استاندار يزد :

تلاشگران و نخبگانِ جامعه پرورش‌یافتۀ فرهنگیان هستند

استاندار يزد شنبه شب 23 مردادماه در جلسۀ شوراي آموزش و پرورش استان گفت: فرهنگیان با پرورش تلاشگران و نخبگان در جامعه، خلق‌کنندۀ سرمایه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، جلسۀ شوراي آموزش و پرورش استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزۀ استاندار، سرپرست فرمانداري يزد، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، مديركل آموزش و پرورش استان و ديگر اعضاي اين شورا در تالار اندیشۀ استانداری برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن تبريك ميلاد حضرت امام رضا (ع) بيان كرد: اگر مجموعه‌هاي آموزشي با تدابير و راهكارهاي مؤثر براي تشويق دانش‌آموزان و شكل‌گيري ذهني پويا مسائل را دنبال كنند با وجود مشاركت نتايج خوبي محقق مي‌شود.
«سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: يكي از رمزهای موفقيت و پيشرفت متكي نبودن است و در زمان بروز مشكلات نبايد تنها منتظر كمك ديگران باشيم و افرادي كه متكي به خود هستند، خود را مي‌سازند و پيشرفت مي‌كنند.
ميرمحمدي گفت: در استان و در بسياري از موارد با حضور فرهنگيان و بدون كمك نهادهاي دولتي افراد توانسته‌اتد با تكيه بر مشاركت و همكاري جمعي دستآوردهاي بسيار خوبي به‌وجود آورند.
وي در ادامه با اشاره به آِيات نوراني قرآن مجيد در اهميّت مشورت خاطرنشان كرد: در اين شورا  اعضاي شوراي آموزش و پرورش و فرهنگيانِ عضو شوراي شهر به‌طور فعال حضور دارند و در واقع همه شورايي هستند و به مفاهيمِ مشورت، هم‌فكري و هم‌انديشي عنايت بيشتري دارند.
استاندار يزد بيان كرد: شورا به اين معناست كه دور هم بنشینیم، مسائل را مشخص و اولويت‌بندي کنیم تا با مشورت راهكارهاي حل مسائل را پيدا و برای رفع آن اقدام كنیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: فرهنگيان سرمايه‌هاي بزرگ جامعه به حساب مي‌آيند و نقش ارزنده و ارزشمندي در ايجاد سرمايه‌هاي جديد ايفا می‌کنند.
ميرمحمدي افزود: دولت تدبير و اميد مسائل فرهنگيان را همواره مورد توجه جدّی قرار داده است امّا نمي‌توان با جهشی ناگهاني تمام موضوعات را حل كرد.
وي ادامه داد: در تنگناها نمي‌توان كاري انجام داد و بايد ابتدا چالش‌ها را دنبال و زمينه‌هاي رشد درآمدي را فراهم کنیم تا امكان رفع نيازهاي مدّنظر فرهنگيان نيز براي دولت ايجاد شود.


فرهنگیان پرچم‌داران مشارکت اجتماعی


استانداريزد گفت: در همۀ زمينه‌ها مشاركت خيّرين را مي‌بينيم كه با همراهي و پشتيباني مستمر، مسائل درمان، فرهنگ، ساخت مدارس و مساجد، حمايت از دانش‌آموزان بي‌بضاعت و اشتغال را حمايت مي‌كنند.
ميرمحمدي افزود: هر جا مشاركت مردم وجود داشته باشد هيج كاري نيمه‌تمام نمي‌ماند و همواره فرهنگيان پرچم‌داران مشاركت اجتماعي هستند.
وي در پايان سخنان خود خاطرنشان کرد: پيشكسوتان فرهنگي مرجعي مورد اعتماد و مورد قبول ديگران در جامعه هستند كه ارزش بالايي دارند و اميدواريم به مدد اين توانمندي‌ها و در قالب مشاركت و مشورت پيشرفت امور مختلف استان  را شاهد باشيم.


اطلاعات دقيق در سرشماري نفوس و مسكن، ضرورت توسعه پايدار


رئیس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان در این جلسه با اشاره به در پیش بودنِ سرشماري نفوس و مسكن سال 95 گفت: سرشماری امسال که هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور به شمار می‌رود، در دو مرحله به صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌شود.
«حمیدرضا نصیری‌زاده» با تأکید بر نیاز به اطلاعات به‌روز برای تحقق برنامه‌های توسعۀ پایدار مطرح کرد: برنامه‌ریزی برای انجام این سرشماری از سال گذشته آغاز شده و با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت، انتظار داریم با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش با توجه به جامعه آماری دانش‌آموزان و فرهنگیان بخش قابل توجهی از حجم سرشماری استان یزد به صورت اینترنتی انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از فرهنگیان در شوراهای اسلامی شهر و روستا مشغول به فعالیّت هستند، گفت: انتظار ما از همکاران عضو شوراها این است که به دلیل اعتماد مردم به آنها، هم مردم و هم دیگر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را به همکاری با آموزش و پرورش ترغیب کنند.
«احمد شیرزاد» افزود: ساماندهی نیروی انسانی، سازماندهی نیروها در دوره متوسطه و برگزاری جشن‌های آغاز سال تحصیلی از برنامه‌هایی است که در شورای آموزش و پرورش در دستورکار قرار گرفته است  تا بتوانیم در آغاز سال تحصیلی شرایط خوبی را برای دانش‌آموزان و فرهنگیان فراهم کنیم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات