استاندار يزد عنوان كرد:

بهره‌برداری از 531 پروژه عمرانی، صنعتی وکشاورزی در دهه فجر

استاندار یزد از بهره‎‎برداری 478 طرح عمرانی با اعتبار 3 هزار و 400 میلیارد ریال و 53 طرح غیرعمرانی با اعتبار یکهزارو 528 میلیارد ریال هزینه بصورت ملی و استانی در بخش های کشاورزی، صنعت، میراث فرهنگی و نیرو خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، عصر یک‌شنبه 18 بهمن‌ماه نشست خبري استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با حضور مديركل حوزه استاندار، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي و اهالي رسانه‌های مكتوب و مجازي استان در سالن زنده‌یاد حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست 3 ساعته با اهالي رسانه استان ضمن تبريك سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: شايسته است با خدمت‌رسانی مناسب به مردم ضمن پاسداري از ارزش‌های انقلاب اسلامي، آرمان‌های حضرت امام خميني (ره) آرزوهاي ملت ايران را تحقق‌بخشیم.
«سید محمد ميرمحمدي» با اشاره به پروژه‌های افتتاح‌شده و قابل‌افتتاح در روزهای باقی‌مانده در ایام‌الله دهه فجر افزود: 478 طرح عمرانی با اعتبار 3 هزار و 400 میلیارد ریال و 53 طرح غیرعمرانی با با اعتبار یکهزارو 528 میلیارد ریال هزینه بصورت ملی و استانی در بخش های کشاورزی، صنعت، میراث فرهنگی و نیرو بهره‎‎برداری به بهره برداری می رسد.
وي ادامه داد: در حوزه صنعت و براي رفع موانع توليد واحدهاي صنعتي تاكنون در استان 17 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و 263 جلسه تخصصي و كارشناسي در کمیته‌های مختلف برگزار و به 126 پرونده مربوط به مشكلات واحدهاي صنعتي و توليدي استان رسيدگي شده است.
ميرمحمدي تصريح كرد: در همين راستا در اين كارگروه 207 مصوبه به تصويب رسيده و 125 مورد مشكلات بانكي، 21 مورد مشكلات مالياتي، 13 مورد مسائل مربوط به تأمين اجتماعي، 10 مورد بدهي قبض‌های گاز، شش مورد مشكلات مربوط به برق و 32 مورد مشكلات در حوزه‌های ديگر واحدها بررسي و در جهت رفع اين مشكلات اقدام شده است.
استاندار يزد همچنين از مصوبه اخير دولت تدبير و اميد در رابطه با استمهال تا سه سال معوقات به سيستم بانكي براي آن دسته از واحدهايي كه به دليل شرايط اقتصادي و نوسانات نرخ ارز دچار مشكل تولیدشده‌اند خبر داد.
 
لوله‌گذاری 24 کیلومتر از خط دوم انتقال آب به استان
 
عالی‌ترین مقام اجرايي استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي اجراي خط دوم انتقال آب به استان تأكيد كرد: طرح انتقال آب به استان طبق برنامه زمان‌بندی پيش می‌رود و از برنامه عقب نيستيم.
ميرمحمدي ادامه داد: بر اساس مصوبه شوراي عالي آب مقررشده كه آب انتقالي به استان‌های يزد، كرمان و اصفهان از طريق سدي از سرشاخه‌های كارون در منطقه بهشت‌آباد انجام شود.
وي در مورد مسدود شدن تونل بهشت‌آباد نيز اظهار داشت: اين تونل بر اساس مصوبه و بنا بر اعلام نظر وزارت نيرو مسدود شده و مسئولان ارشد استان بنا به اقداماتي كه می‌تواند در اين رابطه تحریک‌آمیز باشد ندارند.
استاندار يزد افزود: مسير خط دوم انتقال آب به استان نيز مشخص‌شده و تاكنون 24 كيلومتر آن لوله‌گذاری و نزديك به 32 كيلومتر ديگر مسير نيز حفاری‌شده است.
ميرمحمدي از اجراي خط انتقال آب به شهرستان بهاباد به طول 80 كيلومتر و ندوشن به طول 35 كيلومتر خبر داد و تصريح كرد: در راستاي آب‌رسانی مطلوب به روستاهاي استان نيز 122 كيلومتر خط انتقال و شبكه آب‌رسانی، ساخت 12 مخزن ذخيره آب به ظرفيت 10 هزار مترمكعب، حفر و تجهيز بيش از 70 حلقه چاه تأمين آب روستايي، ايجاد 15 مجتمع آب‌رسانی روستايي و مطالعه 15 مجتمع آب‌رسانی ديگر اجراشده به‌نحوی‌که اكنون بيش از 95 درصد جمعيت روستايي استان از آب شرب سالم برخوردار هستند.
 
روند رو به رشد ورود گردشگران به استان
 
عالی‌ترین مقام اجرايي استان بابیان اينكه روند رو به رشد ورود گردشگران خارجي و داخلي به استان را شاهد هستيم گفت: پرونده بافت تاريخي شهر يزد به‌عنوان يك بافت زنده و پويا براي ثبت جهاني به يونسكو ارسال گرديده كه اين مهم اقدام بسيار ارزشمندي است.
وي ادامه داد: براي مرمت بافت تاريخي يزد بهسازي و ساماندهي خيابان مسجد جامع انجام‌شده و ساماندهي مجموعه تاريخي امیر چخماق و ميدان بعثت نيز در دست اقدام است.
استاندار يزد همچنين به مرمت 17 بادگير شهر يزد، كف سازي و ديواره سازي در بافت تاريخي شهر، اقدامات انجام‌شده براي ساخت موزه منطقه‌ای يزد در مجموعه صدرالعلماء اشاره كرد.
ميرمحمدي از بهسازي ترمينال قديمي فرودگاه يزد و واگذاري 250 هكتار زمين براي ايجاد باند دوم فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله شهيد صدوقي (ره) يزد خبر داد و اظهار داشت: رایزنی‌ها با 32 نفر سرمایه‌گذار براي ايجاد خط هوايي در استان انجام‌گرفته كه تحقق اين مهم نيازمند تأمين اعتبار اوليه است.
 
احصاء مشوق‌های لازم براي سرمایه‌گذاران
 
استاندار يزد در مورد جذب سرمایه‌گذاری در استان به اقدامات صورت گرفته در اين حوزه اشاره كرد و افزود: احصاء پهنه‌بندی عرصه‌های آزاد استان و تعيين کاربری‌های آن‌ها، تعيين مشوق‌ها و معافیت‌های قانوني براي سرمایه‌گذاران خارجي و داخلي و معرفي فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان با حمايت و مشاركت دستگاه‌های مرتبط ازجمله اقدامات انجام‌شده در اين رابطه بوده است.
وي از راه‌اندازی مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان در آینده‌ای نزديك خبر داد و اظهار داشت: اميدواريم با فعالیت‌های صورت گرفته در اين حوزه، سرمایه‌گذاران پس از كسب مجوزهاي لازم ازلحاظ زیرساخت‌های موردنياز خود در اجراي پروژه‌ها دچار مشكل نشوند.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان تصريح كرد: البته در اين رابطه اهليت سرمایه‌گذاران داخلي و خارجي نيز براي ما بسيار حائز اهميت است، زيرا قبلاً افرادي بودند كه مجوز اجراي پروژه را می‌گرفتند اما سرمایه‌ای براي اجراي طرح نداشتند.
 
نقش مهم رسانه‌ها در بيان ارزش‌های انقلاب اسلامي
 
ميرمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود بابیان اينكه ايجاد زمینه‌های مشاركت مردم و به‌ویژه جوانان در مديريت و اجراي برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر ضروري است گفت: راهپيمايي 22 بهمن امسال با سخنراني «علي شمخاني» دبير شوراي عالي امنيت ملي همراه خواهد بود.
استاندار يزد به نقش مهم رسانه‌ها در بيان اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: مقايسه شرايط قبل از انقلاب بازمان حال و معرفي دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران در حوزه‌های مختلف ازجمله مهم‌ترین راهكارهاي جذب جوانان به ارزش‌های انقلاب اسلامي است.
وي ادامه داد: نقش جوانان، زنان، مردان و اقشار مختلف جامعه در پيروزي انقلاب اسلامي بسيار مهم بوده است و امروز فرصت و زمینه‌های لازم براي حضور بانوان در عرصه‌های مختلف ازجمله عرصه‌های مديريتي فراهم‌شده و نشاط اجتماعي زنان ايران اسلامي ارتقاءیافته است.
 
تأكيد بر حضور حداكثري مردم در انتخابات
 
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به در پيش بودن انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و تأييد اخير صلاحيت داوطلبان اين دو مجلس در استان خاطرنشان كرد: بر اساس اعلام رسمي سايت وزارت كشور 55 درصد داوطلبان در سراسر كشور تأييد صلاحيت شده‌اند كه اين رقم در استان نزديك به 60 درصد است و به نظر می‌رسد اين تعداد می‌تواند زمینه‌ساز مشاركت خوب مردم در انتخابات باشد و شايسته است در راستاي اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران همه مردم از طیف‌ها، سلیقه‌ها و اقشار مختلف حضور حداكثري در انتخابات هفتم اسفندماه داشته باشند.
 
برخورد با اتباع بيگانه غيرمجاز در استان
 
عالی‌ترین مقام اجرايي استان با اشاره به حضور نزديك به 40 هزار نفر اتباع بيگانه مجاز در استان كه با اتباع غيرمجاز اين تعداد به 100 هزار نفر می‌رسد؛ گفت: داشتن شغل و محلي براي زندگي دو عامل مهمي است كه در ماندگاري اتباع بيگانه در استان نقش دارد و در اين رابطه همكاري و مشاركت مردم نقش بسزايي دارد.
وي در پایان گفت: بايد بر آسیب‌های اجتماعي و فرهنگي حضور اتباع بيگانه به‌ویژه اتباع غيرمجاز در استان نظارت بيشتري داشته باشيم و با برخورد قاطع با اتباع بيگانه غيرمجاز در استان آن‌ها را از استان و كشور خارج كنيم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات