معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد تأكيد كرد:

تقويت روحيه مشاركت روستائيان از طريق آموزش

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد گفت: ضروري است از طريق آموزش‌های همگاني روحيه مشارکت‌جویی را در روستائيان و جامعه روستايي تقويت کنیم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 23 آذرماه بيستمين كارگروه تخصصي توسعه مديريت و سرمايه انساني دهیاری‌های سراسر كشور با حضور معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار يزد، مدير آموزش پژوهشكده مديريت شهري و روستايي سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور، مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد و رئيس كارگروه تخصصي توسعه مديريت و سرمايه انساني دهیاری‌های كشور در استانداري يزد برگزار شد.
‹‹سید محمدرضا سید حسینی›› در اين نشست آموزشي با اشاره به پتانسيل بالاي روستاها در سراسر كشور اظهار داشت: درگذشته مردم روستاها در تمام امور روستا دخالت و مشاركت داشتند و امروز هم نبايد باوجود شوراهاي شهر و روستا و دهیاری‌ها، مشاركت مردم كاهش يابد.
وی ادامه داد: شايسته است روحيه مشارکت‌جویی در مردم روستا تقويت شود و اين مهم تنها از طريق آموزش‌های همگاني به روستائيان تحقق می‌یابد.
سیدحسینی تاکید کرد: اگر مردم روستا به اين باور برسند كه در تمام امور و پروژه‌های روستايي مشاركت فعال داشته باشند بسياري از مشكلات روستاها قابل‌حل و توقع مردم نيز از حمایت‌های دولت منطقي و اصولي خواهد بود.
گفتني است در ادامه اين نشست آموزشي 2 روزه راهكارهاي ترويج قانون‌گذاری در دهیاری‌ها و موانع آن و آسیب‌شناسی آموزش دهياران و كاركنان دهیاری‌ها موردبحث و بررسي اعضاي حاضر در جلسه قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات