معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران:

بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به کشاورزان پرداخت شده است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در نشست خبری با اهالی رسانۀ استان گفت: دولت تدبیر و امید در سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به کشاورزان پرداخت کرده است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، پیش از ظهر دوشنبه 27 دی ماه نشست خبری معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان و اهالی رسانه استان در سالن کنفرانس مدیریت بحران استانداری برگزار شد.
 «اسماعیل نجار» در این نشست خبری به بازدیدهایی که از شهرستان‌های یزد، ابرکوه، مهریز و تفت انجام داده است و بحران‌های این شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: یکی از این بحرانها، فروچاله‌هایی بود که با عمق تا 22 متر در شهرستان ابرکوه ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه این پدیده در نزدیکی مناطق شهری ایجاد شده و ممکن است برای شهر هم به یک چالش، آسیب و بحران تبدیل شود، گفت: این اتفاق به دلیل برداشت از سفره‌های زیرزمینی است و در نقاط مختلف کشور با این پدیده روبه‌رو هستیم.
نجار  خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه سختی و مشقت فراوان به دلیل کم آبی وجود داشته است، سرزندگی خاصی بین مردم روستاهای استان به ویژه در روستاهای مهریز که از آن بازدید کردیم مشاهده شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اگر مشارکت مردم در حل مسائل و بحران‌ها نباشد، طبیعی است که نتیجه مطلوب را به دست نمی‌آوریم به همین دلیل باید در راستای رفع این مشکلات قدم برداریم.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه کاهش آلودگی هوا در اثر سوخت‌های فسیلی و امثال آن، عنایت مردم را می‌طلبد، ادامه داد: در حال حاضر در کشور به میزان بسیار زیادی از خودرو و سیستم‌های گرمایشی استفاده می‌کنیم که هر یک در آلودگی نقش دارند.
نجار خاطرنشان کرد: با این وجود بحث آلودگی هوا به صورت کامل مربوط به سازمان محیط زیست است و وظیفه تدوین و اجرای راهکارهایی برای کاهش آن باید توسط محیط زیست انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت بحث بیمه در راستای حمایت از کشاورزان در مواقع بحرانی گفت: در سال گذشته 80 میلیارد تومان به سازمان عشایری کشور پرداخت شده است.
نجار با بیان این که امسال 100 میلیارد تومان برای حمایت از کشاورزان پرداخت شده است،‌ افزود: کشاورزان می‌توانند با رعایت کشت محصولات کم آب خواه و همچنین محصولاتی که توجیه اقتصادی دارند کمک فراوانی به کاهش بحران بی آبی و خشکشالی کشور داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ضرورت مشارکت تمام دستگاه‌ها و مردم در راستای مدیریت بحران بی آبی در کشور،‌ گفت: سال گذشته بیش از 800 میلیارد تومان برای حمایت از 520 شهر کشور که با تنش بی‌آبی روبرو بودند پرداخت شده است.
وی بیمه کردن تمام خانه‌های مسکونی کشور با مشارکت مردم در برابر حوادث را امری ضروری دانست و بیان کرد: سال گذشته تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد با پرداخت شش میلیارد تومان بیمه شدند و امسال هم بیمه شدن تمام منازل افراد تحت پوشش کمیته امداد در دستور کار قرار گرفته است.
معاون وزیر کشور افزود: توجه به بحث پوشش بیمه توسعه کشاورزی نقش مهمی در کاهش ضرر‌های احتمالی ناشی از بحران‌های طبیعی ایفا می‌کند و این امر حساسیت و ضرورت بیمه شدن کشاورزان را چند برابر کرده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان سخنان خود با اشاره به سیاست‌های مدیریت بحران که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: تمام تجهیزات و ظرفیت نیروهای مسلح در مواقع بحرانی در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار می‌گیرد.
گفتنی است در پایان این نشست خبری از اهالی رسانه های مکتوب و مجازی استان که بیشترین همکاری را با اداره کل مدیریت بحران استان داشته اند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات