استاندار يزد در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبي استان:

برنامه هیئت‌های مذهبی به عزاداری خلاصه نشود

استاندار يزد با اشاره به اينكه عملكرد هیئت‌های مذهبي نبايد درزمینه عزاداری‌ها خلاصه شود؛ گفت: در اسلام علاوه بر مراسم عزاداري، اعياد بزرگي وجود دارد كه هیئت‌های مذهبي می‌توانند با ورود به آن عرصه، ايفاي نقش كنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز پنجشنبه 29 بهمن‌ماه نشست هم‌اندیشی استاندار يزد با هیئت‌های مذهبي و عزاداري استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استاندار و مشاور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي استاندار يزد در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) اظهار داشت: تأثيرگذاري هیئت‌های مذهبي از سطح استان و كشور فراتر رفته و جنبه جهاني به خود گرفته است، چراکه دنيا می‌بیند عده‌ای جوان در كنار مسن‌ترها عزادار حضرت امام حسين (ع) هستند و پا به‌پای بزرگ‌ترها قدم برمی‌دارند.
«سید محمد ميرمحمدي» تأكيد كرد: پيدايش اين سؤال كه امام حسين (ع) چه جایگاهی داشته است که اين افراد پس از گذشت قرن‌ها مقام او را پاس می‌دارند، باعث مطالعه و تفکر و درنهایت ترویج اسلام و مسلمانی می‌شود.
وي بابیان اينكه شرايط فعلی و قبل از انقلاب هیئت‌های عزاداري قابل‌مقایسه نيست؛ تصريح كرد: گرايش ملل مختلف و افزايش علاقه‌مندی آن‌ها به اسلام ناشي از همه تلاش‌هایی است كه در حوزه عزاداری‌ها و هیئت‌های مذهبي صورت گرفته است.


براي جوانان پاسخ‌های قانع‌کننده داشته باشيم


استاندار يزد در بخش دوم سخنان خود بابیان اينكه جوانان اصلی‌ترین سرمايه جامعه كنوني هستند؛ تأكيد كرد: ضرورت دارد براي جوانان در مقابله با مسائل و مباحث جامعه امروزي پاسخ‌های قانع‌کننده داشته باشيم.
وی بابیان اينكه نبايد در مقابل جوانان با ابزار زور و تندي استفاده کرد؛ افزود: شرايط حال حاضر و زمان جوانی نسل قبل قابل‌مقایسه نيست؟ در آن زمان فضاي باز كنوني وجود نداشت و اصلاً فضايي نبود كه جوانان بخواهند فعالیت‌های امروز را دنبال کنند.
میرمحمدی تصريح كرد: اما در حال حاضر و با فضاي رسانه‌ای و اطلاعاتی و بمباران‌های خبري، امكان بهره‌گیری از روش‌های قديمی در مواجهه با جوانان وجود ندارد.
وي بابیان اينكه می‌بایست جوانان را در موضوعات مختلف قانع كنيم؛ خاطرنشان ساخت: فرهنگ جامعه در حال تغيير است و نسل گذشته از اين فرهنگ دور بوده است. اگر دیده می‌شود بعضاً در فرهنگ‌سازی‌ها  نتیجه‌ای حاصل نشده، دلیلش نحوه عملکرد نسل گذشته در مواجهه با جوانان بوده است.
این مقام مسئول بابیان اینکه حفظ احترام جوانان توسط بزرگ‌ترها امری شایسته است؛ ادامه داد: ضرورت دارد تا فرصت‌ها کنونی براي جوانان تشریح شود و از برخوردهاي قهري و فيزيكي دوري نموده و هیچ‌گاه از طريق ذكر اشكال درصدد رفع اشكال برنیاییم.
استاندار يزد بابیان اينكه در اجرای روش‌های تبليغي دچار مشكل هستيم؛ گفت: وقتي صحبت از حجاب است بايد جوان امروزي مفهوم حجاب را درك كند و بعد ازنظر عملي آن را قبول نماید.
وي ادامه داد: درگذشته مسئله اصلي حيا و عفاف بود و وقتي حيا و عفاف در جواني نمود پیدا می‌کرد، جاي هیچ‌گونه نگراني وجود نداشت.


راه‌اندازی کمیته‌های محلی نقشه توسعه فرهنگی با همراهی هیئت‌های مذهبی


ميرمحمدي در بخش سوم سخنانش مشاركت هیئت‌های مذهبي را در همه امور خواستار شد و افزود: خوشبختانه موفق شده‌ایم نقشه توسعه فرهنگي استان را تهيه کنیم. این نقشه راه داراي اتاق فكر، شوراي توسعه فرهنگي متشكل از دستگاه‌های ذی‌ربط در استان، شهرستان و بخش‌ها است و درصدد هستيم کمیته‌های محلي این شبکه را با كمك هیئت‌های مذهبي راه‌اندازی كنيم.
وي خاطرنشان كرد: اتاق فكر اين شبکه با حضور افراد شاخص علمی، فرهنگي و روحانيون تشکیل‌شده و وظيفه توليد محتوا را بر عهده دارد.
استاندار يزد يكي از اهداف نقشه توسعه فرهنگي استان را ارتباط با جوانان دانست و اذعان داشت با مشاركت و كمك هیئت‌های مذهبي كه ارتباط خوبي با جوانان دارند اين مهم محقق شود.


انتخابات جلوه اقتدار کشور است


ميرمحمدي در بخش پاياني سخنان خود با مهم خواندن انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی گفت: هرچه اين دو انتخابات مهم باشكوه برگزار شود، اقتدار كشور جلوه بيشتري می‌کند و دشمنان اين مرزوبوم ناامیدتر از قبل در دشمنی با ملت ایرانی عقب‌نشینی خواهند کرد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رياست محترم جمهور به استان از هیئت‌های مذهبي خواست همچون گذشته به ايفاي نقش خود در نشان دادن فرهنگ دارالعباده تلاش كنند و دولت را در این زمینه ياري نمايند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه جمعی از مسوولان هیئت های مذهبی استان دیدگاه های خود را مطرح کردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات