برگزاری اولین جلسه شورای مهارت استان به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد

جلسه شورای مهارت استان به ریاست مهندس محمد علی شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد و با حضور دکتر شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ اولین جلسه شورای مهارت استان در سال جاری به ریاست مهندس محمد علی شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد و با حضور دکتر شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

مهندس شاه حسینی در این جلسه با بیان اینکه استان یزد با وجود  بیش از ۴هزار واحد تولیدی به عنوان یک استان صنعتی شناخته می شود گفت:  علاوه بر این ۲۷ سال است در زمینه قبولی کنکور  رتبه اول کشور را دارا هستیم.

وی با اشاره به تامین نیروی انسانی صنایع از سایر استان ها اظهار داشت: در حال حاضر در برخی از  شهرستان های استان  از ۲۰۰ شهرستان کشور دانش آموز وجود دارد و این مطلب گواه آن است که ریل گذاری اشتغال استان مبتنی بر اشتغال فارغ  التحصیلان دانشگاهی نبوده و البته مسیله دیگر هم عدم مهارت آنان است.

معاون استاندار یزد با اشاره به شعار سال ابراز داشت : رهبر معظم انقلاب به شعار امسال کلمه دانش بنیان را اضافه کردند که به معنی تولید از طریق علم است که منجر به اشتغال شود و این دقیقا نیاز امروز ماست.

مهندس شاه حسینی با بیان اینکه در پی دستور ریاست محترم جمهور  مبنی بر ریل گذاری استان ها بر اساس سند تحولی دولت، با پیگیری استاندار محترم برنامه تحولی استان در چند حوزه و محور نوشته شد که به اذعان کارشناسان یکی از برنامه‌های تحولی ارزشمند است که یکی از محورهای آن توجه ویژه به توانمندسازی نیروی انسانی از طریق افزایش مهارت است.

این مقام مسئول از کلید خوردن بورسیه شغلی دانشجویان توسط صنایع خبر داد و ابراز داشت: اعلام نیاز صنایع در این زمینه ۴۰۰ نفر بوده و کد رشته های مورد نیاز هم طبق توافق با وزیر علوم در دفترچه کنکور لحاظ خواهد شد.

وی تاکید کرد: شورای مهارت باید در شهرستان ها با هدف ارتقای توانمدسازی نیروی انسانی تشکیل گردد و استان نیز برای همکاری با سازمان فنی و حرفه ای درجهت افزایش مهارت و توانمندسازی نیروی انسانی و ایجاد ارتباط بین صنعت و این سازمان آمادگی کامل دارد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات