همزمان با هشتمین روز از ماه محرم برگزار شد؛

تجمع عظیم هیئت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی شهرستان ابرکوه، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی

امروز؛ مصادف با هشتم ماه محرم، تجمع عظیم هیئت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی شهرستان ابرکوه، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح امروز هیئت‌های عزاداری شهرستان ابرکوه در اجتماعی عظیم از سه راه سرو تا میدان امام حسین (ع) را با نوای حسین حسین ابوالفضل زنجیرزنی جفتی و نوحه سرایی کردند.

زنجیرزنی جفتی یکی از عزاداری‌های سنتی و شاخص شهرستان ابرکوه است که پس از گذشت سال‌ها با موسیقی ویژه خود نواخته شده و دچار هیچ‌گونه تغییری نشده است.

شیوه زنجیرزنی و نوای موسیقی محرم ابرکوه است که به دلیل منحصربه‌فرد بودن در سراسر جهان، این دو سنت را در کنار شدّه گردانی و جوش دوره، در سال ۱۳۹۲ به فهرست ملی آثار ناملموس میراث فرهنگی اضافه کرده است.

همزمان با هشتم محرم این سنت باشکوه که نشان از اتحاد و همبستگی مردم شهرستان دارد، در قالب یک هیئت بزرگ زنجیرزنی و سینه‌زنی چندین سال پیاپی در ابرکوه برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات