وزیر کشور در اختتامیه طرح همیاران توسعه روستائی:

تجربه طرح همیاران توسعه روستایی به دولت ارایه می شود/ تهیه31 سند توسعه روستایی استانی در دسترس است

وزیر کشور گفت: تجربیات اجرایی طرح همیاران توسعه روستایی به عنوان یک الگو و نمونه و با همکاری حوزه اجرا و دانشگاه در قالب یک طرح تدوین و به دولت ارایه می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست اختتامیه طرح همیاران توسعه روستایی گفت : دانشگاه ها می توانند در قالب انعقاد قرارداد و انجام تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی این امکان را فراهم کنند که دانشجویان بتوانند در شرکت ها ، بنگاه های اقتصادی و بانک ها فعالیت و کارآموزی کنند .
وزیر کشور گفت: تجربیات اجرایی طرح همیاران توسعه روستایی به عنوان یک الگو و نمونه و با همکاری حوزه اجرا و دانشگاه در قالب یک طرح تدوین و به دولت ارایه می شود تا بتوانیم امکان عملیاتی شدن این طرح را نه به صورت اجبار و در واحد رسمی بلکه از روی انگیزه ، شوق و علاقه افراد، در دستگاه های مختلف عملیاتی کنیم .
وزیر کشور از دانشجویان شرکت کننده در طرح همیاران توسعه روستایی خواست تا طرح هایی را که فکر می کنند در حوزه روستایی می تواند در اشتغال زایی، کارآفرینی، رفع مشکلات، افزایش تولید، مسکن و مسایل اجتماعی و سیاسی روستا موثر باشد ارایه دهند.
رحمانی فضلی پیشنهاد کرد: اگر این طرح ها به تایید مرکز آموزش و پژوهش وزارت کشور برسد، از آن حمایت خواهیم کرد.
وی افزود: ما در روستاها مساله زیاد داریم و حجم مهاجرت بسیار عظیم و مسایل اجتماعی و سیاسی ناشی از آن بسیار نگران کننده است در حالیکه می توانیم در همه روستاها در قالب یک پروژه سند توسعه روستایی را در
استان ها تدوین کنیم و این سند بتواند راه و روش و پیشنهادات لازم برای توسعه روستایی را به ما ارایه دهد.
دکتر رحمانی فضلی ادامه داد: ما نمی توانیم جلو مهاجرت را بگیریم به دلیل این که احساس نیاز می کنند وباید حرکت کنند به دلایل مختلف، اما می توانیم آن را مدیریت کنیم ، کاهش دهیم و جهت بدهیم .
وزیر کشور با بیان این که دانشجویان شرکت کننده در طرح همیاران توسعه می توانند 31 سند توسعه روستایی استانی تهیه کنند، اظهارداشت: مطالعات اولیه در قالب آمایش در استان ها صورت گرفته و سرشماری سال 95 نیز که در حال انجام است می تواند در این مورد اطلاعاتی خوبی به ما می دهد.
رحمانی فضلی در ادامه به تجربه اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان قلعه گنج مسوول بود و اقدامات خوبی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی انجام داد .
وزیر کشور با اشاره به چندین بار تجربه تشکیل امپراطوری در تاریخ ایران که به پشتوانه کار با تجمیع وانباشت سرمایه وارزش افزوده حاصل شده است، خاطرنشان کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران به دنبال امپراطوری نیستیم ولی به دنبال آن هستیم که عزت مردم و هیمنه قدرت اسلامی و رفاه نسبی برای همه مردم را در چارچوب حکومت دینی فراهم کنیم.
رحمانی فضلی افزود: در حال حاضر نیز که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد اسلام ، مقاومتی را مطرح کرده اند و از نظر ما جغرافیدانان، سربازان و فرماندهان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند چرا که تمام سیاست های اقتصاد مقاومتی با عناصر جغرافیایی سرو کار دارد.
وی ادامه داد: وزارت کشور آمادگی دارد در حوزه جغرافیای شهری و جغرافیای روستایی با دانشگاه ها تفاهم نامه امضا کند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وزیر کشور آمادگی این وزارتخانه را برای همکاری در همه حوزه هایی که با جغرافیا سروکار دارد از جمله بحث تقسیمات کشوری اعلام کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات