مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد تاكيد كرد:

تعامل بيشتر بين مسئولان استان، مديران روابط عمومي ها و اهالي رسانه

مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد در نشست هم‌انديشي اهالي رسانه استان بر تعامل بيشتر و شايسته تر مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي استان و مديران روابط عمومي ها با خبرنگاران و اهالي رسانه استان تاكيد كرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، پيش ازظهر شنبه يكم آبان ماه نشست هم انديشي اهالي رسانه استان با مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري و مشاور استاندار در امور اطلاع رساني و روابط عمومي با حضور جمعي از اهالي رسانه هاي مكتوب و مجازي استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
''عباس حيدري'' در اين نشست ضمن آرزوي قبولي عزاداريهاي حضرت امام حسين(ع) با تاكيد بر اينكه بايد شاخصهاي رسانه مطلوب مشخص شود و تعامل بين مسئولان و مديران دستگاههاي اجرايي با خبرنگاران و اهالي رسانه ارتقا يابد گفت: فصل و هدف مشترك روابط عمومي ها و رسانه ها اطلاع رساني درست، بر پايه واقعيت به مردم و مخاطبان مورد نظر است و تمام سعي و كوشش بايد اين باشد كه اخبار را با صداقت به مردم انتقال دهيم.
وي ادامه داد: رسالت خبرنگاران اين است كه سطح آگاهي و اطلاعات مردم را افزايش دهند، بينش مخاطبان را ارتقا بخشند و نقطه پيوند بين مسئولان و مردم باشند.
حيدري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه استاندارمحترم و مسئولان ارشد استان بر ارتباط با خبرنگاران و استفاده از نظرات سازنده و انتقادات تاكيد دارند، يادآور شد: برخي از مواقع متهم شده ايم كه چرا به بعضي از مطالب كه توهين آميز بوده اند پاسخ نداده ايم و اين امر ناشي از برخورد كريمانه استاندار محترم با همه رسانه ها بوده است.
مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد در پايان سخنان خود بر برگزاري نشست مشترك با حضور اعضاي شوراي هماهنگي روابط عمومي ها و رسانه هاي استان تاكيد كرد.


ضرورت وجود يك نهاد صنفي قوي در حوزه رسانه استان


مشاور استاندار در امور اطلاع رساني و روابط عمومي نيز در اين نشست با اشاره به رسالت خطير خبرنگاران گفت: هيچ فعاليت و كاري تا زماني كه اطلاع رساني نشود و بسترهاي آگاهي رساني آن فراهم نگردد به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد.
''عباس ملازينلي'' بر ترويج فرهنگ اطلاع رساني در جامعه تاكيد و بيان كرد: با ارتباط و تعامل بهتر رسانه ها با روابط عمومي ها مي توانيم شاهد رخ دادن اتفاقات خوب در حوزه اطلاع رساني استان باشيم.
وي با بيان اينكه طرح برگزاري جشنواره روابط عمومي هاي موثر استان در حال تدوين است، افزود: در شيوه نامه ارزشيابي روابط عمومي ها در اين جشنواره، نقش رسانه ها در ارزيابي ها به طور مشخص ديده شده است.
ملازينلي جاي يك نهاد صنفي قوي مانند خانه مطبوعات را در استان خالي دانست و يادآور شد: اگر نهاد صنفي قوي در حوزه مطبوعات و رسانه هاي استان وجود داشته باشد بسياري از مسائل و مشكلات خبرنگاران قابل حل و رفع است.
گفتني است در ابتداي اين نشست هريك از اهالي رسانه استان به بيان ديدگاههاي خود در رابطه با نحوه تعامل مسئولان استان با خبرنگاران و اهالي رسانه استان پرداختند كه دراين نقطه نظرات مسائلي از جمله: ضرورت برقراري تعادل بين رسانه هاي مختلف، توجه به تنوع سليقه ها و مخاطبان، تفكيك بين اطلاع رساني جهت دار و تبليغات، توجه به خبرگزاري ها و نشريات استان از سوي مسئولان، ضرورت تقسيم شدن آگهي هاي دولتي به صورت عادلانه بين نشريات از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، روند رو به رشد كمّي و كيفي اخبار در روابط عمومي استانداري و دعوت مناسب از خبرنگاران به نشست‌هاي خبري استانداري، پايه علمي داشتن انتقادها، توجه به شاخص رسانه اي بودن در انتخاب مديران و مسئولان استان، توجه به رسالت فرهنگ سازي اهالي رسانه، تشكيل اتاقي براي رصد موج‌هاي خبري استان و واكنش سريع و صريح به برخي اخبار و شايعات منتشر شده، دعوت از خبرنگاران حرفه اي به جلسات خبري، وجود يك مديريت منسجم و هماهنگي ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي استان با روابط‌عمومي استانداري براي برگزاري جلسات و نشست‌هاي خبري، انتقاد از ادغام اداره كل روابط عمومي استانداري با حوزه استاندار و ضعف تيم اطلاع رساني دولت، همچنين ضرورت افزايش سواد رسانه اي مديران و كارشناسان رسانه اي استان مطرح شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات