مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خواستار شد:

تلاش برای حفظ فضای سالم مهدهای‌کودک استان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: شایسته است برای حفظ فضای سالم مهدهای‌کودک استان تلاش شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه 26مردادماه نشست رسیدگی به مسائل مرتبط با مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های استان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل بهزیستی استان و برخی مسئولان در استانداری یزد برگزار شد.
«مجید جوادیان‌زاده» در این جلسه با اشاره به اینکه اکنون بیش از گذشته مهدهای کودک مورد توجه قرار گرفته‌اند، بیان کرد: افزایش تعداد کودکان در مهدهای کودک و از سوی دیگر ساختار ضعیف مهدها موجب شده است به طور همه‌جانبه به امکانات مهدهای کودک توجه نشود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هدف برگزاری این جلسه را هم‌اندیشی و مشارکت دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از بروز برخوردهای نامناسب در مهدهای کودک دانست و افزود: لازم است برای آیندۀ کودکان و حفظ فضای سالم مهدهای کودک تلاش شود.


تأمین شرایط بازیِ جمعی برای همۀ کودکان 3تا6سال استان


مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه گفت: هسته‌ای بودنِ زندگی‌های امروز، کاهش تعداد فرزندان یک خانواده و شاغل بودنِ والدین موجب شده است مهدهای کودک نقش مهم‌تری در تکامل کودکان داشته باشند.
«جلیل عفتی» افزود: با توجه به اینکه بازۀ 3تا6 سال زمان رشد مغز کودک است و کودکان در این سن نیاز به بازی‌های جمعی دارند، لازم است شرایط بازی اجتماعی از طریق حضور در مهدهای کودک برای کودکانِ همۀ محله‌های استان فرآهم شود.
عفتی با بیان اینکه مهدهای کودک ضرورت زندگی امروز است و مهدها باید در محیط زندگی مردم دایر شوند، بیان کرد: از مسئولان استان می‌خواهیم با توجه به حساسیّت سن کودکان در مهدهای‌کودک از آسیب‌پذیری آنها جلوگیری کنند.
گفتنی است در این جلسه مسائل مربوط به مهدهای کودک استان مطرح شد و نمایندگان دستگاه‌های مختلف برای رفع این مسائل هم‌اندیشی کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات