بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ جامع ترین منشور و نقشه راه برای ادامه مسیر انقلاب/تشکل های مردم نهاد یکی از مصادیق حلقه های میانی مد نظر رهبر معظم انقلاب است/ توجه به حلقه های میانی و توسعه مشارکت اجتماعی شاه کلید اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است/ اختصاص یک جلسه شورای اداری استان به مسائل تشکل های مردم نهاد و حل مطالبات آن ها/ فرهنگ و محیط زیست ناظر بر تمام تصمیم گیری های استان خواهد بود

استاندار یزد تشکل های مردم نهاد را یکی از مصادیق حلقه های میانی مد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: توجه به حلقه های میانی و توسعه مشارکت اجتماعی شاه کلید اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست با تشکل های مردم نهاد استان، با بیان اینکه برگزاری نشست با تشکل های مردم نهاد به لحاظ شکلی و محتوایی برای استان مهم و حائز اهمیت است، گفت: جلسات بخش ها و حوزه های مختلف و به ویژه جلسات مربوط به تشکل های مردم نهاد باید دارای پیوست اجرایی بوده و مصداق بیت شعر "پی مصلحت مجلس آراستند، نشستند و خوردند و برخاستند" نباشد.

وی در ادامه با بیان به اینکه بنا بر اظهار کارشناسان، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ جامع ترین منشور و نقشه راه برای ادامه مسیر انقلاب است، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در دیدار با جمعی از جوانان، راهکار و مدل عملیاتی تحقق محورهای این بیانیه را مراجعه به توجه به حلقه های میانی و فعالسازی این حلقه ها مطرح کردند، لذا این مهم باید به صورت جدی دنبال شود.

استاندار یزد با اشاره به مشارکت و نقش آفرینی بی بدیل مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: نقطه افول ما در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی از زمانی شروع شد که مردم از این عرصه دور شدند و قرار شد دولتی ها به تنهایی امور را پیش برده و مدیریت کنند.

دکتر فاطمی حلقه های میانی و مشارکت اجتماعی را شاه کلید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: حلقه های میانی می توانند مردم را به عرصه مشارکت عمومی و اجتماعی و نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی ورود دهند.

استاندار یزد ادامه داد: با حضور مردم و مجموعه های مردمی نظیر خیریه ها، موسسات، تشکل های مردم نهاد و مجموعه هایی همچون هلال احمر و بسیج؛ به عنوان یک ابر تشکل، در بحران هایی مثل سیل، زلزله و کرونا موجب مدیریت بهتر این بحران ها شد و این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست.

دکتر فاطمی با بیان اینکه امروز مجموعه های مردم نهاد در ورود مردم به نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی و عرصه مشارکت عمومی نقش بی بدیلی دارند، خاطرنشان کرد: دستگاه های حاکمیتی و نماینده حاکمیت در استان، بر این مهم واقف هستند و باید تمام تلاش خود را جهت فراهم سازی زمینه فعالیت بیش از پیش این مجموعه ها به کار گیرند.

وی در ادامه از اختصاص یک جلسه شورای اداری استان با محوریت بررسی مسائل تشکل های مردم نهاد با حضور مدیران عضو این شورا و تصمیم گیری برای این مسائل و دغدغه ها خبرداد.

دکتر فاطمی با اشاره به لزوم واگذاری برخی از امور و برنامه ها به تشکل های مردمی؛ به جهت انجام کار با بهترین کیفیت و کمترین هزینه، گفت: در راستای استفاده از ظرفیت سمن ها در فرآیندهای قانونی که قانون گذار آن ها را دیده است، نیازمند سند و مدل عملیاتی هستیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به مسائل مطرح شده در نشست پیرامون مشکلات مکانی سمن ها اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از ادارات دارای ساختمان های بلا استفاده هستند که باید این فضا ها ساماندهی و در اختیار سمن ها قرار گیرد و در صورت عدم کفاف آن ها، فضاهای لازم احداث شود.

وی همچنین با اشاره به مسائل مربوط به تسهیلات بانکی مورد نیاز سمن ها، گفت: ارائه تسهیلات بانکی کم بهره به سمن ها در شورای هماهنگی بانک ها مطرح و تصمیمات لازم برای آن ها اتخاذ خواهد شد.

استاندار یزد در ادامه نسبت به پیگیری ملی برخی از موضوعات و دغدغه‌های تشکل ها از جمله مباحث مربوط به افزایش حقوق ها، بیمه و یارانه های مربوطه، قول مساعد داد.

دکتر فاطمی همچنین خطاب به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: جلسات موضوعی و تخصصی جهت احصاء و حل مسائل پیش روی تشکل ها، با حضور مدیران بخش های مربوطه برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر بسط آموزش ها، شبکه سازی و تخصصی سازی تشکل ها در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

استاندار یزد در ادامه فرهنگ و محیط زیست را امام جماعت های توسعه و پیشرفت استان دانست و تصریح کرد: ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در محور مهریز_عقدا و توقف پروژه های دارای مجوز ِبدون پیشرفت فیزیکی یا با پیشرفت فیزیکی اندک، ناظر بر همین مسئله است.

دکتر فاطمی در پایان با اشاره به ضرورت پیوند توسعه و پیشرفت استان با علم و فناوری، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته و رعایت مسائل زیست محیطی، در تمامی زمینه های موجود سرمایه گذاری کرده اند لذا باید به سمت توسعه صنایع های تک و کم آبخواه حرکت کرده و مسائل و الزامات این زمینه را دنبال کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات