استاندار یزد در نشست شورای اداری استان عنوان کرد:

تاثیر مثبت تعامل بسیار خوب و فعالانه سیستم قضا با دیگر دستگاه ها در توسعه استان/ آغاز عملیات اجرایی کلیه پروژه های نهضت ملی مسکن استان از هفته آینده/ پیگیری های جدی استان جهت کاهش تنش آبی/ تحقق شعار سال، تکلیفی قانونی و شرعی است/ رونمایی از فاز دوم سند تحولی استان و برنامه تحولی شهرستان ها طی دو هفته آینده/ پایان دغدغه های حوزه حمل و نقل هوایی استان با راه اندازی شرکت پروازی یزد

استاندار یزد گفت: همکاری و تعامل بسیار خوب و فعالانه سیستم قضا با سیستم دولتی قابل تقدیر است و اثرات و برون دادهای آن به وضوح قابل مشاهده شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر فاطمی در نشست شورای اداری استان، با تبریک هفته قوه قضاییه به همه تلاشگران این عرصه، گفت: همکاری و تعامل بسیار خوب و فعالانه سیستم قضا با سیستم دولتی قابل تقدیر است و اثرات و برون دادهای آن به وضوح قابل مشاهده شده است.
وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات و فعالیت های دستگاه های استان جهت کاهش تنش آبی، اظهارداشت: به منظور کاهش تنش های آبی استان پروژه هایی نظیر احداث خط پدافندی, مخازن ذخیره آب و آبرسانی روستایی تعریف و با جدیت در حال پیگیری است.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از پیگیری های دستگاه های مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و افزود: قریب به ۷۰۰۰ واحد مسکونی در حال اجرا بوده که برخی از آن در مراحل نهایی قرار دارد.
استاندار یزد از آغاز عملیات اجرایی کلیه پروژه های نهضت ملی مسکن استان، در هفته آینده خبرداد.
وی در ادامه با بیان اینکه جلسات نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان به صورت هفتگی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال تکلیف قانونی و شرعی ما است و برنامه ریزی ها و حمایت های لازم در این راستا انجام می شود.
دکتر فاطمی ادامه داد: اتفاقات خوبی در این راستا رقم خورده که یکی از آن ها برنامه ریزی برای ارائه ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد به دانش بنیان ها است.
استاندار یزد با اشاره به رونمایی از فاز نخست سند تحول استان یزد در سال گذشته و برگزاری هفتگی جلسات پیگیری آن، گفت: فاز دوم این سند تدوین شده و ظرف دو هفته آینده از آن رونمایی می شود.
وی با بیان اینکه همزمان با رونمایی از فاز دوم سند تحولی یزد، از برنامه تحول کلیه شهرستان ها رونمایی می شود، افزود: در تدوین برنامه شهرستان ها از اسناد بالادستی و نظرات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دستگاه ها و بخش های مختلف استفاده شده است.  
دکتر فاطمی با اشاره به تدوین برنامه تحولی دستگاه ها، اضافه کرد: محور اصلی بازرسی ها و نظارت ها و ملاک تخصیص اعتبارات، بر اساس عملکرد نسبت به برنامه تحولی خواهد بود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به برنامه ها و رویکردهای حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوروز امسال و ورود قریب به یک میلیون مسافر به استان در این ایام اشاره کرد و آن را مؤید عملکرد خوب این حوزه و هماهنگی های بسیار خوب موجود در استان دانست.
وی با اشاره به پیگری های استان جهت رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل هوایی استان، اظهارداشت: در پرتو پیگیری های متعدد و هماهنگی های لازم بین بخش خصوصی و شرکت ماهان، شرکت پروازی یزد با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان در حال تاسیس است.
دکتر فاطمی در ادامه از حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به منظور اقدامات سامان یافته بالاخص در مسائل مربوط به طرح سامان خانواده و بسترسازی اجرای برنامه های فرهنگی قدردانی کرد.
استانداریزد در بخش دیگری از سخنانش به سفر رئیس جمهور به استان در نیمه دوم آذرماه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون قریب به ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول نقد برای پیشبرد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد جذب شده است.
وی همچنین ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت های سامان یافته توسط دفتر بازرسی و ارتباطات مردمی استان، گفت: مسئولین قدردان ارتباط با مردم بوده و توجه ویژه ای به یکشنبه های مردمی داشته باشند و گره از کار مردم باز کنند.
دکتر فاطمی ادامه داد: در زمینه مدیریت بحران با بحران های متعددی مواجه بودیم که قدردان فعالیت های تلاشگران مقاله با بحران هستیم.
استاندار یزد افزود: برای اولین بار در استان، به صورت کارشناسی عوامل بحران (آبگرفتگی اخیر) استخراج شد تا علاوه بر برخورد با قصورهای احتمالی، جلوی تکرار اتفاقات اینچنینی گرفته شود.
وی در ادامه از تشکیل بیش از ۱۰۰۰ پرونده در زمینه آبگرفتگی خانه ها و پرداخت خسارات وارده به آن ها خبرداد.

دکتر فاطمی در پایان به نقش و تاثیر اطلاع رسانی دقیق و به موقع از اقدامات و فعالیت های در حال انجام در استان، بر امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و خطاب به افراد حاضر در جلسه گفت: هر یک از شما در چارچوب شرح وظایف خود موظف به پاسخگویی به سوالات و ابهامات موجود و اطلاع رسانی اقدامات در دست اجرا هستید و باید به این مقوله توجه ویژه ای داشته باشید.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات