مدیرکل مدیریت بحران استان در جمع نمازگزاران جمعه یزد:

بهترین راه مقابله با مخاطرات، پیشگیری است

مدیرکل مدیریت بحران استان در جمع نمازگزاران آیین سیاسی عبادی نماز جمعه با گرامیداشت روز ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، مهمترین راه  مقابله و کاهش خسارات و تلفات انسانی را پیشگیری دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،محمدعلی ملک زاده امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: بیش از 18 مخاطره، استان یزد را تهدید می کند که می بایست با برنامه ریزی، ضریب ایمنی را جهت مقابله با آنها افزایش دهیم.

وی مهمترین مخاطره استان را خشکسالی بر شمرد و با قدردانی از مردم یزد به خاطر استفاده بهینه از منابع آب، بر ضرورت انتقال آب پایدار برای استان تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران زلزله را یکی از خطرناکترین مخاطرات استان دانست و اظهار داشت: وجود گسل های مختلف و وقوع قریب به 500 زلزله بالای 2 ریشتر در طول سال زنگ خطری برای استان یزد است که باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: بهترین راه مقابله با مخاطره زلزله،  مقاوم سازی منازل ، افزایش آمادگی مردم با آموزش و برگزاری مانورها است.

ملک زاده با اشاره به 8400 هکتار بافت ناکارآمد شهری شامل بافت فرسوده، تاریخی و حاشیه نشین اظهار داشت: دولت در این راستا تسهیلات مناسبی از جمله وام نوسازی کم بهره با بازپرداخت 12 ساله ، تخفیف در صدور پروانه و نظارت را برای این بافت ها تدارک دیده که مردم جهت بهره مندی از این تسهیلات می توانند به پایگاه اینترنتی سازمان نوسازی و بهسازی شهری مراجعه کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات