مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد خبر داد:

برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان در شهریور ماه

نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان با «شعار روستای نمونه، اقصاد مقاومتی و توسعۀ پایدار» 24تا28 شهریور ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد برگزار می‌شود.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه 30 مرداد ماه نشست مشترک مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری با بخشداران، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی دهیاری‌های استان و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری در این جلسه دربارۀ شعار نمایشگاه توضیح داد: شعار «روستای نمونه، اقصاد مقاومتی و توسعۀ پایدار» با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» و نیز توسعۀ پایدار که امروز همۀ کشورها بر آن تأکید دارند نامگذاری شده است.
«محمود شاکری‌شمسی» هدف برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های روستاهای استان، معرفی روستاهای نمونه، معرفی مشاهیر روستاها، جاذبه‌های فرهنگی و دیگر ظرفیت‌های روستاها دانست و افزود: تلاش متولیان برگزاری این نمایشگاه ارائۀ هویت روستاها بر اساس اقتصاد مقاومتی و برقراری ارتباط تنگاتنگ میان شهرنشینان و روستاییان است.
شاکری‌شمسی با بیان اینکه این نمایشگاه از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای استان ارزشمند است، گفت: در این نمایشگاه قابلیت‌های روستاییان به جامعۀ شهری شناسانده می‌شود؛ زحمت‌های چندین سالۀ روستاییان به نمایش گذاشته می‌شود؛ محصولات آنها به‌فروش می‌رسد و زمینۀ الگوگیری جوانان فرآهم می‌شود.
در این جلسه اعضای حاضر دربارۀ برگزاری بهتر نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان هم‌اندیشی کردند.
گفتنی است، متولی اصلی این نمایشگاه دفتر شهری، روستایی و امور شوراهای استانداری است و فرمانداران، بخشداران و اتحادیۀ تعاونی‌ها و دهیاری‌های استان از حامیان و بازوان اجرایی این نمایشگاه هستند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات