بیماریابی دقیق کرونا در استان یزد/ میزان تست کرونا در استان یزد؛ دو برابر میانگین کشوری

استاندار یزد یکی از نقاط قوت استان را بیماری یابی فعال  دانست و اظهار داشت: براساس سامانه رصد سلامت، متوسط تست PCR به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۳۴۰ نفر است در حالی که این عدد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان یزد ، ۶۸۰ نفر است و این موضوع گواه این است که در استان یزد بیماری یابی به صورت دقیق انجام می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استاندار یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، به آخرین وضعیت شیوع ویروس کووید-19 در استان اشاره کرد و گفت: روند آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در استان افزایش داشته و از این نظر استان در وضعیت شکننده ای قرار دارد.

وی یکی از نقاط قوت استان را بیماری یابی فعال  دانست و اظهارداشت: براساس سامانه رصد سلامت، متوسط تست PCR به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۳۴۰ نفر است در حالی که این عدد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان یزد ، ۶۸۰ نفر است و این موضوع گواه این است که در استان یزد بیماری یابی به صورت دقیق انجام می شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: نتیجه بیماریابی دقیق صورت گرفته در کاهش درصد کشندگی بیماری کرونا و درمان به موقع مشاهده می شود به طوریکه آمار فوتی های کرونا در استان یزد، در مقایسه با سایر استان ها پایین تر است.

دکتر فاطمی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از همزمانی آنفولانزای فصلی و کرونا، بیان کرد: به منظور کاهش خطرپذیری استان در برابر همزمانی آنفولانزای فصلی و کرونا باید همچون موج های اولیه کرونا استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح آخرین وضعیت رنگ بندی مناطق مختلف استان از نظر شیوع کرونا پرداخت و گفت: در حال حاضر شهرستان اشکذر، تفت و بهاباد در وضعیت زرد، شهرستان مهریز و خاتم در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استاندار یزد با بیان اینکه مدیریت کرونا در هر شهرستان باید متناسب با اقتضائات آن صورت بگیرد، تصریح کرد: در این راستا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به همراه مسئولین علوم پزشکی از شهرستان های مهریز و خاتم بازدید و با حضور در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، تجربیات موفق و ابتکاری دیگر شهرستان را ارائه و تصمیمات لازم جهت مدیریت کرونا و کاهش روند آمار مبتلایان به کرونا را اتخاذ نمایند.

دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: در شهرستان های قرمز محدودیت ها، پروتکل ها و ضوابط باید همچون موج های اولیه کرونا اعمال شود و در این مسیر کلیه دستگاه های استانی نیز باید همراهی لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید آمادگی مقابله با موج ششم کرونا در استان ایجاد شود، اظهارداشت: در بعد مقابله با کرونا، باید تمهیدات لازم در جهت تامین اقلام دارویی و زیرساخت های لازم صورت بگیرد تا نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان بحران استان پیش از تامین دولتی آن، با استفاده از ظرفیت های در اختیار تامین خواهد شد، بر فعالیت سه شیفت عوامل جهت بهره برداری از آن در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم بازگشایی مدارس در پرتو رعایت دقیق پروتکل های آیین نامه 06، اظهارداشت: فرمانداران باید با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت تیم های ارزیاب مدارس را تشکیل دهند تا از مدارس سطح شهرستان ها بازدید و بر روند رعایت پروتکل ها نظارت کنند.

دکتر فاطمی ادامه داد: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، با مدیران مدارس برخورد جدی می‌شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مدیریت کرونا بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست، خواستار استفاده از ظرفیت شوراها، گروه های مردمی و معتمدین محلات در امر اقناع سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن، شد.

تشدید اجرای طرح های شهید سلیمانی و غربالگری تلفنی مرکز بهداشت، ارائه گزارش روزانه از وضعیت شهرستان ها و اقدامات در حال انجام در زمینه مدیریت کرونا از سوی فرمانداران، واکسیناسیون اتباع خارجی با راه اندازی تیم های سیار و نظارت جدی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون اصناف و واحدهای صنعتی و استفاده از ابزار های قانونی در این راستا، از دیگر موارد مورد تاکید استاندار یزد در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات