به مناسبت دهه فجر و در جریان سفر استاندار به شهرستان خاتم صورت گرفت:

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 94 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 2180 میلیارد ریال

استاندار یزد در جریان سفر به شهرستان خاتم که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 94 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 2180 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در جریان سفر به شهرستان خاتم که به مناسبت دهه فجر برگزار شد با اشاره به طرح ها و پروژه های آماده بهره برداری و کلنگ زنی شهرستان خاتم در دهه فجر امسال، گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر90 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از 38 میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری رسید و همچنین کلنگ احداث 4 پروژه بزرگ با اعتبار بیش از180 میلیارد تومان به زمین زده شد.
وی با بیان اینکه با افتتاح پروژه های دهه فجر امسال در شهرستان خاتم زمینه اشتغال بیش از 200 نفر فراهم شد، اظهارداشت: در مجموع با بهره برداری از طرح های کلنگ زنی شده این دهه، میزان اشتغال این طرح ها به بیش از 500 نفر خواهد رسید.
دکتر طالبی با بیان اینکه تنوع پروژه های دهه فجر امسال تاثیرات اجتماعی و اقتصادی خوبی را برای شهرستان خاتم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بعضی از این پروژه ها از جمله پروژه های احداث بیمارستان در بخش مروست و تاسیس بخشداری در چاهک از خواسته های دیرین مردم این شهرستان بوده که امروز بیمارستانی در مروست کلنگ زنی و ساختمان بخشداری چاهک نیز افتتاح شد.
استانداریزد تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ها و پروژه های انجام شده و در دست اقدام شهرستان خاتم در بخش های ارتباطات، مخابرات، صنعت و زیرساخت های مورد نیاز آن و تاسیس زیربناهای بخش کشاورزی از قبیل گلخانه ها و دامپروی، بتوانیم شاهد موفقیت بهتر مردم این شهرستان در جهت دستیابی به توسعه پایدار باشیم.
وی در ادامه به رویکردهای استان برای توسعه اشتغال شهرستان خاتم و تامین زیرساخت های لازم در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این راستا تمرکزمان را روی تکمیل طرح های نیمه تمام موجود در شهرستان، استفاده از طرح هایی که با بهره گیری از ظرفیت های فعلی به نتیجه می رسند و اجرای طرح هایی که مجوز آن ها در گذشته صادر شده است، گذاشتیم.
دکترطالبی با بیان اینکه موضوع احداث نیروگاه های خورشیدی و تامین زیر ساخت های برق شهرستان به صورت جدی در حال پیگیری است، اضافه کرد: باتوجه به ظرفیت های موجود در بخش های صنعت، گردشگری، کشاورزی و دامپروری این شهرستان پیگیر تخصیص آب مورد نیاز این بخش ها از منابع موجود هستیم تا با رونق این بخش ها، جذب مناسبی از نیروهای بیکار شهرستان داشته باشیم.
استانداریزد در پایان با تاکید بر اینکه تامین و تکمیل زیر ساخت های موجود در شهرستان خاتم می تواند موجب ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان شود، اظهارداشت: با پیگیری این ظرفیت ها و رفع موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری استان، بسیاری از بیکاران شهرستان خاتم جذب بازار کار شده و دغدغه ای در رابطه با بیکاری در این شهرستان وجود نخواهد داشت.


آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 64 تختخوابی مروست


استاندار یزد در بخش آغازی سفر خود به شهرستان خاتم باند دوم تقاطع ابرکوه مروست و میدان شهید قاسم سلیمانی را مورد بهره برداری قرار داد.
پس از آن عملیات اجرایی بیمارستان 64 تختخوابی مروست را آغاز کرد. فاز اول این بیمارستان با 32 تختخواب و اعتبار 600 میلیارد ریال، از محل اعتبار خیری اجرایی می شود.


ایجاد اشتغال، جهاد بزرگ خیرین در شرایط فعلی


استاندار یزد در آیین کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی مروست، با تجلیل از نقش خیرین، ایجاد اشتغال در شرایط فعلی را جهاد بزرگ آنان ارزیابی کرد.
دکتر طالبی ضمن تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر، با تجلیل از خیر و بانی بیمارستان مروست، منصور نجمی نیا،  از او به عنوان انسانی خیر اندیش یاد و از اقدامات خیری وی قدردانی کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان همچنین بر همکاری همه بخشها برای تحقق هر چه سریع تر بیمارستان مروست تاکید کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که ایجاد اشتغال، جهاد بزرگ خیرین در شرایط فعلی است افزود: اشتغال زایی در حوزه های مختلف آن، جهادی بزرگ و کاری ارزشمند است و راهگشای بسیاری از مشکلات امروز خواهد بود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همیاری و همدلی همه مسئولان و مردم، شاهد توسعه و تعالی روز افزون این منطقه باشیم.
یادآور می شود کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی مروست به عنوان خواسته دیرینه مردم این منطقه، در دو فاز در مساحت ۳ هزار متر مربع، با مشارکت خیر گرامی منصور نجمی نیا عملیاتی خواهد شد.


تاکید استاندار یزد بر استفاده بیشتر از انرژی گاز برای توسعه بخش تولید و کشاورزی شهرستان خاتم


استاندار یزد در آیین بهره برداری از پروژه های گازرسانی دهه فجر شهرستان خاتم، گاز را یکی زیرساختهای اصلی برای توسعه هر منطقه برشمرد و از اقدامات صورت گرفته برای تامین این انرژی در جای جای شهرستان خاتم تقدیر کرد.
دکتر طالبی در آیین بهره برداری از پروژه های گازرسانی دهه فجر در شهرستان خاتم با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت گاز برای توسعه و پیشرفت هر منطقه گفت: در سالهای گذشته، شهرستان خاتم با محرومیت ها و محدودیت هایی رو برو بود که متاسفانه نتیجه آن، منجر به کم برخورداری این منطقه گردیده بود.
استاندار یزد با بیان این که خوشبختانه در سالهای اخیر، رویکرد و خدمات ارزشمند و خوبی در زمینه تامین زیرساختهای این شهرستان صورت گرفته است افزود: در سایه اقدامات انجام شده، شاهد آنیم امروز دور ترین نقاط شهرستان خاتم نیز تحت پوشش شبکه گاز قرار گرفته که این موضوع شایسته قدردانی است.
وی همچنین بر بهره گیری بیشتر از انرژی گاز، در بخشهای تولید و صنعت به ویژه حوزه کشاورزی در مسیر توسعه شهرستان خاتم تاکید کرد.
دکتر طالبی با مرور تاریخ گذشته شهرستان خاتم و تحولات مثبت و عظیم صورت گرفته طی سال های اخیر در این شهرستان به ویژه در حوزه تامین زیرساخت ها، یکی از نیازهای مهم خاتم را تامین زیرساخت برق برشمرد و گفت: خوشبختانه برنامه های بسیار خوبی برای رفع این مشکل زیرساختی در حال پیگیری است که باید با نگاه دراز مدت به این مسئله، تامین برق مورد نیاز شهرستان را تا حصول نتیجه نهایی مدنظر قرار داد.
یادآور می شود در سفر استاندار یزد به شهرستان خاتم ، پروژه گازرسانی به مجتمع کشاورزی شهید رحیمی با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال و پروژه گازرسانی به روستای قاسم آباد شهرستان خاتم با اعتبار ۸ میلیارد ریال و قابلیت نصب ۳۳ انشعاب به بهره برداری رسید.  همچنین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به صنایع شرق و جنوب هرات با اعتباری بالغ بر 61 میلیارد ریال، از جمله برنامه های این سفر بود.
شایان ذکر است با بهره برداری از پروژه های اخیر، بیش از 99.8 درصد از جمعیت شهری و روستایی شهرستان خاتم تحت پوشش شبکه گاز قرار گرفته است.


آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت 67 واحد مسکونی ویلایی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در مروست و هرات


استاندار یزد در جریان سفر به شهرستان خاتم عملیات اجرایی ساخت 25 واحدمسکونی ویلایی در مروست و 42 واحد ویلایی در هرات را آغاز کرد.


تاکید استاندار یزد بر تداوم همدلی و همراهی مردم بخش چاهک در کمک به توسعه و پیشرفت آن


استاندار یزد در مراسم افتتاح بخشداری چاهک با بیان این که راه سخت و طولانی برای ارتقاء دهستان چاهک به بخش طی شده است خواستار استفاده مردم این بخش از فرصت ایجاد شده در راستای رشد و تعالی منطقه شد.
دکتر طالبی با اشاره به مسیر طولانی و سخت طی شده برای ارتقاء دهستان چاهک به بخش، از حمایت و پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این رابطه تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه با همراهی و همدلی مسئولان و مردم این منطقه، این ارتقاء ، با کمترین چالش ممکن محقق گردید.
استاندار یزد با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه چاهک در حوزه کشاورزی و دامپروری، در کنار استعدادهای درخشان انسانی آن افزود: قطعا ارتقاء چاهک و بخشیدن هویتی جدید به این منطقه، زمینه ساز مشارکت بیشتر مردم و جوانان در راستای کمک به شکوفایی این استعدادها خواهد شد و توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر بخش چاهک را به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر نقش و اهمیت مشارکت آحاد مردم به ویژه دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستا و نهادهای محلی این بخش در تسهیل و تسریع روند و فرآیند پیشرفت و توسعه چاهک ابراز امیدواری کرد: همراهی و همدلی مردم این منطقه، در کمک به ارتقاء جایگاه آن، همچنان در همه برنامه ها و اقدامات بخش چاهک مشهود بوده و تداوم یابد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در پایان تاکید کرد: با توجه به فرصت ایجاد شده در این بخش، باید این اتحاد و همبستگی را در مسیر رفع موانع فرا روی چاهک حفظ کنیم تا شاهد بخشداری فعال و پویا در این منطقه باشیم.
شایان ذکر است در ادامه این مراسم، با حضور استاندار یزد، فرماندار خاتم و برخی از مسئولان استانی و محلی، ساختمان بخشداری چاهک به صورت رسمی افتتاح شد.
همچنین پس از این برنامه، از شهرک گلخانه ای این بخش به منظور بررسی مسائل و نیازهای این مجموعه بازدید به عمل آمد.
گفتنی است، دیدار با اهالی روستاهای ترکان و هرابرجان، بهره برداری از پروژه افزایش تکنولوژی سایت  BTS تلفن همراه در 5 روستای شهرستان خاتم از 3G به 4G، بازدید از مراحل اجرای پروژه بیمارستان آیت الله خاتمی هرات و بررسی مسائل و نیازهای لازم برای اتمام این پروژه و افتتاح طرح تسطیح اراضی و احداث زهکش در هرات با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال از جمله دیگر برنامه های این سفر بودند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات