برگزاری جلسه گروه کاری ساماندهی کودکان کار و خیابانی و متکدیان

نخستین جلسه گروه کاری ساماندهی کودکان کار و خیابانی و متکدیان در سالجاری به ریاست مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی و روسای ادارات مرتبط در سالن جلسات مرحوم  حمیدیا استانداری برگزار شد.

 جمال قهرمانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این جلسه با تاکید بر اهمیت رسیدگی و بررسی وضعیت کودکان خیابانی و متکدیان در استان، خواستار هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه های ذیربط در جهت حل این مشکل شد. وی پدیده کودکان کار و تکدی گری را از مهمترین چالش ها و آسیب های اجتماعی ناشی از ورود مهاجرین غیر مجاز به استان در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی و حتی امنیتی بر شمرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن تقدیر از فعالیت های ارزنده بهزیستی و شهرداری یزد در خصوص ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان افزود: با توجه به مشکلات اخیر کشور همسایه و به تبع آن  افزایش تصاعدی آمار ورودی اتباع بیگانه، می بایست اقدامات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

 قهرمانی یکی دیگر از عوامل رواج بیش از پیش این پدیده را عدم مدیریت صحیح پسماندها و زباله های شهری دانست که این امر منجر به ایجاد مشاغل کاذبی چون جمع آوری ضایعات و فروش آن شده است.

 ​​​​​​​

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات