تقدیر استاندار یزد از چهره ماندگار ادبيات عرفاني کشور

در مراسم جشني از دكتر "اصغر دادبه" از چهره هاي ماندگار در عرصه ادبيات عرفاني و فلسفه اسلامي در يزد تجليل شد.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد دوشنبه شب 18 اسفند ماه با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، مشاور فرهنگي استاندار يزد و جمعي از اهالي فرهنگ، ادب و هنر استان از خدمات دكتر اصغر دادبه در حوزه ادبيات و فلسفه اسلامي تجليل گرديد.
اصغر دادبه در اين مراسم به جايگاه مهم زبان و ادبيات فارسي در وحدت ملي، هويت ملي و همبستگي ملي ايرانيان اشاره و عنوان كرد : ايران بدون اسلام و اسلام بدون ايران عزيز آن معناي واقعي و حقيقي را نخواهد داشت.
چهره ماندگار ادبيات عرفاني و فلسفه اسلامي افزود: آن اسلامي كه معتدل، فرهنگ ساز و انسان ساز است در ايران وجود دارد و اين فرهنگ ايراني بوده كه پيام وحي اسلام را دريافت كرده و آن را به سراسر جهان صادر كرده است.
در پايان، اين مراسم بزرگداشت كه با سخنراني و بيان خاطرات اساتيد و دانشجويان دكتر دادبه همراه بود.
محمدعلي طالبي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با اهداء لوح تقديري كه به امضاي استاندار يزد رسيده بود و اهداء هداياي به ايشان از سالها خدمت و تدريس اين استاد و چهره ماندگار در عرصه ادبيات عرفاني و فلسفه اسلامي تجليل نمود.
اصغر دادبه (متولد 1325 در يزد) استاد فلسفه اسلامي، مؤسس و استاد دانشكده ادبيات عرفاني دانشگاه علامه طباطبايي و مدير گروه ادبيات دائره المعارف بزرگ اسلامي همچنين مدير گروه زبان و ادبيات فارسي در دانشكده علوم انساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال است.
وي در سال 1381، در دومين همايش چهره هاي ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه ادبيات عرفاني و فلسفه اسلامي معرفي شد و داراي بيش از سيصد مقاله فلسفي، عرفاني،كلامي و ادبي در دائره المعارف ها و مجلات دانشگاهي داخل و خارج از كشور است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات