معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان تفت تاکید کرد:

تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط کارمندان و کارگران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان تفت گفت: کارمندان و کارگران بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا موظف هستند در صورت عدم تزریق دوز سوم واکسن کرونا در بازه زمانی 48 ساعته اقدام به تزریق واکسن نمایند در غیر این صورت غیبت غیرموجه برای آنان ثبت خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مهندس"علی‌اکبر عزیزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این شهرستان بیان داشت: مراسم‌های ایام دهه فجر با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان با یک‌سوم جمعیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و برگزارکنندگان بر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی نظارت خواهند نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا در مناطق قرمز استان ممنوع است.

وی خواستار نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط بر زیرمجموعه‌های خود در راستای رعایت شیوه‌نامه بهداشتی شد و افزود: بر روی اصناف و بازار باید نظارت ویژه صورت گیرد تا شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شود تا جلوی شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان گرفته شود.

این مقام مسئول آمار واکسیناسیون در شهرستان تفت مطلوب ارزیابی کرد و افزود: انتظار می‌رود ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان تفت تمام اهتمام خویش را در راستای افزایش میزان واکسیناسیون نوبت سوم در جامعه هدف به کار گیرد چون با توجه به نظر متخصصین بهترین راهکار برای عبور از موج جدید کرونا واکسیناسیون نوبت سوم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد از تعطیلی کلیه مدارس و مراکز آموزش عالی به مدت یک هفته دیگر خبر داد.
وی تصریح کرد: شهرداری‌ها با نصب بنر و علائم هشدار برای آگاهی شهروندان برنامه‌ریزی و  بخشداری‌ها و دهیاری نیز به‌صورت منزل‌به‌منزل، تلفنی و پیامکی انجام واکسیناسیون را پیگیری کنند.

نظارت بر واحدهای تولیدی و صنعتی موضوع بعدی بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به آن اشاره و بیان داشت: ضروری است نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کارگران مشغول در این واحدها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد.

این مقام مسئول خواستار اقناع‌سازی جامعه برای تزریق واکسن کرونا شد و افزود: در این راه می‌توان از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استفاده نمود تا با آگاهی بخشی درصد مشارکت مردم در تزریق واکسن کرونا افزایش پیدا کند.

عزیزی بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط کارمندان ادارات، نهادها و ارگان‌ها تأکید و بیان داشت: کارمندان و کارگران بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا موظف هستند در صورت عدم تزریق دوز سوم واکسن کرونا در بازه زمانی 48 ساعته اقدام به تزریق واکسن نمایند در غیر این صورت غیبت غیرموجه برای آنان ثبت خواهد شد.

آمادگی برای احداث بیمارستان صحرایی در صورت افزایش میزان بستری و کمبود تخت بیمارستانی، برگزاری جلسات ضروری در مدت‌زمانی کوتاه، فعالیت رستوران‌ها و فست فودی ها به‌صورت بیرون بر ، فعالیت گروه‌های سیار واکسیناسیون و پیگیری واکسیناسیون دانش آموزان از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به آن در این جلسه اشاره و خواستار برنامه ریزی برای اجرایی شدن این موارد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات