بهره برداری از 4 طرح به ارزش 19080 میلیارد ریال در جریان سفر 2 روزه وزیر صمت به استان یزد

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور انجام سفری 2 روزه، روز شنبه 2 اسفند ماه با استقبال استاندار یزد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان وارد یزد شد.

سفر به 5 شهرستان (اشکذر، اردکان، میبد، بافق و مهریز) و بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان ها از نزدیک و بررسی خواسته های صنعتگران و تولید کنندگان استان و رفع مشکلات آنها از جمله مهمترین محورهای سفر وزیر به استان یزد بود.
وزیر صمت در ابتدای سفر خود به شهرستان اشکذر رفت و طرح توسعه واحد تولیدی نخ سیرنگ (شهرستان اشکدز) را افتتاح کرد.
پس از این افتتاح و در برنامه ای از پیش تعیین نشده، استاندار یزد به همراه وزیر در کارخانه غیر فعال فولاد میبد حضور یافتند و مشکلات این مجموعه را به منظور راه اندازی مجدد بررسی کردند.
 واحدهای تولیدی یکتا گرانول (میبد)، معدن سرب و روی تاج کوه (بافق)، کنسانتره روی متعلق به شرکت سرب و روی مهدی آباد در شهرستان مهریز و افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهید فخری زاده چادرملو از جمله دیگر طرح های افتتاح شده در این سفر بودند.
بازدید از مجتمع بزرگ صنعتی و معدنی چادرملو در اردکان و واحد گندله سازی این مجتمع، بازدید از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق و صنایع جوار معدنی آن بخش دیگری از برنامه‌های سفر وزیر صمت به استان یزد را تشکیل می دادند.
با اینهمه می توان مهمترین بخش این سفر را نشست مفصل و چند ساعته وزیر صمت با نمایندگان بخش خصوصی و دولتی استان یزد دانست. نشستی که به منظور بررسی مشکلات و چالش های حوزه صنعت، معدن و تجارت و در قالب نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تسهیل برگزار شد و با اخذ مصوباتی مهم برای رفع مشکلات فعالین این حوزه در  استان همراه بود.
در ادامه سخنان وزیر صمت و استاندار را در این نشست از نظر می گذرانید.


وزیر صمت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد اعلام کرد:رفع چالش آب برای صنعت با اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس


وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کارگروه  تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد، استاندار، نمایندگان بخش خصوصی و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم که اقتصادی سلطه ناپذیر( به تعبیر مقام معظم رهبری) داشته باشیم باید ادبیات اقتصادی مطالبه ملی شود.
علیرضا رزم‌حسینی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد، با بیان این مطلب، افزود: در آستانه گام دوم انقلاب مهمترین موضوع کشور اقتصاد است و اگر می‌خواهیم کشوری عزت مند، بزرگ و لایق مردم ایران داشته باشیم باید باورهایمان را نسبت به اقتصاد تغییر دهیم.
وی همچنین تاکید کرد: دشمن در جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی و تشدید تحریم‌ها به دنبال این بود که ایران نتواند کشوری قدرتمند در خاورمیانه شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همدلی و وحدت مردم و مسئولین را از شرایط موفقیت دانست و تصریح کرد: در همین استان یزد همدلی، وحدت و انسجام داخلی با محوریت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد به وجود آمده است که این یک امتیاز برای این استان است.
رزم حسینی با اشاره به پروژه انتقال و شیرین سازی آب خلیج فارس به فلات مرکزی و شرق کشور، گفت: همواره در طرح‌های آمایش سرزمینی از موضوع آب به عنوان چالشی برای صنعتی شدن یاد می‌شد که ابر پروژه انتقال آب این مشکل را حل کرده است.


آب خلیج فارس به مردم اردکان و یزد می‌رسد


وی اضافه کرد: خط اول انتقال آب خلیج فارس با ۸۲۰ کیلومتر در چارچوب پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و شرقی ایران از هرمزگان به اردکان می‌رسد و تحویل مردم داده می‌شود.
وزیر صمت همچنین تصریح کرد: همزمان خط انتقال آب هرمزگان به اصفهان نیز از یزد عبور خواهد کرد و استان یزد دارای دو خط انتقال در این پروژه خواهد بود که این مزیت دیگری برای این استان است.
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تصریح کرد: از واردکننده فولاد، سیمان و برق اکنون به صادر کننده در این حوزه‌ها تبدیل شده‌ایم و تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری سال ۱۳۵۷ به بیش از ۱۰۱ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۶ رسید و یک رکورد زد.
وی همچنین گفت: بیش از ۴۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال ۱۳۹۶ در تاریخ ایران رکوردی ویژه به شمار می رود.
وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از سرمایه گذاری و کارآفرینی را حمایت از مجاهدان اقتصادی دانست و گفت: مقام معظم رهبری کارآفرینی را عبادت و کارآفرینان را عابدان خواندند که این فرهنگ باید توسعه یابد.
وی همچنین بر افزایش سهم بنگاه‌های تولیدی از اقتصاد و نقدینگی سرگردان جامعه تاکید کرد و گفت: به دنبال روشهای نوین تامین مالی برای جذب این سرمایه‌گذاری به حوزه تولید برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر هستیم.
¬¬¬رزم حسینی بیان کرد: شرکت های بزرگ باید مردم را توانمند کنند و در کنار آن دولت نیز کارهای زیرساختی را انجام خواهد داد.
وی ابلاغیه‌های ستاد اقتصادی دولت را در راستای تسهیل صادرات و واردات موفقیت‌آمیز دانست و گفت: در این راستا هر صادرکننده مجاز و مختار است ارز حاصل صادرات خود را در سامانه نیما بفروشد یا برای واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات (خود و دیگران) مصرف نماید.
وزیر صمت همچنین با اشاره به دیگر ابلاغیه‌ای ستاد اقتصادی دولت از جمله ابلاغیه تسریع در ترخیص کالاهای رسوبی و مانده در گمرکات، افزود: بر این اساس بیش از ۸ میلیون کالا که عمدتاً مواد اولیه کارخانجات و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بوده به تدریج ترخیص شده است و یا در حال ترخیص است.


امضاء تفاهم نامه احیای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در قالب اقتصاد مقاومتی


در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد، تفاهمنامه احیای مسئولیت های اجتماعی شرکتها در چارچوب اقتصاد مقاومتی توسط وزیر صمت، استاندار یزد و شرکتهای معین اقتصاد مقاومتی این استان به امضا رسید.
این تفاهم نامه در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و پیاده سازی اقتصاد مردمی و درون زا و به منظور دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای و همچنین جهت استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش مردمی و غیر دولتی و احیای مسئولیت اجتماعی شرکت های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
این تفاهم نامه توسط علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی طالبی «استاندار یزد» و شرکتهای معین اقتصاد مقاومتی شهرستانهای هدف و سایر ارکان حاکمیت شهرستانی به امضا رسید.
توانمندسازی روستاییان با استفاده از ظرفیت های بومی، ارائه خدمات آموزشی و مهارتی، ایجاد تشکل های مردم نهاد در تحقق بخشی به رویکرد دولت جهت دستیابی به عدالت اجتماعی و توسعه متوازن از اهداف این تفاهمنامه بوده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در این تفاهمنامه متعهد به انتقال دانش و تجربیات به شهرستان‌های هدف به منظور احیای مسئولیت اجتماعی شرکت ها و ارزیابی و نظارت بر اقدامات معین اقتصاد مقاومتی در شهرستانهای هدف می باشد.
جلب مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی جوامع محلی به منظور معیشت پایدار، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، مشارکت اقتصادی و انجام امور مشاوره ای به مسئولین محلی و استانی در راستای اهداف این تفاهمنامه دنبال می‌شود.
علیرضا رزم حسینی در سخنان کوتاهی در این مراسم، بیان کرد: همچنین خط دوم انتقال آب برای انتقال و شیرین سازی آب از هرمزگان به اصفهان از استان یزد می‌گذرد و استان یزد دارای ۲ خط لوله مستقیم از خلیج فارس خواهد بود که این نیز یکی دیگر از مزایای این استان است.
هموار شدن مسیر توسعه با انتقال آب خلیج فارس به یزد
وی تصریح کرد: آمدن‌ آب در کنار مردم سخت کوش، جوانان توانمند راه توسعه را در این استان بیش از پیش هموار خواهد کرد.


تمرکز وزارت صمت در حوزه معادن و فرآوری مواد معدنی در استان یزد


وزیر صمت با بیان این که یزد رتبه دوم معدنی کشور در اختیار دارد، گفت: ۵۲ عنصر کشف شده معدنی در این استان وجود دارند و وزارت صمت در حوزه معادن این استان و فرآوری معدنی تلاش خواهد کرد.


عزم جدی وزارت صنعت در تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به حوزه صنعت


رزم حسینی با بیان اینکه این استان در حوزه های نساجی، کاشی و فولاد قطب به شمار می رود ، ادامه داد: سرمایه گذاران مجاهدین اقتصادی و به تعبیر مقام معظم رهبری عابدان هستند و وزارت صمت در حوزه تسهیل سرمایه گذاری در زمینه های مختلف تمام تلاش خود را می کند.
وی همچنین یکی از توفیقات این استان را همدلی مردم و مسئولان برای توسعه دانست و با توجه به این نکته گفت: این که پیشرفت، دغدغه مردم و مسئولان است برای یزد یک امتیاز محسوب می شود.


با تکیه بر راهبرد مقاومت از شرایط سخت عبور کردیم


وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز در شرایط سخت جنگ سه ساله و همچنین ویروس کرونا قرار داریم که این دو مشکل اگر در هر کشوری به صورت همزمان پیش می آمد آن کشور با مشکل مواجه می شد اما با درایت رهبری، همت دولت و مسئولان و تکیه بر راهبرد مقاومت با کمترین هزینه از این شرایط عبور کردیم.


رشد بالای تولید در ۲۹ رشته صنعتی علیرغم همه مشکلات


رزم حسینی همچنین تصریح کرد: در ۲۹ رشته صنعتی رشد بالایی در تولید و صادرات داشتیم و مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در ۱۰ ماه امسال رشد ۳۸ درصدی داشته است.
رشد ۳۸ درصدی مجوز های صنعتی صادره نشانگر ثبات اقتصادی است
وی رشد 38 درصدی صدور مجوز های صنعتی در ۱۰ ماهه را نشان از امید مردم به سرمایه‌گذاری، امنیت پایدار، توسعه و نشانگر ثبات سیاسی و اقتصادی دانست.


۷۵ درصد از صادرات کشور به ۱۵ کشور همسایه است


وزیر صمت همچنین بیان کرد: صادر کننده فولاد، انواع فلزات رنگی و پتروشیمی هستیم و ۷۵ درصد صادرات کشور به ۱۵ کشور همسایه نشانگر قابلیت‌های ما در این حوزه است‌.
رزم حسینی همچنین تصریح کرد: اگر فشار جنگ و تحریم نبود اکنون یکی از کشورهای صنعتی برتر منطقه بودیم که به حمدالله با تمام این شرایط در این مسیر در حال حرکت هستیم.
وی گفت : مسیر توسعه کشور با تعامل مردم ، مجلس و دولت هموارتر می‌شود.
مشغول به کار کردن فارغ التحصیلان دانشگاهی، کم آبخواه بودن و سازگاری با محیط زیست؛ اولویت های استان در زمینه توسعه صنعتی
دکتر طالبی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با اشاره به هم افزایی و همگرایی دستگاه های مختلف دولتی، نظارتی، قضائی و امنیتی استان یزد برای حل مشکلات بخش صنعت، گفت: خوشبختانه در سایه این تعامل بسیاری از مشکلات بخش صنعت در حیطه استانی حل شده و امیدواریم مسائلی که نیاز به نگاه ملی دارند با حمایت و همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت مرتفع شود.
وی وضعیت صنعت استان یزد را روبه رشد دانست و تصریح کرد: موید این موضوع حجم بالای سرمایه گذاری در استان، پیشتازی یزد در بسیاری از تولیدات در سطح کشور و کسب شاخص های مختلفی از جمله تعداد مجوزهای صادر در این بخش، فروش زمین های شهرک صنعتی، واگذاری زمین های ملی و ... است.
دکتر طالبی، در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی استان یزد نیز در موقعیت ها و برهه های زمانی مختلف ایثارگرانه در جنگ اقتصادی استان حضور داشتند، اظهار داشت: در دوران همه گیری کرونا نیز شاهد بهترین عملکرد و همراهی از سوی بخش خصوصی و تولید استان بودیم و با مشارکت آن ها کارهای بزرگی در سطح استان انجام شد.
وی به تجربیات استان در زمینه انجام مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن بزرگ اشاره و خاطرنشان کرد: این مسئولیت اجتماعی باید به همه بخش های استان به ویژه روستاها و مناطق محروم تعمیم داده شود.
دکتر طالبی یکی از رویکردهای توسعه استان یزد را اقتصاد دانش بنیاد دانست و افزود: خوشبختانه در این راستا اتفاقات خوبی در بخش صنعت و در حوزه نوآوری در حال انجام است که نیازمند حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت استان هستیم.
استاندار به ضرورت هدایت سرمایه گذاران کشوری به یزد که به عنوان بهشت سرمایه گذاری ایران مطرح است.
بخش صنعت استان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، تولید محصولات کم آبخواه و مطابق با محیط زیست در اولویت قرار دارد.
وی اضافه کرد: امیدواریم جلسه امروز، نقطه عطفی برای حل بعضی از مشکلات بخش صنعت و معدن استان یزد باشد و به اتکای این حمایت ها فرآیند تولید در استان یزد راحت تر از گذشته ادامه یابد.


در دیدار وزیر صمت با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد مطرح شد؛آمادگی وزارت صمت برای راه اندازی شهرک تخصصی پوشاک در یزد



علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان یزد که با حضور استاندار یزد برگزار شد، گفت: یزد قطب نساجی کشور است و آمادگی داریم که با انجام جانمایی های لازم یک شهرک تخصصی در حوزه پوشاک در این استان راه اندازی نماییم، البته شهرک ایجاد شده باید با در نظر گرفتن زنجیره تامین، تکمیل شود.
وی همچنین با بیان اینکه تحریم ها فرصتی برای ساخت داخل فراهم کرده است، اضافه کرد: در حوزه لوازم خانگی تا ۷۵ درصد و درحوزه خودرو تا ۸۵ درصد ساخت داخل داریم و در حوزه نساجی و پوشاک کارخانجات کشور تا سه شیفت کار می کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست‌های وزارتخانه در حمایت از ساخت داخل، بیان کرد: واردات ۲۵۰۰ ردیف تعرفه کالا را برای تقویت تولید داخل ممنوع کردیم که با بازگشت برجام نیز این سیاست تداوم دارد و سیاست راهبردی وزارت صمت است.
رزم حسینی همچنین از آمادگی وزارت صمت برای راه اندازی یک مگا شهرک صنعتی در استان یزد خبر داد و بیان کرد: در تبریز ۱۱۰۰۰ هکتار برای این موضوع در نظر گرفته شده است و استان یزد نیز فضایی تا پنج هزار هکتار را برای این موضوع باید در نظر بگیرد.
ضرورت خودکفایی در تولید ماشین آلات صنعتی با محوریت دانش بنیان ها
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این دیدار، تلاش و برنامه‌ریزی برای تولید و اشتغال را مصداق جهاد فی سبیل‌الله دانست و تصریح کرد: آقای رزم‌حسینی سابقه کارهای ارزشمندی دارند و مدیری دلسوز می‌باشند.
وی با تاکید بر ضرورت خودکفایی در صنعت گفت: باید با نگاه به شرکت‌های دانش بنیان و محوریت دانش بنیان ها به سمت خودکفایی در تولید به‌خصوص در تولید ماشین آلات برویم.
آیت الله ناصری همچنین خواستار ورود دانش بنیان ها به واحدهای تولیدی شد و بر ضرورت نوآوری و تفکر در سیستم های آموزشی تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد همچنین بر توسعه نساجی و پوشاک در استانهای کشور برای اشتغال آفرینی تاکید کرد و گفت: با افزایش تولید و ارتقاء پوشاک، قاچاق نیز کاهش می یابد.
ایت الله ناصری همچنین ورود شرکت ها به حوزه مسئولیت های اجتماعی و سرمایه‌گذاری در حوزه معادن را مورد تاکید قرار داد.

 

برنامه ها و بخش های مختلف سفر وزیر صمت به استان یزد


افتتاح طرح توسعه واحد تولیدی نخ سیرنگ


طرح توسعه واحد تولیدی نخ سیرنگ توسط وزیر صمت و با حضور استاندار یزد افتتاح شد. این طرح ظرفیت تابندگی سالیانه ۶۰ هزار تن انواع نخ پلی استر، ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن در سال تکسچره نخ پلی استر، ۶۵۰۰ تن در سال دوک مقوایی و ۷۰ هزار تن سالانه نخ فیلامنت نیمه آرایش و کاملاً آرایش یافته را دارد.
این واحد در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۳۲ هزار متر مربع در شهرستان اشکذر استان یزد واقع است.
برای راه اندازی این طرح توسعه ای در مجموع ۲۸۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت بصورت ۱۳۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۵ میلیون یورو ارزی شده است.
تسهیلات ثابت ( ارزی و ریالی) این فاز توسعه ای توسط بانک صنعت و معدن تامین و تخصیص داده شده است.
این واحد با دریافت جواز توسعه ای در سال ۹۶ در زمینه تولید انواع نخ پلی استر سفید و رنگی با ظرافت بالا و تابندگی انواع نخ و سیستم تکسچرایزینگ و انواع دوک مقوایی توانسته گام بلندی در تامین مواد اولیه واحدهای نساجی ( حوزه بافندگی) که شامل پارچه مبلی، پرده ای روفرشی، البسه ظریف و... در سطح کشور می باشد، بردارد.
این واحد همچنین در راستای صادرات مستقیم به کشورهای ترکیه، عراق، روسیه و ارمنستان به عنوان یک واحد صادرات محور مطرح است.


بازدید از شرکت فولاد میبد


مهندس رزم‌حسینی؛ وزیر صمت، به همراه دکتر طالبی؛ استاندار یزد و در برنامه ای از پیش تعیین نشده، از شرکت فولاد میبد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مهمترین مسائل و مشکلات این شرکت بزرگ معدنی و صنعتی قرار گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از رییس هیات عامل ایمیدرو و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خواست تا رفع مشکلات این واحد را در اولویت کاری قرار دهند.


افتتاح کارخانجات یکتا گرانول میبد


این واحد تولیدی ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن در سال انواع لعاب کاشی و سرامیک، ۱۰ هزارتن در سال گلوله های سرامیکی آلومینایی و ۱۶۰ هزار تن پودر فلدسپات را دارد.
همچنین ظرفیت تولید مواد اولیه کاشی و سرامیک به روش خشک و تر به ترتیب ۶۷ هزار تن و ۱۳۰ هزار تن در این واحد تولیدی میباشد.
کارخانجات یکتا گرانول در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و با زیربنای ۳۵ هزار متر مربع در شهرستان میبد قرار دارد که در فاز اول (گرانول) برای ۱۹۰ شغل ایجاد کرده است.
برای راه اندازی این واحد تولیدی در مجموع ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت به صورت ۱۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۲۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده است.
تسهیلات سرمایه گذاری ثابت( ارزی و ریالی) این واحد توسط بانک صنعت و معدن تامین و تخصیص داده شده است.
این واحد تولیدی در حال حاضر با ظرفیت ۸۰۰ تن گرانول(تامین مواد اولیه کاشی و سرامیک به روش اسپری درایر) جهت تولید کاشی کف، دیوار و پرسلان در حال فعالیت می باشد و در آینده‌ای نزدیک پس از تکمیل تجهیزات و انجام تست سرد به ظرفیت ۳۰۰۰ تن در روز خواهد رسید که از نوع تکنولوژی و ظرفیت تولید در خاورمیانه منحصر به فرد است و این مسیر گام بسیار بلند دیگری در پایداری و توسعه صنایع کاشی و سرامیک جهت دستیابی به بازارهای صادراتی است.


افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهید فخری زاده چادرملو


ظرفیت این نیروگاه ۱۰ مگاوات از نوع ردیاب تک محوره می باشد که در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در ضلع شمالی نیروگاه سرو احداث شده است.
این نیروگاه ۲۸ هزار و ۹۸۶ پنل خورشیدی از نوع برندTrina Solsr و با ظرفیت هر پنل ۳۴۵ وات را دارد.
این نیروگاه دارای ۲۰۲ عدد اینورتور، ۴۰۲ عدد سیستم ترکر، ترانسفورماتورهای افزایش ولتاژ ساخت داخل شرکت ایران ترانسفورماتور و سازه‌های فولادی گالوانیزه ساخت داخل و تولید شرکت نیرو نویان قشم می باشد.
عملیات اجرایی این نیروگاه در فروردین ۱۳۹۹ آغاز شد که در بهمن ماه ۱۳۹۹ به شبکه سراسری متصل گردید.
احداث این نیروگاه گامی بلند در تامین برق پایدار برای توسعه فعالیت‌های چادرملو با استفاده از توان داخل و آخرین تکنولوژی روز دنیا می باشد.


بازدید از مجموعه تولیدی و صنعتی یزد باف


وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین برنامه از روز اول سفر خود به استان یزد، از مجموعه صنعتی و تولیدی یزدباف بازدید به عمل آورد.
علیرضا رزم‌حسینی در این بازدید از نزدیک در جریان مهمترین مسائل، ظرفیت ها، مشکلات و روند تولید در این واحد صنعتی و تولیدی قرار گرفت.
یزد باف در حوزه بافندگی، نساجی و پوشاک فعال است و بیش از یک هزار نفر اشتغال دارد.
این مجموعه سالانه ۶۵ میلیون متر مربع پارچه تولید می کند.
یزدباف همچنین ۱۲۰ هزار قطعه در سال پوشاک تولید می‌کند که تا سال ۱۴۰۱ این رقم را به ۲ میلیون قطعه پوشاک درسال می‌رساند.
این واحد تولیدی در حال صادرات سالیانه ۲ میلیون یورو محصولات خود به آسیای میانه می باشد.
این مجموعه سابقه صادرات به اروپا به مدت ۲۵ سال را دارد.
در یزد باف ۴ مجموعه تولیدی در حوزه تولید نخ، بافت پارچه، تکمیل و رنگ و تولید پوشاک فعالیت دارد.


بهره برداری از معدن تاجکوه بافق


این معدن (شرکت آرا فلات آریا) ظرفیت تولید سالیانه ۱۴ هزار تن کنسانتره سرب و روی را دارد.
این واحد تولیدی معدنی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۵۵۵ متر مربع زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر را فراهم آورده است.
برای راه اندازی این مجموعه معدنی یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت به صورت ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۱.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از بخش های مختلف این معدن بازدید کرد و در جریان روند امور قرار گرفت.


در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی معدن سرب و روی تاجکوه انجام شد؛آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت


این مرکز جامع سلامت روستایی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی معدن سرب و روی تاجکوه بافق در سبزدشت احداث می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات اجرایی این مرکز سلامت، ضمن تقدیر و تشکر از سرمایه گذاری مسئولیت پذیرانه معدن سرب و روی تاجکوه بر ورود شرکت‌های بزرگ و توانمند به عرصه مسئولیت های اجتماعی و انجام این گونه کارها تاکید کرد.
گفتنی است که این مرکز جامع سلامت روستایی در مجموع در ۹۰۰ مترمربع زمین احداث خواهد شد که معدن سرب و روی تاجکو سرمایه گذاری آن را انجام خواهد داد.


بازدید وزیر صمت از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران (بافق)


علیرضا رزم‌حسینی در این سفر از نزدیک در جریان مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل ها و مسائل مربوط به این شرکت بزرگ معدنی قرار گرفت.
وی در بازدید از معدن بزرگ چغارت با آخرین اکتشافات انجام شده و ظرفیت های این معدن برای توسعه منطقه آشنا شد و بر استفاده از ظرفیت‌های این معدن برای توسعه منطقه تاکید کرد.

 

بازدید از مجتمع سرب و روی مهدی آباد


این مجتمع ظرفیت تولید ۲ میلیون تن در سال کلوخه سرب و روی را دارد و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم آورده است.
برای این مجتمع معدنی تاکنون ۳۹ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت به صورت چهار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۱۵۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده است.


افتتاح طرح توسعه معادن سرب و روی مهدی‌آباد مهریز


این طرح که با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده به طور مستقیم برای ۱۸۰ نفر اشتغالزایی می کند.
این واحد در زمینه کنسانتره روی به روش کوره ولز مشغول فعالیت است و در حال حاضر دارای پروانه بهره برداری به ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن و در آستانه راه اندازی فاز دوم به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال است.


تحرک در زمینه انتقال آب، دستاورد مهم سفر وزیر صمت به استان یزد است


استاندار یزد در صفحه شخصی خود و پس از بدرقه وزیر صمت نوشت: تحرک‌بخشی به موضوع انتقال آب به استان با حمایت وزارت صمت و در قالب مشارکت با سایر استان‌ها از جمله دستاوردهای سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان است.
محمدعلی طالبی افزود: وزیرصنعت، معدن و تجارت را پس از یک سفر ۲ روزه و بازدید از ۵ شهرستان، بدرقه کردیم.
وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه این سفر با دستاوردهای خوبی در سه حوزه به پایان رسید؛ اول، رفع برخی مشکلات که در قالب مصوبات ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد:دوم، تحرک بخشی به موضوع انتقال آب به استان با حمایت وزارت صمت و در قالب مشارکت با سایر استان‌ها و سوم، نظامند شدن ایفای مسیوولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن استان در قالب یک برنامه برای توسعه اشتغال و رفع محرومیت‌ها که در آینده بیشتر از آن صحبت خواهم کرد.
طالبی تصریح کرد:لازم میدانم از فعالان بخش‌خصوصی، خبرنگاران و نیز نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به‌جهت همراهی کامل در برنامه‌های مختلف سفر به صورت ویژه تشکر نمایم.




 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات