استاندار یزد خبرداد؛

بهره برداری از کارخانه نوآوری در ۲۵ مرداد و در جریان سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور/ طرح بورسیه شغلی پیشنهادی استان در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش قرار گرفت/ چشم انداز استان، تبدیل یزد به یکی از قطب های علمی و فناوری در سطح بین المللی است

استاندار یزد نوید بهره برداری از فاز نخست کارخانه نوآوری یزد در روز ۲۵ مردادماه جاری و در جریان سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان و نیز، برنامه ریزی برای سامان اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این کارخانه را داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در حاشیه نشست هماهنگی بهره برداری از فاز اول کارخانه نوآوری یزد و در گفتگو با خبرنگار صداوسیما، با تاکید بر اینکه افتتاح واقعی یک پروژه صرفا به معنی افتتاح ساختمان آن نیست، گفت: با وجود قابلیت افتتاح فاز اول کارخانه نوآوری یزد از مدت ها قبل، اما رویکرد ما افتتاح واقعی پروژه پس از اتمام کلیه مراحل و تامین نیازهای آن و در نهایت استقرار تیم ها و شرکت های دانش بنیان در کارخانه نوآوری؛ به محض افتتاح بود.
وی کارخانه نوآوری یزد را یکی از پروژه های آغاز شده در دولت دوازدهم و به پایان رسیده در دولت سیزدهم عنوان و خاطرنشان کرد: این کارخانه که محصول کار جمهوری اسلامی ایران است باید تبدیل به محل جوشش علم و فناوری شده و شاهد حضور نیروی انسانی فعال و انجام فعالیت های گسترده، معنادار و تاثیرگذار در آن باشیم.
دکتر فاطمی در ادامه نوید بهره برداری از فاز نخست کارخانه نوآوری یزد در روز ۲۵ مردادماه جاری و در جریان سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان و نیز برنامه ریزی برای سامان اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این کارخانه را داد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش وقتگذاری برای حوزه علم و فناوری و تلاش در جهت تحقق اهداف و چشم اندازهای متصور برای این حوزه را یکی از مصادیق عمل صالح دانست و گفت: خوشبختانه در استان یزد اجماع خوبی بر مسئله علم و فناوری قرار گرفته و باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود زیرساخت های این حوزه را ارتقاء و نیازهای آن را مرتفع کنیم.
وی در ادامه به ارائه طرح بورسیه شغلی دانشجویان در واحدهای تحقیق و توسعه؛ توسط استان اشاره و خاظرنشان کرد: این طرح یکی از طرح های ابتکاری برای اشتغال زبده ترین، بهترین و خوش فکر ترین استعدادهای کنکور سراسری در واحدهای تولیدی استان است.
استاندار یزد با اشاره به اجرای طرح مذکور در استان؛ برای نخستین بار در  کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از رشته های مشمول این طرح، در دفترچه سازمان سنجش وزارت علوم قرار گرفته و داوطلبان کنکور سراسری می توانند با انتخاب این کد رشته ها، آینده شغلی خود در واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی استان را تضمین کنند‌.
وی با اشاره به دغدغه ها و ابهامات موجود در زمینه سربازی پذیرفته شدگان در رشته های مشمول طرح بورسیه شغلی، بیان کرد: براساس گفتگوهای انجام شده با بنیاد نخبگان، این گروه از افراد به عنوان سرباز صنعت، خدمت سربازی خود را می گذرانند.
دکتر فاطمی در پایان طرح مزبور را نشان دهنده تاثیرگذاری و راهگشایی اراده جمعی و پیگیری جدی بر تحقق یک موضوع؛ با توکل بر خدا دانست و افزود: با اتکا بر منابع انسانی ارزشمند یزد، می توان یزد را به یکی از قطب های علمی و فناوری دنیا و کانون جوشش علم، دانش، فناوری، تولید دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان تبدیل کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات