در نشست شورای توسعه شهرستان بافق به ریاست استاندار صورت گرفت:

تبیین دستاوردها و مصوبات سفر یکروزه دکتر فاطمی به شهرستان بافق

دستاوردها و مصوبات سفر یکروزه دکتر فاطمی به شهرستان بافق در نشست شورای توسعه شهرستان بافق  تبیین شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در حاشیه سفر به شهرستان بافق و در گفتگو با خبرنگار صداوسیما، هدف از انجام سفرهای شهرستانی را حضور در جمع مردم مناطق مختلف استان، بررسی آخرین وضعیت پروژه ها و در نهایت اتخاذ تصمیمات لازم جهت حل مشکلات مردم و تسریع در اجرای پروژه ها دانست و گفت: در جریان سفر به شهرستان بافق ضمن احصا مسائل و مشکلات مردم این شهرستان، تصمیمات لازم برای پروژه های مختلف شهرستان و به ویژه پروژه های معطل مانده اخذ شد.
وی با اشاره به بازدید از بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق و انتظارات مردم جهت تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان، اظهارداشت: در این راستا مقرر شد کارگروهی ظرف مدت یک هفته به بررسی دو سازوکار "تکمیل و مدیریت پروژه توسط سنگ آهن" یا "تکمیل پروژه با مشارکت استان از محل اعتبارات سفر؛ با مجموعه سنگ آهن" پرداخته و نحوه اجرا را اعلام کند تا پروژه در حداقل زمان ممکن به سرانجام برسد.
استاندار یزد در ادامه از تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت رفع فرسودگی تاسیسات بیمارستان فعلی بافق ظرف مدت ۶ ماه و نیز تخصیص ۵ میلیارد تومان جهت بازسازی و زیباسازی محوطه و فضای این بیمارستان خبرداد.
دکتر فاطمی از احداث جاده سیروس آباد به عنوان فصل مشترک مطالبات مردم دهستان سبزدشت یاد و خاطرنشان کرد: در این زمینه به اتفاق نماینده محترم مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، مروست و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، جلسه ای با مجموعه های متولی که قرار بود تامین اعتبارات لازم را داشته باشند، برگزار کرده و اقدامات و هماهنگی های لازم صورت خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از محل های مورد بازدید در سفر به بافق را مجتمع فرهنگی_ هنری و مجموعه تفریحیگردشگری باغ ایرانی بافق عنوان کرد و گفت: مقرر شد مجموعه فرهنگیهنری به زودی و حداکثر تا دهه فجر  راه اندازی شود.
استاندار یزد ادامه داد: در جریان این سفر همچنین یک و نیم میلیارد تومان برای سالن پلاتوی تئاتر بافق در نظر گرفته شد که این اعتبار در سال آینده تخصیص می یابد.
دکتر فاطمی با اشاره به بررسی مسائل مربوط به ۱۶ پروژه شاخص و اولویت دار شهرستان در کارگروه توسعه شهرستان بافق، بیان کرد: به منظور پیگیری ویژه این پروژه ها در دولت سیزدهم کارگروهی با حضور شخص استاندار، معاونین استاندار، فرماندار و نماینده محترم مردم این شهرستان تشکیل خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور تکمیل سالن ورزشی آموزش و پرورش بافق؛ در جریان سفر یک روزه خود به این شهرستان، تصریح کرد: برای تکمیل این سالن ورزشی ۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و با تکمیل آن، در اختیار مجموعه آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
استاندار یزد همچنین به دغدغه‌های به حق مردم برخی روستاهای دهستان سبزدشت و بخش مرکزی شهرستان بافق در خصوص مسائل حوزه های آب، گاز و برق اشاره کرد و اظهارداشت: امروز در خصوص مسائل این حوزه ها نیز تصمیم گیری و مقرر شد این دسته از مطالبات در  اسرع وقت رسیدگی و حل شود.
دکتر فاطمی با بیان اینکه وجود معادن و صنایع جوار معدنی در بافق نباید باعث غفلت از ظرفیت های بی بدیل این شهرستان شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های فوق العاده موجود در این شهرستان، در این سفر بر اهتمام ویژه به این ظرفیت ها و نیز انجام اقدامات لازم در حوزه بانوان و بخش های فرهنگی، دینی، اعتقادی و بهره گیری بهتر از رسانه ها تاکید شد.
وی در پایان در خصوص پروژه محور بافق - کوشک - بهاباد، اظهارداشت: کددار شدن پروژه محور بافق - کوشک - بهاباد، در ردیف بودجه منوط به مطالعات مشاور است لذا پس از انجام مطالعات پروژه، ردیف بودجه برای اجرای این پروژه تعریف می شود و می توان از اعتبارات تخصیص یافته برای تسریع در روند اجرای پروژه، بهره گرفت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات