تأثیر مثبت برجام در رشد اقتصادی ايران

قائم مقام و معاون سياسي وزیر کشور در نشست شورای اداری استان یزد، با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزۀ سیاسی، خدمات تیم مذاکره‌کنندۀ هسته‌ای برای تبدیل رکود به رونق وتاثير مثبت برجام در رشد اقتصادی را ارزشمند ارزيابي كرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای اداری استان یزد پیش از ظهر چهارشنبه 12 آبان با حضور قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار یزد، معاونان استاندار، مشاوران استاندار و اعضاي شوراي اداري استان در تالار اندیشۀ استانداری یزد برگزار شد.
قائم مقام و معاون سياسي وزیر کشور، در آغاز اين نشست گفت: ایجاد امنیت، نظم و آرامش در جامعه از وظایف هر دولت و نيز خواسته و كوشش دولت تدبیر و امید در اين راستا بوده است.
«محمدحسین مقیمی» با بیان اینکه نام دولت یازدهم، تدبیر آفرین و امید آفرین است، خطاب به مدیران و نمایندگان دولت، گفت: توجه به واژه‌های تدبیر و امید تداعی‌کنندۀ وظایف سنگینی برای مسئولان دولت است و خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانسته است با تدبیر مسائل را حل کند.
قائم مقام وزیر کشور به اقدامات کشور در حوزۀ سیاست داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: نشاط سیاسی و اجتماعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به اوج خود رسید و پس از آن نیز آرامش خوبی در کشور حاکم بود زیرا هیچ مشکلی از نظر امنیتی و انتظامی نبوده است که اين وضعيت نشان از بلوغ سیاسی مردم ایران دارد.
«مقیمی» پيرامون خصوص سیاست خارجی، به تلاش دولت برای تنش‌زدایی و ارتباط با جهان اشاره کرد افزود: در سطح جهانی دولت اقدامات خوبی به‌ویژه در مذاکرات و مسائل هسته‌ای انجام داده تا برجام نتیجه دهد و وضع کشور بهبود یابد.
معاون وزیر کشور ادامه گفت: موفقیت تیم مذاکره‌کنندۀ هسته‌ای از آن جهت ارزشمند است که تورم 43درصد به 7درصد رسیده؛ بیکاری به 2درصد کاهش یافته؛ رشد اقتصادی از منفی 6.8درصد به 4.5درصد رسیده و معاملۀ یک میلیون بشکۀ نفت به 2.5میلیون بشکۀ نفت با ارزش پولی جهانی تبدیل شده است.
به گفتۀ مقیمی، تلاش دولت تدبیر و امید حفظ ارزش پول ملی؛ پرداخت بدهکاری پیمانکاران و کارکنان بازنشستگان دولت؛ تلاش برای کوچک‌سازی دولت؛ مثبت کردن طراز تجارت خارجی و احیای سازمان برنامه و بودجه بوده است.
وی افزود: اگر 70درصد هزینه‌های مردم در بیمارستان دولتی را خود آنها پرداخت می‌کردند امروز 7درصد را مردم در شهرها و 3 درصد هزینه‌های بیمارستانی را مردم روستایی پرداخت می‌کنند که همۀ اینها و مجموعۀ اقدامات اقتصادی باعث جشن خودکفایی گندم شده و مهمترین دستاورد برنامه‌های سیاسی و اقتصادی دولت بوده است.
قائم مقام وزیر کشور گفت: اگر دولت همۀ كوشش خود را برای مذاکرات هسته‌ای و به ثمر رساندن برجام به کار گرفت برای تبدیل رکود به رونق و مثبت شدن رشد اقتصادی بوده است.
قائم مقام و معاون سياسي وزیر کشور در پایان سخنانش از همه مدیران حاضر در شورای اداری استان یزد خواست همه كوشش و توان خود را برای افزایش فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی به مردم به كار گيرند.
گفتنی است در نشست شورای اداری استان یزد «محمدصالح اولیا» رئیس دانشگاه یزد، به چالش کم شدن تقاضای دانشجو به‌ویژه در شهرستان‌ها اشاره کرد؛ «اکرم فداکار» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، پایلوت شدن یزد در برگزاری انتخابات تمام الکترونیک را پیشنهاد داد و «حمیدرضا نصیری‌زاده» رئیس سازمان برنامه و بودجۀ استان یزد نیز گزارشی از ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و اقدامات خاص حوزۀ اقتصادی یزد را ارائه کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات