تشریح اقدامات استان برای بررسی مسائل خانه به خانه آبگرفتگی اخیر/ حضور میدانی دستگاه های استان در میبد و اردکان برای برآورد خسارات این شهرستان ها/ تا پایداری کامل شرایط شهروندان سیل زده، در کنار آنها خواهیم بود

استاندار یزد از حضور میدانی دستگاه های استان در میبد و اردکان برای برآورد خسارات این شهرستان ها خبرداد و گفت: تا پایداری کامل شرایط شهروندان سیل زده، در کنار آنها خواهیم بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در حاشیه نشست بررسی مباحث مربوط به سیل زدگان استان که با حضور مدیر قرارگاه فوریت های امداد بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران استان در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، به سامانه پیامکی معرفی شده جهت اعلام خسارت های ناشی از بارندگی اخیر اشاره کرد و گفت: در این راستا قریب به 1392 مورد پیامک در سامانه به ثبت رسیده که براساس پالایش انجام شده تاکنون 730 پیامک تائید شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های میدانی انجام شده 67 واحد تجاری و 45 خودرو آسیب دیده اند، اظهارداشت: بر اساس دسته بندی انجام شده بر مبنای شدت آسیب منازل، 49 خانه نیاز به تخریب و بازسازی کامل، 95 خانه نیاز به بازسازی و 152 خانه نیاز به تعمیر جزئی دارند.
استاندار یزد با بیان اینکه اقدامات لازم برای اسکان ساکنین خانه های نیازمند بازسازی کامل در دستور کار قرار دارد، افزود: در پی بارش اخیر لوازم خانگی حدود 200 خانه دچار آسیب دیدگی شده که برای تهیه لوازم این خانه ها اقدامات لازم در حال انجام است.
دکتر فاطمی با اشاره با آسیب های جدی بارش اخیر به روستاهای بخش های عقدا و خرانق شهرستان اردکان و ایجاد مشکلاتی در زیرساخت های این روستاها، خاطرنشان کرد: دستگاه های خدمات رسان در این مناطق حضور داشته و مسائل و مشکلات ایجاد شده را پیگیری و حل می کنند.
استاندار یزد افزود: شهر بفروئیه شهرستان میبد و روستاهای مجاور آن متحمل آسیب های جدی شدند که اقدامات لازم برای رفع مسائل و مشکلات آن ها در حال انجام است.
دکتر فاطمی ادامه داد: امروز تیم ویژه ی مدیریت بحران استان و دستگاه خدمات رسان در شهرستان های اردکان و میبد حضور میدانی خواهند داشت و مسائل این شهرستان ها از نزدیک پیگیری خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه تا آخرین روزی که شرایط پایدار شود در کنار مردم هستیم و مسائل را پیگیری می کنیم، خاطرنشان کرد: عزم ما بر این است که به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن مسائل را پیگیری و بخشی از خسارات مردم را در قِبَل و آن فرایند قانونی که وجود تامین کنیم و وضعیت مردم را مجددا به حالت پایدار برسانیم‌.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات