استاندار یزد خواستار شد:

تلاش اعضای شورای برنامه‌ریزی برای توسعۀ استان

استاندار یزد یک‌شنبه شب دهم مرداد ماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعۀ استان گفت: لازم است اعضای این شورا در ارتباط با مسائل به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که شاهد بهبود برنامه‌ریزی در استان باشیم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، چهارمین جلسۀ شورای برنامه‌ریزی و توسعۀ استان با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، نمایندۀ مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزۀ استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اعضای این شورا در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه با تأکید بر اینکه همۀ نظرها در شورای برنامه‌ریزی و توسعۀ استان باید به صورت شفاف بیان شود، ادامه داد: شایسته است مسائل استان در این شورا بدون تعارف مطرح شود و موافقان و مخالفان هر مصوبه‌ای، آزادانه دربارۀ مزیت‌ها و نقص‌های آن مصوبه صحبت کنند تا تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود دقیق‌تر باشد و بتوانیم برای توسعه و پیشرفت استان عملی‌تر و اجرایی‌تر اقدام کنیم.
«سیدمحمد میرمحمدی» افزود: هرچه مسائل و مباحث آزادتر مطرح شود نتایج بهتری را از جلسات می‌گیریم و از مسئولان و مدیران‌کل دستگاه‌های استان می‌خواهیم واقعیت‌ها را به خوبی بیان کنند و اگر در جایی ضعفی مشاهده کردند در جلسات مطرح کنند تا نسبت به آن اقدام کنیم.
میرمحمدی با بیان اینکه برای نظرات مخالفی که در شورای برنامه‌ریزی و توسعۀ استان مطرح می‌شود به اندازۀ آرای موافق احترام قائل هستم، خاطرنشان کرد: این مهم را باور دارم که همۀ ما برای خدمت به مردم و هم‌فکری و هم‌اندیشی برای رفع مشکلات استان در اینجا جمع شده‌ایم و باید با تصمیمات درست در این جلسه در مسیر توسعۀ استان گام برداریم.
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعۀ استان در پایان سخنان خود ضمن مطلوب دانستن حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای برنامه‌ریزی گفت: حضور نمایندگان در این جلسه می‌تواند هم به ما به‌عنوان مسئولان اجرایی و هم به خود نمایندگان برای وضع قوانین در صحن مجلس بسیار کمک کند.


 بررسی شاخص‌های بودجه‌ای توسط مدیران دستگاه‌های استان


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات به دستگاه‌ها و شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌هایی تخصیص می‌یابد، گفت: توسعۀ صنعتی، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، سرانۀ فضای آموزشی، فرهنگی و بهداشتی، جمعیت و فاصلۀ شهرستان از مرکز استان از جمله شاخص‌های در نظر گرفته شده برای تخصیص اعتبار به شهرستان هاست.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» از مدیران دستگاه‌های استان نیز خواست شاخص‌های بودجه‌ای دستگاه‌های تحت مدیریت خود را بررسی کنند و اگر مغایرتی دراین باره مشاهده کردند، موارد مورد نظر را به وزارتخانه‌ها اعلام کنند تا اصلاح شود و حق استان در تخصیص اعتبارات ضایع نشود.


پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارند


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این جلسه با بیان اینکه چارچوب سند بودجۀ سالانۀ هر استان مشخص است، بیان کرد: پروژه‌هایی که در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتي هستند و پروژه‌های نیمه‌تمام بالای 80درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند.
«حمیدرضا نصیری‌زاده» از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان خواست در زمان ارزیابی‌ها به مسئولان وزارتخانه آمار و اطلاعات درستی ارائه دهند تا در هنگام تخصیص و توزیع اعتبارات با مشکلات در این مسیر مواجه نشویم.


در توزیع اعتبارات به مناطق محروم توجه ویژه شود


نمایندۀ مردم پنج شهرستان استان نیز در جلسۀ شورای برنامه‌ریزی و توسعه خواستار توجه ویژۀ مسئولان استان در توزیع اعتبارات به مناطق محروم و کمتر برخوردار شد.
«محمدرضا صباغیان» ادامه داد: به نظر می‌رسد در توزیع اعتبارات، شهرستان‌های کمتر برخوردار در مقایسه با شهرستان‌های دیگر اعتبارات کمتری دریافت کرده‌اند که شایسته است در این زمینه توزیع اعتبارات عادلانه انجام شود.
گفتنی است در این جلسه توزیع پیشنهادی اعتبارات هزینه‌ای، عمرانی مادۀ180، الزامات اعتبارات استانی، پیشنهادات کارگروه زیربنایی و شهرسازی و الزام به اجرای دستورالعمل اجرای مادۀ53 قانون الحاق دو مبنی بر تخصیص یک درصد از اعتبارات عمرانی دستگاه‌ها به امر ورزش با رأی اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعۀ استان به تصویب رسید.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات