقلاب بسیار هوشمندانه بود و کاملا منطبق بر نیازهای کشور بخصوص در شرایط درگیری با بیماری کرونا است.
استاندار جهش تولید را به کارگیری همه ظرفیت ها و کنار گذاشتن همه محدودیت ها برای تولید دانست.
دکتر طالبی با بیان اینکه جهش تولید مستلزم تعامل و هماهنگی دولت، بخش خصوصی و مردم است، تصریح کرد: همین تعامل است که مفهوم واقعی حکمرانی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه جهش تولید مربوط به یک حوزه خاص همچون صنعت نیست، تصریح کرد: جهش تولید ابعاد مختلفی داشته و در تمامی حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند خود را نشان دهد.
بالاترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای مواجهه با تبعات اقتصادی بیماری کرونا، تاکید کرد: برای مدیریت دوران پساکرونا و عبور از مشکلات در حوزه های مختلف، چاره ای جز جهش تولید و توجه به این حوزه نداریم.
استاندار اثر گذاری بیماری کرونا بر اقتصاد اجتناب ناپذیر دانست و افزود: با تدبیر و برنامه ریزی می‌توان تبعات اقتصادی کرونا را به حداقل رساند.
وی ادامه داد: بحران کرونا فرصت خوبی برای فعال سازی برخی واحدهای تولیدی بود و شاهد جهش تولید اقلام بهداشتی در استان بودیم.
وی با اشاره به نقش بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید، عنوان کرد: بهره گیری از نظرات بخش خصوصی همواره در دستور کار استان بوده است و این نظرات را در برنامه ریزی ها لحاظ می کنیم.
طالبی ادامه داد: دستگاه های دولتی نمایندگان بخش خصوصی هم هستند و نمایندگی تقاضاها و انتظارات بخش خصوصی وظیفه آنها است.
دکتر طالبی عنوان کرد: باید با همدلی و عبور از اختلاف نظرها، اصل تولید را به عنوان اولویت استان در نظر بگیریم تا ظرفیت های خود را در استان دنبال کنیم.
استاندار با اشاره به لزوم همراهی همه جانبه دستگاه های دولتی با بخش خصوصی برای تحقق شعار سال، عنوان کرد: دستگاه ها باید محدودیت ها و موانعی که خواسته یا ناخواسته در مقابل تولید وجود دارد را رفع کنند.
وی ادامه داد: دستگاه ها باید بررسی کنند در سال جهش تولید چه ظرفیت هایی را به مواردی که قبلا در حوزه اقتصادی انجام می شده می‌توان اضافه کرد.
وی افزود: دستگاه ها باید برنامه های خود را برای تحقق شعار سال اعلام کنند و به صورت مستمر گزارش اقدامات خود را به استانداری اعلام کنند.
دکتر طالبی با اشاره به اهمیت دیده شدن تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی برای تحقق شعار سال گفت:  تمامی این ابعاد باید در اختیار تحقق شعار سال باشد.
وی با تاکید بر اهمیت ابعاد امنیتی جهش تولید، عنوان کرد: در حوزه امنیت باید شاهد حداکثر تعاملات، همکاری و فراهم سازی زیرساخت های لازم برای تولید باشیم.
استاندار با بیان اینکه در حوزه سیاسی باید حداکثر همدلی، همنوایی و تعامل و همکاری سازنده گروه های سیاسی را برای جهش تولید داشته باشیم، افزود: در صورت بی توجهی به ابعاد سیاسی جهش تولید، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و سیاسی شدن فضا، ممکن است شاهد فراموشی شعار سال شویم ولی با مدیریت گفتمان های سیاسی می‌توانیم جلوی این اتفاق را بگیریم.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی به دنبال گفتمان سازی هایی هستیم تا جهش تولید به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود، ادامه داد: کمیته علمی برای به خدمت گرفتن ظرفیت های علمی استان برای تحقق شعار سال تشکیل شده است و کمیته گفتمان سازی شعار سال نیز تشکیل می‌شود.
طالبی با تاکید بر این موضوع که در سال جهش تولید حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید، اولویت اول ما است، عنوان کرد: در همین راستا و بر اساس اقدامات صورت گرفته، علی رغم همه مشکلات زمستان 98 به نسبت 97، شاهد کاهش رشد بیکاری به میزان 1.4 درصد بودیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات