تشویق به رعایت پروتکل های بهداشتی؛ یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در شرایط کنونی/ وضعیت نگران کننده سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استان

استاندار یزد با اشاره به لزوم اقناع سازی در خصوص تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد: امروز یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر ماسک و استفاده از آن است و در این راستا باید کار اقناع سازی را از پایین ترین شبکه مویرگی به سطوح بالاتر، آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، با بیان اینکه با مداخله فعال، صحیح و به موقع می توان جلوی روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا را گرفت، گفت: مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و نماینده ویژه استانداری ظرف همین هفته، در جلسات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا حضور یافته و ضمن بررسی آخرین روند این بیماری، به ارائه توصیه ها، تذکرات و تاکیدهای لازم برای مدیریت بهتر کرونا بپردازند.
وی در ادامه به وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان و افراد بالای 18 سال استان اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر درصد پوشش واکسیناسیون دانش آموزی در استان به 78/2 رسیده که لازم است تدابیر لازم برای تکمیل این روند تا نیمه آبان ماه اندیشیده شود.
استاندار یزد میزان پوشش واکسیانسیون استان را بالاتر از متوسط کشوری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال اجرای سامانه مدیریت هوشمند کرونا از هفته آینده و الزامات حقوقی که به زودی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می شود، بحث تزریق واکسن کرونا الزامی است و تبع آن استفاده از خدمات در تمامی مراکز خدمات رسان، اصناف، پایانه ها و ادارات منوط به ارائه کارت واکسن می شود‌.
دکتر فاطمی با اشاره به ضرورت افزایش پوشش واکسیناسیون و اطلاع رسانی به مردم برای دریافت کارت واکسن از سامانه salamat.gov.ir ، تاکید کرد: درصد پوشش واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها در قشرها و رده های سنی مختلف احصاء و گزارش آن در جلسه هفته آینده ارائه شود.
وی با اشاره به وضعیت نگران کننده سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استان، بیان کرد: در کنار فعالیت های صداوسیما در زمینه اقناع سازی مردم، شبکه روحانیون، نیروهای جهادی و مردمی، سپاه و بسیج اقدام به راه اندازی نهضت عمومی رعایت پروتکل های بهداشتی کنند تا میزان رعایت پروتکل ها در استان به ۸۰_ ۹۰ درصد برسد.
استاندار یزد با بیان اینکه درصد میزان استفاده از ماسک در استان 45 درصد گزارش شده است، اظهارداشت: استفاده از ماسک در فصول سرد سال گذشته، باعث شد تا با بحران آنفولانزا مواجه نشویم لذا در صورت عدم استفاده از ماسک و شیوع آنفولانزا و گره خوردن این موضوع به کرونا، شاهد وقوع یک بحران خواهیم بود.
دکتر فاطمی در ادامه به لزوم اقناع سازی در خصوص تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر ماسک و استفاده از آن است و در این راستا باید کار اقناع سازی را از پایین ترین شبکه مویرگی به سطوح بالاتر، آغاز کرد.
استاندار یزد با اشاره به نقش پر رنگ و تاثیرگذار مجموعه های مردمی در مدیریت کرونا در موج های اولیه کرونا و لزوم تداوم این نقش، گفت: فعال سازی مجدد مجموعه های مردمی، بسیج، کانون ها، خیریه ها و گروه های جهادی باید به عنوان یکی از محورهای مهم مورد توجه در جلسات ستاد مقابله با کرونا، قرار گیرد.
وی با استناد به آمار ارائه شده در سال 98 مبنی بر اینکه میزان نگرانی مردم از کرونا و ابتلا به آن 80 درصد بوده است، تصریح کرد: طبق آخرین آمار حاصل از نظر سنجی صداو سیما، هم اکنون ۶۰ درصد مردم نسبت به کرونا نگرانی ندارند و همین موضوع ما را دچار مشکل می کند.
استاندار یزد وضعیت فعلی کرونای استان را شکننده ارزیابی کرد و افزود: خواهش من از مردم استان این است که افرادی که تاکنون واکسن نزده اند و نیز افرادی که نوبت مهلت دریافت دز دوم واکسن آن ها فرا رسیده، نسبت به دریافت واکسن خود اقدام نمایند تا بتوانیم با افزایش پوشش واکسیناسیون استان و رعایت توامان پروتکل های بهداشتی این موج را با کمترین آسیب، پشت سر بگذاریم.
وی همچنین بر ریشه یابی علت روند افزایشی در برخی از شهرستان ها به ویژه شهرستان قرمز استان تاکید کرد.
دکتر فاطمی در ادامه بر تشکیل تیم ویژه بازرسی از سوی مجموعه آموزش و پرورشی و نظارت دقیق این تیم بر روند رعایت پروتکل ها در مدارس تاکید کرد.
استاندار یزد با اشاره به نظارت جدی مجموعه علوم پزشکی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، عنوان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اجرای آیین نامه ۰۶، با مدیران مدارس به جد برخورد خواهد شد.
وی در ادامه خواستار نظارت و بررسی جدی وضعیت رعایت پروتکل ها در واحدهای صنفی، صنعتی و مراکز تجمعی نظیر ترمینال ها و پایانه ها و برخورد جدی با متخلفان شد.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به تاکید رئیس جمهور بر بازگشایی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این راستا باید شرایط بازگشایی دانشگاه ها و واکسیناسیون در حوزه دانشجویی فراهم شده و آمادگی لازم برای حضوری شدن دانشگاه ها وجود داشته باشد.
تشدید اجرای طرح های شهید سلیمانی و غربالگری تلفنی مرکز بهداشت، استفاده از ظرفیت گروه های جهادی، مردمی و مجموعه سپاه و بسیج در امر اطلاع رسانی و کارهای اقناعی، ارائه گزارش روزانه از وضعیت شهرستان ها و کارهای در حال انجام در زمینه مدیریت کرونا از سوی فرمانداران و برگزاری جلسات کمیته اطلاع رسانی در همه شهرستان ها، از دیگر موضوعات مورد تاکید استاندار یزد در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات