استاندار يزد تأكيد كرد:

تلاش جدي مسئولان استان براي رفع مشکلات واحدهاي توليدي

استاندار يزد گفت: تمام تلاش مسئولان ارشد استان و مديران كل دستگاه‌های اجرايي مرتبط با حوزه صنعت رفع موانع و مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي استان است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، شامگاه يكشنبه 25 بهمن‌ماه هجدهمين نشست كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای و مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بین‌الملل استانداري و نمايندگان دستگاه‌های عضو اين كارگروه در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
 استاندار يزد در اين نشست ضمن تبريك ولادت حضرت زينب كبري (س) اظهار داشت: به‌عنوان مسئولان استان در استانداري و دستگاه‌های مختلف و با توجه به شرايط موجود و تنگناهاي مالي دولت چاره‌ای جز همراهي و مساعدت با واحدهاي توليدي نداريم زيرا با سرمایه‌گذاری در اين بخش و امرارمعاش تعداد زيادي از كارگران در استان روبرو هستيم.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: اميدواريم با اجرايي شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه عليه ملت ايران اين شرايط را با حداقل مشكلات پشت سر گذاريم و براي سرمایه‌گذاری‌های آينده با بررسی‌های كارشناسانه اجازه ندهيم اين چالش‌ها براي آيندگان به وجود آيد.
وي افزود: اگر درگذشته از روي احساس و با فشار برخي مسئولان مجوزهايي صادر و تصميماتي گرفته نمی‌شد، كارها بی‌حساب‌وکتاب انجام نگرفته بود و امروز واحدهاي توليدي و صنعتي استان دچار این‌گونه مشكلات نبودند.
ميرمحمدي تصريح كرد: البته در مواردي ازجمله ايجاد فضاي سبز در استان و حفظ شيركوه به‌عنوان اصلی‌ترین عامل حيات استان تأكيد و اصرار فراواني داريم اما در حوزه سرمایه‌گذاری و دادن مجوز براي احداث واحدهاي توليدي و صنعتي بايد اين مهم باکار كارشناسي، در نظر گرفتن حریم‌ها و توسعه شهرها و روستاها همراه باشد.
وي ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌ها بايد بر اساس آمايش سرزميني و آینده‌نگری باشد و مسئولان و مديران استان در اين زمينه با دقت زياد و آینده‌نگری عمل كنند.
استاندار يزد يادآور شد: اگر در تصمیم‌گیری‌های آينده باکار همراه با كارشناسي، دقت نظر، محاسبه‌های دقيق، جامع‌نگری و بهره‌گیری از مشورت‌های تخصصي عمل كنيم ديگر شاهد مشكلات فعلي در حوزه توليد و صنعت استان نخواهيم بود.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود با اظهار نگراني از افزايش شمار کارخانه‌های كاشي و سراميك در استان افزود: درحالی‌که در اين مقطع زماني با انباشت كاشي و سراميك در کارخانه‌ها روبرو هستيم دو واحد توليدي ديگر در دهه فجر به بهره‌برداری رسيده است.
گفتني است در اين جلسه پس از بحث و بررسي درباره مشكلات 10 كارخانه و واحد توليدي و صنعتي استان، تصمیم‌های حمايتي براي اين واحدها گرفته شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات