استاندار يزد:

تفاوت بين نقد و تخريب در عرصه رسانه ها بايد مشخص شود

استاندار يزد گفت: رسانه ها بايد در چارچوب مسائل اخلاقي حركت كنند و سياست استان نيز در مواجهه با رسانه ها، همين است و مي بينيم كه جامعه نيز به اين مباحث عنايت دارد و به سمت رسانه هايي كه چارچوبهاي اخلاقي و موازين قانوني را رعايت مي كنند گرايش دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " حسين انتظامي" معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز 5 اسفندماه در ديدار با "سيد محمد ميرمحمدي" كه در دفتر استاندار برگزار شد، ضمن دعوت از استاندار يزد براي حضور در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای مطبوعات استان یزد، با اشاره به فضاي فرهنگي حاكم بر استان، تاكيد كرد: استان يزد همواره در عرصه هاي فرهنگي پيشگام بوده و اين پيشگامي بايد حفظ و تقويت شود.
وي همچنين با اشاره به لزوم پالايش فضاي رسانه اي به ويژه در عرصه رسانه هاي مجازي و حاكميت قانون و اخلاق مداري در اين فضا گفت: كليه دست اندركاران سايتهاي خبري و تحليلي، موظف هستند تا در سامانه مشخص شده از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ثبت نام نمايند و هويت گردانندگان آن مشخص باشد، در غير اينصورت طبق قانون با اين رسانه ها برخورد شده و از فعاليت آنها جلوگيري مي شود.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنين خاطر نشان نمود: بايد به سمت شفافيت در عرصع اطلاع رساني و گردش آزاد اطلاعات كه از سياستهاي دولت تدبير و اميد است حركت كنيم و رواج نقد آگاهانه و منصفانه در رسانه ها را جايگزين تخريب و بداخلاقي نماييم.
استاندار يزد نيز در اين ديدار، ضمن خير مقدم به معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بر لزوم ترويج اخلاق و صداقت در عرصه رسانه تاكيد كرد و خواستار حركت رسانه ها در چارچوب اطلاع رساني صحيح، سريع و دقيق شد.
" سيد محمد ميرمحمدي" افزود: رسانه ها مي توانند با تزريق اطلاعات و اخبار صحيح به جامعه، اثرات مطلوبي را در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي بر جاي گذارند.
وي تاكيد نمود: رسانه ها بايد در چارچوب مسائل اخلاقي حركت كنند و سياست استان نيز در مواجهه با رسانه ها، همين است و مي بينيم كه جامعه نيز به اين مباحث عنايت دارد و به سمت رسانه هايي كه چارچوبهاي اخلاقي و موازين قانوني را رعايت مي كنند گرايش دارد.
عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به گسترش تكنولوژيهاي ارتباطي و شبكه ها و رسانه هاي اجتماعي، بر لزوم تجهيز در امر مديريت فضاهاي جديد رسانه اي تاكيد كرد و افزود: خوشبختانه ظرفيتهاي فرهنگي استان يزد بالاست و ميتوان با مشاركت نخبگان فرهنگي و ارتباطي، فضاي بسيار مطلوبي را در اين عرصه ايجاد نمود.
استاندار يزد، به توان سرشار بانوان استان در ايجاد تحول و پيشرفت در جامعه اشاره كرد و خواستار توجه بيش از پيش رسانه ها به اين قشر تاثير گذار جامعه شد و آنگاه خاطر نشان نمود: مباحث فرهنگي بايد به تناسب اقشار مختلف اجتماعي، معرفي و تبيين شود و نقش رسانه ها نيز در اين فرايند مشخص گردد.
در اين ديدار، " محمد علي طالبي" نيز در گزارش كوتاهي به تشريح فضاي رسانه اي استان پرداخت و با اشاره به فضاي رسانه اي موجود در كشور گفت: متاسفانه به نظر مي سرد دولت در عرصه رسانه اي، مظلوم واقع شده و گفتمان دولت به درستي تبيين نمي شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد خاطر نشان نمود: انتظار اين است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين خصوص راهبردهاي اجرايي و كارامد را ارئه نمايد.
گفتني است مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای مطبوعات استان یزد روز سه شنبه پنجم اسفند با حضور اصحاب مطبوعات، مدیران و مسئولان استانی برگزار می شود و از برگزیدگان این جشنواره قدر دانی خواهد شد.
در مجموع 568 نفر با یکهزار و 288 اثر در این جشنواره شرکت کرده اند.

همچنين لازم به ذكر است از استان یزد نيز 464 نفر و از استان های فارس و خراسان جنوبی 104 نفر در اين جشنواره شرکت کرده اند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات