استاندار یزد:

تداوم حیات استان کاملاً وابسته به تامین آب است/ ‌استان یزد بار اشتغال ملی را به دوش می‌کشد

استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه تداوم حیات استان کاملاً وابسته به تامین آب است، گفت: از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم تا با تخصیص اعتبار از پروژه‌های استانی و ملی این حوزه حمایت کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،پنج‌شنبه شب ۱۳ تیر ماه ۹۸، ششمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور "محمدباقر نوبخت" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، معاونان استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضای این ستاد در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.‌
استاندار یزد در این نشست ضمن اشاره به اولویتهای توسعه‌ای، ویژگی‌ها، امتیازات ‌و کمبودهای استان یزد گفت: انتظار داریم تا سازمان برنامه و بودجه در تمام اولویت های استان و برای رسیدن به اهداف تعیین شده، همکاری و مساعدت لازم را با استان داشته باشد.
"‌محمدعلی طالبی"‌‌‌‌ تامین آب را از اصلی ترین اولویت های استان یزد دانست و ادامه داد: تداوم حیات این استان ‌کاملا به آب وابسته است و از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم با تخصیص اعتبار از پروژه‌های استانی و ملی این حوزه حمایت کند.
وی توسعه اقتصاد دانش بنیان با رویکرد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی را از اولویت‌های استان یزد در حوزه اشتغال عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری استان بالاتر از متوسط کشور است و این در حالی‌ ‌است که در گذشته تسهیلات و اعتباراتی برای ایجاد اشتغال در استان یزد در نظر گرفته نمی‌شد ‌اما امروز این استان نیازمند حمایت است تا شرایط اشتغال بهبود یابد.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: اکنون یزد به علت شرایط زندگی و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی با موج مهاجرت به این استان روبروست و بخشی از بار اشتغال ملی و فشار بیکاری استان‌های همجوار را به دوش می‌کشد؛ بنابراین در بحث اشتغال و حوزه‌های مختلف دیگر، این استان نیازمند حمایت دولت است تا رسالت ملی خود را در کمک به هم‌وطنان به بهترین نحو ممکن انجام دهد.
"طالبی" درخصوص ظرفیت‌های گردشگری ‌و میراث فرهنگی استان، ‌گفت: این ظرفیت‌ها در شرایط امروز اقتصادی می‌تواند درآمدزا باشد و این به عنوان یک رویکرد مهم در استان دنبال می‌شود که نیازمند حمایت دولت است.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته اگر بر روی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان متمرکز شویم و آنها را به اتمام برسانیم بخشی زیادی از مشکل بیکاری استان رفع می‌شود که البته انجام این مهم منوط به این است که تسهیلات مورد نیاز تأمین شود.
استاندار یزد خواستار حمایت سازمان برنامه و بودجه از استان در حوزه اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یزد شد و افزود: در این زمینه از معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول مساعد گرفته شده است.‌
"طالبی" در پایان سخنان خود ضمن خداقوت به همه دولتمردانی که در این شرایط سخت مخلصانه و جانانه در راه کشور، تامین مایحتاج مردم ‌و رفع مشکلات و مسائل مختلف درحال تلاش هستند، خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه این تلاش‌ها متاسفانه شاهدیم که در برخی مواقع این عزیزان آماج ‌نقدهای غیرسازنده و غیر منصفانه نیز قرار می‌گیرند.

★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★
★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات