استاندار یزد:

تدوین برنامه ششم توسعه برمبنای نتایج سرشماری نفوس و مسکن

استاندار یزد عصر شنبه ششم شهريورماه در جلسه هماهنگی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان بیان کرد: برنامه سرشماری باید به صورتی انجام گیرد تا از نتایج آن بتوان در تدوین برنامه ششم توسعه قبل از تصویب در مجلس بهره مند شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسه هماهنگی ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، فرمانداران و اعضای این ستاد در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه با ابراز خرسندی از بالا رفتن ضریب دقت در سرشماری گفت: وجود شبکه های اینترنتی به صورت آنلاین با ظرفیت پوشش قابل توجه فرصت خوبی را برای بالا رفتن دقت آماری فراهم ساخته است.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: از نتایح این سرشماری ممکن است بتوانیم به صورت خام در انتخابات شوراها استفاده کنیم كه برای سرعت بخشی به تحقق این آمار باید به امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز با برنامه اي جامع صورت مورد قبولی بخشید.
وی افزود: منابع آماری خوبی در اداره‌کل ثبت احوال، سامانه یکپارچه بهداشت، اداره‌کل پُست، اداره‌کل بیمه سلامت ، اداره‌کل ثبت اسناد و شرکت مخابرات استان وجود دارد که می توان با غربالگری این اطلاعات، داده های مناسبی را به دست آورد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همفکری و همدلی برای استفاده از تمام ظرفیت های استان،  آموزش نیروي انسانی و صحت در ثبت داده ها بايد با دقت كافي صورت گيرد  تا سهولت و اطمينان بيشتر در جمع بندی اطلاعات امكان پذير شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه گفت: باید زمینه استفاده از ظرفیت های الکترونیک و اینترنت را در سراسر استان برای هوشمندسازی و هماهنگی با برنامه های دولت الکترونیک مورد توجه ویژه قرار دهیم.
«حمیدرضا نصیری زاده» بیان کرد: سیستم نظارتی ستاد مرکزی سرشماری نفوس و مسکن در استان به صورت روزانه و آنلاین چگونگی فعالیت جمع آوری اطلاعات را کنترل می کند و سعي مي شود تا احتمال بروز خطا كاهش يابد.
وی افزود: نتایج این سرشماری برای برنامه ریزی تمام دستگاه ها در استان کاربرد موثر دارد و امیدواریم با همکاری و همراهی مردم و مسئولین بتوانیم امکانات موجود را برای رسیدن به اطلاعات دقیق و کامل مورد استفاده قرار دهیم.
در اين جلسه معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان با ارائه گزارشی جامع از برنامه و فعالیت های ستاد سرشماری نفوس و مسکن در استان گفت: در سرشماری امسال اطلاعات 25 میلیون خانوار با استفاده از 21 هزار تبلت در سطح کشور و 373 هزار خانوار با 400 تبلت در سطح استان یزد جمع آوري مي شود.
«محمدحمید فخرالدین تفتی» ادامه داد: اجرای سرشماری در دو مرحله  برنامه ريزي شده است، مرحله اول از سوم تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی و  توسط خانوارها انجام می‌شود و مرحله دوم از 25 مهر تا 25 آبان با مراجعه مامورسرشماري  به خانوارها صورت می‌گیرد كه به اين منظور برای هر مامور در روز به طور متوسط 35 پرسشنامه در نظر گرفته شده است
گفتنی است در پایان این جلسه احکام انتصاب اعضای ستاد سرشماری استان توسط استاندار یزد اهدا شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات