به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، جلسه شوراي هماهنگي فرهنگ سازي استفاده از كالاي ايراني به رياست معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در سالن شهید موحدين استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در اين جلسه بيان كرد: نامگذاري امسال به عنوان سال حمايت از كالاي ايراني از سوي مقام معظم رهبري نگاه ويژه اي است كه مبتني بر آن بايد به آسيب شناسي گذشته و تدوين راهبردهاي موثر براي آينده بپردازيم كه اين شيوه در كشورهاي توسعه يافته دنيا نيز به كار مي رود.
«علي زيني وند» افزود: همواره نامگذاري سال به يك هدفگذاري براي كشور تبديل مي شود و اگر نسبت به مسير انتخاب شده به صورت كارشناسي عمل شود، اين شعار به ساختاري تبديل مي شود كه بلوغ و پختگي آن تاثيرات پايدار خود را بر جاي مي گذارد.
زيني وند ادامه داد: خوشبختانه در دولت های يازدهم و دوازدهم اقتصاد مقاومتي به خوبي تدبير شده است، اثرات ارزشمندي نيز از تلاش هاي صورت گرفته براي كشور را شاهد هستيم و اگر هم چنان در برخي بخش ها مشكلاتي وجود دارد به علت حجم بالاي بيكاري انباشته شده از سالهای گذشته و مشكلات ساختار اقتصادي و نظام اداري كشور است كه البته اصلاحاتي در اين زمينه نيز صورت گرفته است.
وي گفت: ديدگاه كارشناسي بر تصميم هاي دولت تدبیر و امید حاكم است و براي هدفمند كردن مسائل مربوط به اشتغال كارهاي مختلفي صورت گرفته است اما از ابتدا با مشكلات و مسائل متعددي در عرصه هاي اقتصادي و اجتماعي روبه رو بوده ايم كه حل آن ها زمان بر و پر هزينه مي باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خاطرنشان كرد: بايد دیدگاه های ما در تحقق برنامه هاي مربوط به حمايت از كالاي ايراني منطقي باشد، مولفه هايي از جمله كيفيت، قيمت مناسب، خدمات پس از فروش و قابليت دسترسي آسان در عرضه كالا و جذب مشتري بسيار مهم است و از سوي ديگر براي معرفي محصولات خوب نبايد از شيوه هاي تبليغاتي و اطلاع رساني نيز غافل ماند.
نمايشگاه هاي استاني و منطقه اي فرصتی مهم در معرفي كالاهاي مرغوب
زيني وند در بخش دیگری از سخنان خود بيان كرد: در شوراي هماهنگي فرهنگ سازي استفاده از كالاي ايراني بايد با هم انديشي، پيشنهادات سازنده و تبادل نظر با بخش هاي مختلف به جهت گيري درست و چند شيوه مناسب در حمايت از كالاي ايراني دست پيدا كنيم كه در آينده نيز ماندگار شود.
وي افزود: اين شورا به صورت دولت محور اداره نشود و نظرات كارشناسي مختلف از جمله دانشگاهيان، رسانه ها، صدا و سيما، فعالان فرهنگي و هنري و بازاريابان حرفه اي نيز در اين زمينه دخيل شود تا بتوانيم به خروجي هاي تاثيرگذاري دست پيدا كنيم و البته نكته مهم ديگر اينكه نبايد بخش خصوصي قوي، توانمند و صاحب نظر استان يزد را نيز در اين عرصه ناديده گرفت.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در پايان ياد آور شد: نمايشگاه هاي استاني و منطقه اي از فرصت هاي مهمي است كه ما را در معرفي كالاي هاي مرغوب استان و بازاريابي محصول كمك مي كند و در جلسه اي كه با حضور استان هاي هم جوار يزد داشته ايم براي برگزاري نمايشگاه هايي با اين رويكرد رايزني و اعلام آمادگي شده است.
تمامی حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به استانداری یزد می باشد.