معاون هماهنگي امور عمراني استانداري:

تسهيل در امور حمل و نقل شهري زمينه ساز رشد و توسعه صنعت گردشگري است

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد گفت: تسهيل در امور حمل و نقل شهري علاوه بر حل مشكلات ترافيكي و كاهش آلودگي هوا، زمينه ساز رشد و توسعه صنعت گردشگري است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد؛ در نشستي كه با حضور «محسن صادقيان» معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، «حسين رجب صلاحي» مديركل دفتر حمل و نقل ريلي درون شهري و حومه سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، «محمود شاكري شمسي» مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري، «بهروز شهابی زاد» مدیرکل دفتر فنّی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداري، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد در صحن شوراي شهر يزد برگزار شد؛ راهكارهاي تسهيل در امور حمل و نقل شهري استان مورد بررسي قرار گرفت.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري در اين نشست با اشاره به ثبت يزد به عنوان شهر ميراث جهاني و ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در حوزه گردشگري، بر اهميت صنعت گردشگري در راستاي اشتغال پايدار و رشد و توسعه اقتصادي تأكيد كرد.
«محسن صادقيان» ادامه داد: تسهيل در امور حمل و نقل شهري علاوه بر حل مشكلات ترافيكي و كاهش آلودگي زمينه ساز رشد و توسعه صنعت گردشگري است و اين موضوع موجب شده تا برنامه‌ريزي مديران مربوطه بر اين محور پيش رود.
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري نيز در اين نشست گفت: ويژگي مشترك راه‌اندازي خطوط حمل و نقل مترو كشور، فاصله زماني حدوداً 15 ساله از شروع پروژه تا بهره‌برداري از آنهاست.
«محمود شاكري شمسي» افزود: ما بايد با افق ديد بيشتري به اين موضوع بنگريم و با در نظرگرفتن نيازهاي آينده و با توجه به پيش‌بيني رشد جمعيتي استان از هم‌اكنون پيگير اين پروژه باشيم.
گفتني است در اين نشست در رابطه با انواع سامانه‌هاي حمل و نقل شهري از جمله مترو، تراموا و بي‌آرتي، قوانين حمايت از سامانه‌هاي حمل و نقل ريلي درون شهري و حومه و شرايط و مراحل احداث آنها هم انديشي و تبادل نظر شد و مقرر گرديد: با توجه به طرح و گزارش‌هاي تهيه شده در خصوص خطوط بي‌آرتي شهر يزد، خط 3 اين سامانه پس از اخذ مجوزهاي لازم اجرايي شود و پيش‌نيازها و مطالعات تكميلي در خصوص سامانه‌هاي جايگزين تراموا و مترو در استان پيگري گردد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات