استاندار یزد در نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره خانه صنعت معدن تجارت عنوان کرد:

بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه های استان برای رفع مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن

استاندار یزد با بیان اینکه همه استان را به خدمت بخش صنعت و معدن در آوردیم، گفت: هیچ زمانی دستگاه قضا، سازمان بازرسی و  نیروهای امنیتی استان در اداره کل اطلاعات و سایر دستگاه ها، تا این حد با این بخش همراه نبودند اما در حال حاضر همه به دنبال کمکی در راستای رفع مشکلات بخش صنعت و معدن استان هستند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان که به منظور بررسی مسائل این حوزه برگزار شد، ایجاد درک متقابل بین دولت و بخش خصوصی را یکی از اتفاقات خوب شکل گرفته در استان، علی رغم وجود سختی ها و آسیب های ناشی از مشکلات اقتصادی و تحریم ها دانست و گفت: با مقایسه پیوند کنونی بین دولت و بخش خصوصی نسبت به سال های گذشته، مشاهده می شود که با وجود همه سختی ها و مشکلات، انگیزه خدمت به بخش خصوصی در راستای رفع مشکلات آن ها و نیز سطح آگاهی مدیران دولتی نسبت به دغدغه های بخش صنعت و معدن در استان یزد بیشتر شده است.
استاندار یزد با بیان اینکه بخش دولتی استان در کنار بخش خصوصی قرار دارد و جدای از هم نیستند، خاطرنشان کرد: حل مسائل و چالش های بخش خصوصی با این نگاه که بخش خصوصی و دولتی استان در دو طرف یک میز نیستند، پیگیری و به پیش رفته است.
دکتر طالبی ادامه داد: قرارگیری مدیران علاقمند، با انگیزه و جدی در مصدر امور، که می توانند علی رغم وجود مشکلات امروز کشور در حوزه های مختلف، رضایت بخش خصوصی و صاحبان صنعت و معدن را فراهم کنند برای ما جای افتخار دارد.
وی با اشاره به برخی تصورات افراد درخصوص کم کاری و کم انگیزگی مدیران در ایام منتهی به انتخابات و پایان دولت، تصریح کرد: در چنین مقطعی نه تنها مدیران استان دچار افت فعالیت و انگیزه نشدند بلکه روز به روز بر کار، فعالیت و برنامه های مختلف آن ها افزوده شد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به راهبردهای استان در بخش صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: استان یزد در طول دو سه سال اخیر با برنامه جلو رفت و چشم اندازه های تعیین شده برای آینده استان را دنبال کرد.
وی یکی از راهبردهای استان در بخش معدن را فعالسازی سرمایه های راکد معدنی عنوان کرد و گفت: بر اساس راهبردهای نظام، راهبرد فعالسازی معادن غیرفعال و معادنی که با مشکلاتی مواجه شده بودند، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.
دکتر طالبی به اهتمام استان برای تامین خوراک واحدهای فرآوری معدنی اشاره و تصریح کرد: در این راستا جلسات متعددی با ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید و حتی سازمان انرژی اتمی؛ برای استفاده از محدوده های در اختیار آن ها، برگزار شد تا با تامین خوراک واحدهای فرآوری معدنی بتوانیم آن ها را سرپا نگه داشته و فعال کنیم.
استاندار یزد از تکمیل چرخه کامل تولید فولاد به عنوان دیگر راهبرد استان در بخص صنعت و معدن یاد کرد و افزود: استان یزد در برخی حلقه های میانی چرخه تولید فولاد بعضی کسری ها را داشت و از طرفی در بعضی حلقه های نهایی مثل تولید ورق، جایگاهی نداشت اما با پیگیری های انجام شده مجوزهای لازم برای همه بخش ها،  کسب و زمینه ی سرمایه گذاری های جدید جهت تکمیل چرخه کامل تولید فولاد در استان فراهم شد.
وی با بیان اینکه توجه به مزیت های استان در حوزه صنعت یکی از رویکرد های استان در سال های اخیر بشمار می آید، بیان کرد: عقیده ما بر این است که باید تا حدودی از نگاه سنتی سرمایه گذاران در استان و گرایش آن ها به ایجاد صنایع فولادی و کاشی و سرامیک فاصله گرفت و بخش های کم آبخواه‌ و منطبق بر شرایط زیست محیطی نظیر قطعه سازی، صنایع های-تک، نساجی و ... ، که می توانند شرایط مناسبی را در استان بوجود آورند، فعال کرد.
دکتر طالبی با اشاره به تکمیل زیرساخت های بخش صنعت و معدن در همه نقاط استان، خاطرنشان کرد: یکی از ضعف های استان تمرکز سرمایه گذاری ها در دشت مهریز_اردکان و تبعات ناشی از آن است در حالی که اگر زیرساخت های لازم در دیگر مناطق نیز فراهم شده بود نه تنها اتفافات خوبی در حوزه صنعت و معدن رقم میزد بلکه شاهد کندی یا خلاء سرمایه گذاری در برخی از مناطق نبودیم.
استاندار یزد ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت های برق شهرستان خاتم؛ احداث نیروگاه و انتقال برق از ابرکوه به اسمالون و از اسمالون به مروست دنبال شد در بهاباد نیز مجوزهای ایجاد نیروگاه خورشیدی و نیروگاه حرارتی اخذ شده و کارهای آن در حال انجام است.

دکتر طالبی همچنین به اقدامات انجام شده در بخش جاده و ارتباطات ریلی استان اشاره و از تلاش استان برای حل مشکلات زیرساختی نظیر آب، برق، گاز و ارتباطات جهت فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری در تمام مناطق استان گفت.
وی در ادامه فعال کردن همه مکانیزم ها و کارگروه های مختلف برای تحرک بخشی به بخش صنعت و معدن و رفع مشکلات این بخش را از دیگر راهبردهای استان دانست و اظهارداشت: به منظور بهره مندی از ظرفیت های کارگروه های مختلف در حل مسائل و مشکلات این بخش؛ ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه زیربنایی استان ، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری، شورای برنامه ریزی و توسعه، کارگروه اقدام و شورای دستگاه های نظارتی استان فعال شد.
دکتر طالبی با بیان اینکه برای کمک و حمایت از بخش های اقتصادی از ظرفیت شورای تامین استان استفاده شد، بیان کرد: یکی از بخش های پر رنگ مصوبات این شورا مربوط به بخش های اقتصادی است به عنوان مثال جلسات متعددی در خصوص حل مشکل تامین برق استان در سال های آینده برگزار شد تا مشکلات این حوزه به صورت زیربنایی رفع شود.
استاندار یزد ادامه داد: بعید می دانم در هیچ استانی چنین نگاه بلند مدتی بر مسائل و موضوعات مختلف آینده حاکم باشد.
وی اتخاد تصمیماتی جهت تامین برق بعضی از صنایع از طریق نیروگاه های خود تامین، تصویب آن در شورای تامین و سپس ابلاغ آن به دستگاه ها و فعالین بخش خصوصی جهت پیگیری را، گامی موثر در جهت رفع نگرانی های تامین برق در سال های آینده عنوان کرد.
دکتر طالبی با بیان اینکه همه استان را به خدمت بخش صنعت و معدن در آوردیم، گفت: هیچ زمانی دستگاه قضا، سازمان بازرسی و  نیروهای امنیتی استان در اداره کل اطلاعات و سایر دستگاه ها، تا این حد با این بخش همراه نبودند اما در حال حاضر همه به دنبال کمکی در راستای رفع مشکلات بخش صنعت و معدن استان هستند.
استاندار یزد در انتها اظهارداشت: امیدوارم فضای تعاملی و همکاری موجود بین دستگاه های مختلف و بین دستگاه های دولتی و بخش خصوصی تداوم یافته و حتی تقویت شود تا یزد بتواند به عنوان استان دارای جایگاه بزرگ در حوزه صنعت و معدن، همچنان در زمینه رفع مشکلات و ایجاد زمینه های سرمایه گذاری بهتر در حوزه صنعت و معدن در کشور  خوش بدرخشد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات