مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد خبر داد :

برگزاري بيش از 1000 برنامه به مناسبت هفته زن

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت : در هفته زن به مناسبت بزرگداشت مقام زن و مادر بيش از 1000 برنامه در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، هنري، ورزشي و ساير زمينه ها در استان يزد در حال برگزاري است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ظهر روز شنبه 22 فروردين ماه نشست خبري مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با اهالي رسانه استان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در اين نشست خبري ضمن تبريك ولادت حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن اظهار داشت : اميدواريم در سالي كه آغاز آن دوبار با نام و ياد حضرت فاطمه(س) مزين گرديده است همه ما توفيق فاطمي بودن، فاطمي شدن و فاطمي زيستن را داشته باشيم.
"فخرالسادات خامسي هامانه" ادامه داد : خداوند متعال با آفرينش حضرت فاطمه(س) زيباترين جلوه هاي شجاعت، ازخودگذشتگي، ثبات، صبر و استقامت، حق باوري و حق مداري، سياست محوري، ساده زيستي، شوهرداري، تربيت فرزند، ايمان، زهد و تمام صفات يك زن مسلمان را در ايشان متجلي ساخت.
وي با اشاره به بيانات رياست محترم جمهور درخصوص حضرت زهرا(س) گفت : حجت الاسلام والمسلمين روحاني به درستي بيان نمودند كه با وجود شخصيتي مانند حضرت فاطمه(س) ديگر نيازي نيست از مقام، استعداد، شايستگي و عروج زن سخن گفت.
خامسي عنوان كرد : ما اعتقاد داريم حضرت زهرا(س) به عنوان انساني كامل نه تنها الگويي براي زنان كه الگويي براي انسانها و تمام بشريت است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد اظهار داشت: سالها در مورد صفات برجسته حضرت ريحانه الرسول (س) سخن گفتيم ولي به راستي چقدر توانستيم باور فاطمي زيستن، فاطمي شدن و فاطمي ماندن را به نسل جوانمان منتقل كنيم و شايسته است حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگويي جهاني و فرازماني به همه معرفي كنيم زيرا حضرت زهرا(س) متعلق به همه زمانها، همه مكانها و همه انسانهاست.
وي ادامه داد: حضرت زهرا(س) كسي است كه زندگي ايشان مي تواند هم در بعد روحي، معنوي و عبادي و هم در بعد حكمت عملي و جنبه هاي زندگي فردي و اجتماعي الگو و سرمشق همه انسانها باشد.


تشریح برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن


"خامسي" سپس به تشريح برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام زن پرداخت و تصريح كرد: بيش از 1000 برنامه در اين هفته از طريق دستگاههاي اجرايي و دولتي استان، شهرداري، نهادها و سازمانهاي مردم نهاد استان در حال برگزاري است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت : اعزام جمعي از فرهيختگان و مديران زن استان به تهران جهت شركت در همايش بزرگداشت مقام همسر حضرت امام خميني (ره)، همايش تجليل از مادران و همسران شهداي استان يزد، ديدار مديران زن بانوان برگزيده استان با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، تجليل از زنان برگزيده استان با حضور استاندار يزد، جشنواره هاي اسطوره هاي صبر و مقاومت با حضور خانواده شهدا، جانبازان، ايثارگران و آزادگان، جشنهاي سراسري ميلاد كوثر و مولودي خواني حضرت زهرا(س)، عطرافشاني قبور مطهر شهداي استان، برگزاري نمايشگاه صنايع دستي و توليدات بانوان و جشنواره كارآفرينان زن برتر در شهرستانهاي مختلف از جمله مهريز، خاتم و اردكان، ديدار با سالمندان و معلولين جسمي زن استان، برگزاري نمايشگاه عفاف و حجاب، بازديد از مراكز فرهنگي، مذهبي و تفريحي، ويزيت رايگان بانوان در بعضي از شهرستانها و روستاهاي استان، بازديد رايگان بانوان از موزه ها و آثار تاريخي استان در تاريخ 24 فروردين ماه، سرويس دهي ويژه مركز انتقال خون استان به زنان شاغل ادارات جهت اهداي خون و برگزاري كلاسهاي آموزشي در اين رابطه ، برگزاري همايش بزرگ مديريت خانواده و زندگي پرنشاط، همايش تغذيه سالم، نمايشگاه توانمنديهاي زنان استانداري و فرمانداريهاي سراسر استان، نشست هم انديشي هنرمندان، نويسندگان و شعراي استان از جمله برنامه هايي است كه در هفته بزرگداشت مقام زن برگزار شده و در حال برگزاري مي باشد.
خامسي ادامه داد : نمايشگاه توانمنديهاي زنان استان و بازارچه كارآفريني بانوان در اواسط ارديبهشت ماه در محل نمايشگاه بين المللي برگزار خواهد شد.


تهيه بانك اطلاعات زنان توانمند استان


مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در بخش ديگري از سخنان خود و در پاسخ به سؤالات اهالي رسانه استان گفت : از سال گذشته در حال تهيه بانك اطلاعاتي زنان فرهيخته و توانمند استان يزد هستيم كه اين بانك اطلاعات تقريباً به پايان رسيده و در آينده اي نزديك از آن رونمايي خواهد شد.
وي همچنين تعداد زنان شاغل استان را 42 هزار و 550 نفر عنوان كرد و افزود : معاون رئيس جمهور در امور بانوان و خانواده پيشنهاد كاهش ساعت كاري اشتغال بانوان در دستگاههاي اجرايي و دولتي را به هيأت دولت داده است.
خامسي همچنين در پايان سخنان خود از راه اندازي انجمن و سازمان مردم نهاد زنان فعال و توانمند استان يزد در آينده اي نزديك خبر داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات