معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

بلوغ و پختگی در موضوع شعار سال تاثيرات ماندگاری بر اقتصاد می گذارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار يزد بر بهره مندی از ديدگاه های كارشناسی بخش های مختلف جامعه در رسيدن به جهت گيری و شيوه مناسب برای حمايت از كالای ايرانی تاكيد و خاطرنشان كرد: بلوغ و پختگی در موضوع شعار سال تاثيرات ماندگاری در عرصه اقتصادی بر جای می گذارد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، جلسه شوراي هماهنگي فرهنگ سازي استفاده از كالاي ايراني به رياست معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در سالن شهید موحدين استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در اين جلسه بيان كرد: نامگذاري امسال به عنوان سال حمايت از كالاي ايراني از سوي مقام معظم رهبري نگاه ويژه اي است كه مبتني بر آن بايد به آسيب شناسي گذشته و تدوين راهبردهاي موثر براي آينده بپردازيم كه اين شيوه در كشورهاي توسعه يافته دنيا نيز به كار مي رود.
«علي زيني وند» افزود: همواره نامگذاري سال به يك هدفگذاري براي كشور تبديل مي شود و اگر نسبت به مسير انتخاب شده به صورت كارشناسي عمل شود، اين شعار به ساختاري تبديل مي شود كه بلوغ و پختگي آن تاثيرات پايدار خود را بر جاي مي گذارد.
زيني وند ‌ادامه داد: خوشبختانه در دولت ‌های يازدهم و دوازدهم اقتصاد مقاومتي به خوبي تدبير شده است، اثرات ارزشمندي نيز از تلاش هاي صورت گرفته براي كشور را شاهد هستيم و اگر هم چنان در برخي بخش ها مشكلاتي وجود دارد به علت حجم بالاي بيكاري انباشته شده ‌از سالهای گذشته و مشكلات ساختار اقتصادي و نظام اداري كشور است كه البته اصلاحاتي در اين زمينه نيز صورت گرفته است.
وي گفت: ديدگاه كارشناسي بر تصميم هاي دولت تدبیر و امید حاكم است و براي هدفمند كردن مسائل مربوط به اشتغال كارهاي مختلفي صورت گرفته است اما از ابتدا با مشكلات و مسائل متعددي در عرصه هاي اقتصادي و اجتماعي روبه رو بوده ايم كه حل آن ها زمان بر و پر هزينه مي باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خاطرنشان كرد: بايد دیدگاه های ما در تحقق برنامه هاي مربوط به حمايت از كالاي ايراني منطقي باشد، مولفه هايي از جمله كيفيت، قيمت مناسب، خدمات پس از فروش و قابليت دسترسي آسان در عرضه كالا و جذب مشتري بسيار مهم است و از سوي ديگر براي معرفي محصولات خوب نبايد از شيوه هاي تبليغاتي و اطلاع رساني نيز غافل ماند.


نمايشگاه هاي استاني و منطقه اي فرصتی مهم در معرفي كالاهاي مرغوب


زيني وند در بخش دیگری از سخنان خود بيان كرد: در شوراي هماهنگي فرهنگ سازي استفاده از كالاي ايراني بايد با هم انديشي، پيشنهادات سازنده و تبادل نظر با بخش هاي مختلف به جهت گيري درست و چند شيوه مناسب در حمايت از كالاي ايراني دست پيدا كنيم كه در آينده نيز ماندگار شود.
وي افزود: اين شورا به صورت دولت محور اداره نشود و نظرات كارشناسي مختلف از جمله دانشگاهيان، رسانه ها، صدا و سيما، فعالان فرهنگي و هنري و بازاريابان حرفه اي نيز در اين زمينه دخيل شود تا بتوانيم به خروجي هاي تاثيرگذاري دست پيدا كنيم و البته نكته مهم ديگر اينكه نبايد بخش خصوصي قوي، ‌توانمند و صاحب نظر استان يزد را نيز در اين عرصه  ناديده گرفت.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در پايان ياد آور شد: نمايشگاه هاي استاني و منطقه اي از فرصت هاي مهمي است كه ما را در معرفي كالاي هاي مرغوب استان و بازاريابي محصول كمك مي كند و در جلسه اي كه با حضور استان هاي هم جوار يزد داشته ايم براي برگزاري نمايشگاه هايي با اين رويكرد رايزني و اعلام آمادگي شده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات