استاندار یزد در نشست امضای تفاهم نامه توسعه انرژی های تجدید پذیر در استان:

به دنبال معرفی یزد به عنوان قطب نوآوری و بهره وری کشور هستیم/ تاکید رئیس جمهور بر تبدیل استان یزد به قطب انرژی های تجدید پذیر منطقه/ عزم راسخ استان برای حرکت در مسیر بهره برداری حداکثری انرژی های نو و تجدید پذیر

استاندار یزد از عزم راسخ استان برای حرکت در مسیر بهره برداری حداکثری از انرژی های نو و تجدید پذیر در دسترس استان خبرداد و گفت: رئیس جمهور در جریان سفر به استان یزد تاکید کردند که استان یزد با توجه به ویژگی ها و مزیت های خود، باید به قطب تبدیل انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی منطقه و خاورمیانه تبدیل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست بررسی مسائل مربوط به حوزه انرژی های تجدید پذیر استان یزد که با حضور محمود کمانی؛ معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) برگزار شد، به برخی از رویکردها و تغییر ریل های توسعه ای تعریف شده برای استان یزد در افق 4ساله ی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: به دنبال شکل گیری یزد نوین با رویکردهای جدید دانایی محور با اقتضاعات فرهنگی آن و متناسب با مزیت های موجود در استان یزد هستیم.
وی یکی از محورهای بسیار مهم و مورد پیگیری جدی مدیریت ارشد استان را انرژی های نو و تجدید پذیر دانست و اظهارداشت: در این راستا هیئت اندیشه ورزی با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان خبره و صاحب نظر در جهت پیگیری مسائل و موضوعات مربوط به انرژی های نو شکل گرفته است.
استاندار یزد از عزم راسخ استان برای حرکت در مسیر بهره برداری حداکثری از انرژی های نو و تجدید پذیر در دسترس استان خبرداد و خاطرنشان کرد: از مجموع چهار بازدید پیشنهادی استان در سفر رئیس جمهور به یزد، دو بازدید در حوزه انرژی صنعت برق بود که یکی از آن ها بازدید از پنل های خورشیدی بود.
دکتر فاطمی ادامه داد: رئیس جمهور در جریان سفر به استان یزد تاکید کردند که استان یزد با توجه به ویژگی ها و مزیت های خود، باید به قطب تبدیل انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی منطقه و خاورمیانه تبدیل شود.
وی در ادامه خطاب به معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، گفت: انتظار است که سرمایه گذاری اصلی شما در این حوزه، در استان یزد باشد ما نیز همه ظرفیت ها را برای اجرای این پروژه و این اقدام راهبردی و تحولی بسیج خواهیم کرد.
استاندار یزد با اشاره به سبقه تاریخی یزدی ها در نوآوری و بهره وری، گفت: کلیه سازه های اجرا شده در یزد و تمدن شکل گرفته در این دیار، مبتنی بر این دو کلید واژه و ذیل فرهنگ غنی دینی و اسلامی شکل گرفته است، هم اکنون نیز در صددیم تا یزد را به عنوان قطب نوآوری و بهره وری کشور مطرح کنیم.
دکتر فاطمی در پایان با بیان اینکه تلاش ما بر حرکت استان به سمت نوآوری و بهره وری در تمامی حوزه ها است، عنوان کرد: نمونه و الگوی عملی این نوآوری، انرژی های خورشیدی هستند، در بحث افزایش بهره وری نیز موضوعاتی نظیر صرفه جویی و انجام اقدامات لازم در حوزه مصرف آب، برق و گاز دنبال می شود.
شایان بذکر است که در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در زمینه «توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و بهینه سازی و ارتقاء بهره وری برق» فی مابین سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق و استانداری یزد امضا شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات