معاون وزیرکشور و رئیس سازمان مدیریت بحران:‌

بهترین راه برای مدیریت بحران کم آبی، استفاده از الگوی صرفه جویی مردم یزد است

معاون وزیرکشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در جمع اساتید برتر دانشگاه‌های استان یزد به تغییرات اقلیمی جهان اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، بهترین راه برای مدیریت بحران کم آبی، استفاده از الگوی صرفه جویی و مدیریت بهینۀ مصرف مردم یزد است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 27 دی ماه معاون وزیرکشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در جمع اساتید برتر دانشگاه‌های استان یزد به اهمیت موضوع آب در جهان اشاره و  بیان کرد: گفته می شود جنگ جهانی بعدی جنگ آب است و این دغدغه بسیاری از کشورها شده است.
«اسماعیل نجار» گفت: وقتی مشکل خشکسالی نزدیک به بیست سال است که ادامه دارد دیگر موضوع خشکسالی صرفا موضوع سازمان مدیریت بحران نیست و همه دستگاه ها باید در این زمینه اقدام مؤثر انجام دهند.
وی با اشاره به زمینه های مصرف آب در کشور افزود: مشکل عمده در مصرف آب  در بخش کشاورزی است و متاسفانه بهره وری در این بخش نیز پائین است.
نجار به اهمیت جایگاه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: ما ناچاریم امنیت غذایی را حفظ کنیم و به همین منظور نمی توان کشاورزی را محدود کرد بلکه باید با برنامه ریزی مناسب مدیریت بهره وری در مصرف آب  داشت.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به تولیدات واحد سطح در کشاورزی استان یزد اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشاورزان یزدی با بهره وری صحیح آب بهترین برداشت را در واحد سطح دارند که این موضوع باید برای سایر استانها الگو شود.
نجار با تاکید بر داشتن نگاه جامع در رفع مشکلات خاطرنشان کرد: باید نگاه ما در کشور نگاه جامع باشد و در برنامه ریزی ها انسجام و مدیریت وجود داشته باشد.
معاون وزیر کشور در پایان سخنان خود به بحران ریزگردها در کشور اشاره کرد و افزود: مشکل ریزگردها، از بزرگ‌ترین بحران های کشور است و برای رفع آن می بایست نزدیک به 9 میلیون هکتار آبخیزداری و کاشت نهال انجام دهیم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات