استاندار یزد تاکید کرد:

تلاش مسئولان برای جلب اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات سال آینده

استاندار یزد دوشنبه شب 11مردادماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران‌کل ستادی استانداری از مدیران استان خواست برای جلب اعتماد و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده تلاش کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست هم‌اندیشی مدیران‌کل ستادی استانداری با حضور استاندار یزد، معاونان استاندار و مدیرکل حوزه استاندار در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
«سیدمحمد میرمحمدی»  در این نشست با تأکید بر اینکه همۀ ما باید تلاش کنیم انتخاباتی شایسته و در شأن مردم دارالعبادۀ یزد برگزار شود، گفت: باور دارم مردمِ با دیانت و با اخلاق یزد با آگاهی و اعتماد در انتخابات حضور می یابند با این حال، لازم است دولت با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مشارکت مردم را افزایش داده و اعتماد عمومی را جلب کند.
استاندار یزد با بیان اینکه آرای مردم امانت است، ما پاسدار آرای مردم هستیم و هر کسی انتخاب شد از وی حمایت می‌کنیم، ادامه داد: لازم است با ایجاد احساس مسئولیت و نهادینه‌کردن ضرورت مشارکت در مردم، موجب، انسجام، همدلی‌ ملی و تقویت دستاوردهای نظام شویم.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد: لازم است از طریق آموزشِ افراد متخصص و توانمند و اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات به داوطلبان از طریق رسانه‌ها، نقش شوراها را برای مردم تبیین کنیم.
میرمحمدی با بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردی‌بهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: بابت همراهی مردم هیچ تردیدی ندارم. مردم همراه هستند، هرچه صادقانه‌تر با مردم رفتار کنیم همراهی آنان بیشتر خواهد شد و معتقدم اگر مردم احساس کنند حرف نادرستی به آنها زده شده است همراهی‌شان ضعیف‌تر می‌شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در صورت اتحاد و همدلی می توانند تصمیمات بسیار کارسازی اتخاذ کنند و در جهت توسعۀ استان و شهرستان ها گام بردارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: همۀ مردم برای ما و همکارانمان محترم هستند، برخی ممکن است از روی ناآگاهی برخوردهایی داشته باشند که در این میان، وظیفۀ ما صبر و تحمل است.  
میرمحمدی با اشاره به روش‌های ارتباطی حضرت رسول اکرم(ص) گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی ایران از حضرت محمد(ص) پیروی می‌کنیم و حضرت رسول (ص) در قبال برخوردهایی که با ایشان می‌شد صبوری پیشه می‌کردند و برخوردی ارشادی و تعلیمی داشتند. ما نیز باید همۀ تلاش‌مان را برای الگوگیری از ایشان به‌کار گیریم.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: همراهی بسیار بالای مردم تجربۀ خوبی در استان است و خوشبختانه ما همیشه از برخوردها، متانت‌ها، اخلاق و گفتار حسنۀ مردم بهره می‌بریم.
میرمحمدی با بیان اینکه اگر ما مسئول هستیم مسئول همه مردم‌ هستیم، ادامه داد: مدیران استان با همدلی، همراهی و توانمندی فرآیند کار را تقویت کنند تا بتوانیم نتایج بهتری را در خدمت به مردم ارائه دهیم.
وی افزود: دربارۀ مباحث حزبی، جناحی و گروهی باید به مردم حق داد که هر یک مسئولیت اجتماعی و سیاسی خود را انجام دهند و بدون تردید، حضور بیشتر احزاب به افزایش مشارکت مردم کمک می‌کند.


پیگیری تشکیل شورای تخصصی روابط عمومی های استان


استاندار یزد در بخش ارتباطات و روابط عمومی پیشنهاد مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری مبنی بر تشکیل شورای تخصصی در روابط عمومی‌ها را مؤثر دانست و با تأکید بر اینکه همۀ مدیران مستندسازی را در نظر داشته باشند، ارزیابی روابط عمومی‌ها توسط وزارت کشور را مطلوب خواند و خواستار پیگیری برای ادامۀ این روند شد.
میرمحمدی با بیان اینکه امروز اطلاع‌رسانی ملی و جهانی است و با وسایل ارتباط جمعی نیز افزایش یافته، گفت: هیچ‌کس بیرون از فضای ارتباطی و اطلاع‌رسانی نیست و اکنون اطلاعات از چند جانب به مردم می‌رسد و تشخیص آنان افزایش یافته است.
وی در بخش محیط زیست و منابع طبیعی بیان کرد: بهره‌برداری نادرست از معادن استان برای محیط زیست مشکل‌ساز است و در این رابطه پهنه‌بندی‌ها را مشخص کرده‌ و آمایش سرزمین را در نظر گرفته‌ایم که لازم است بهره‌برداری‌ از معادن به درستی انجام شود؛ برای نمونه، شیرکوه یزد حتی اگر 80 درصد طلای خالص نیز داشته باشد، باز هم نباید تخریب شود زیرا شیرکوه رگ حیات استان است.
میرمحمدی در بخش اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه این حوزه بسیار گسترده است و کارهای بسیار زیادی باید در این بخش انجام شود، گفت: لازم است در این حوزه متناسب با شرایط روز فعالیت کنیم.
وی با تأکید به حضور فعالانه‌تر در محلّات افزود: در صورتی که چهره های شاخص فرهنگی و اجتماعی در محلّات حضور فعال نداشته باشند آسیب‌های اجتماعی افزایش خواهند یافت، از این‌رو لازم است آسیب‌های اجتماعی از طریق محلات و کمیته‌های فرهنگی و سلامت اجتماعی محلات پیگیری شود.
استاندار یزد در بخش سیاسی و اجتماعی با بیان ضرورت تعریف شاخص‌های ارزیابی برای فرمانداران و بخش‌داران، بر ارتباط همه‌جانبۀ مدیران با ائمۀ جمعه تأکید کرد و گفت: لازم است جلسات مشترکی با ائمۀ جمعه و جماعت داشته باشیم تا اگر با مشکلی مواجه شدیم با همدلی و وفاق یکدیگر این مشکلات حل شود.
میرمحمدی در پایان سخنان خود با تاکید بر ارائه خدمات بهتر به مردم خاطرنشان کرد: هیچ چیز بهتر از وجدان راحت نیست و امیدواریم مدیران دولت تدبیر و امید در استان با خدمت صادقانه به مردم و عشق و علاقه به انجام امور، وجدانی آسوده‌خاطر برای خود در دوران خدمت و پس از آن رقم زنند.


ارتقای امنیت در استان از شاخص‌ترین موفقیت‌ها در حوزۀ سیاسی، امنیتی و اجتماعی


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار یزد در این نشست با تأكيد بر اینکه ارتقای امنیت در استان یکی از شاخص‌ترین موفقیت‌های استان در حوزۀ سیاسی، امنیتی و اجتماعی بوده است، بیان کرد: دولت تدبیر و امید توانسته است با جلب اعتماد و مشارکت مردم در تأمین امنیت در جامعه موفق باشد.
«محمدعلی طالبی» به اهميت انتخابات سال آینده اشاره کرد و گفت: بايد بدون حاشيه و قانون‌مند تمام ظرفيت مجموعۀ استانداري و استان را براي برگزاري انتخاباتی پرشور و اخلاق‌مدار مانند انتخابات پنجمین دورۀ مجلس خبرگان رهبری و دهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی به‌كارگيريم.
طالبی افزود: براي اينكه بتوانيم شوراهای اسلامي شهر و روستایی توانمندی را در استان تشكیل دهيم بايد مردم احساس كنند فعاليت شوراها از جايگاه بالايي برخوردار است و نخبگان و افراد متخصص نيز عرصه را براي حضور خود در این انتخابات فرآهم ببينند.


ساماندهي سهم عمده‌اي از پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان


معاون هماهنگي امورعمراني استاندار یزد در این جلسه بيان كرد: حفظ محيط زيست از موضوعاتي است كه بايد به صورت جدي در استان دنبال شود و در همين راستا كوره‌های آجرپذی و ساير كارخانه‌ها  يا با حداكثر فيلتر مشغول به كار مي‌باشند يا فعاليت آنها متوقف شده است.
«سیدمحمدرضا سيدحسيني» ادامه داد: در دو سال گذشته یک‌هزار و 500 پروژه از سه هزار و 300 پروژه‌هاي استاني كه داراي كد بوده‌ ساماندهي شده‌اند و ساير پروژه‌هایی كه به صورت مداوم اعتبار مي‌گرفتند نيز تعيین و تكليف شده‌اند.
سیدحسینی با اشاره به کمبود آب در استان افزود: موضوع انتقال آب به استان با جدّیت در دستور کار قرار دارد، اما لازم است برای مدیریت مصرف آب به‌ویژه در بخش کشاورزی فرهنگسازی لازم و مؤثر انجام شود.


افتتاح دفتر خدمات سرمايه‌گذاري استان در آينده‌ای نزديك


معاون هماهنگی امور اقتصادي و توسعۀ منابع استانداری در این نشست با بيان اينكه 716 مصوبه براي 716 واحد توليدي و صنعتی استان در ستاد تسهيل و رفع موانع توليد به تصويب رسيده است، گفت: در اين ستاد موانع و مشكلات پيش‌روي صنعت و توليد در استان با تشكيل نشست‌هاي مستمر در حال بررسي و پيگيري مي‌باشد.
«سیدعلی عزّالدّيني» خاطر نشان كرد: خدمات سرمايه‌گذاري و پهنه‌بندي اراضي كه قابليت سرمايه‌گذاري دارند توسط يك كارگروه زيربنايي صورت گرفته و بر همين مبنا به زودي دفتر خدمات سرمايه‌گذاري استان افتتاح خواهد شد.


هفتۀ دولت فرصتی مغتنم برای ارائۀ خدمات و فعالیت‌های دولت به مردم


مدیرکل حوزۀ استاندار نیز در این جلسه با اشاره به در پیش بودن هفتۀ دولت بیان کرد: این هفته فرصتی مغتنم برای ارائۀ و گزارش خدمات و فعالیت‌های دولت تدبیر و امید به مردم است.
«عباس حیدری» ادامه داد: رفع تحریم‌های ظالمانه علیه دولت و ملت ایران، کاهش تورم و اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت علی‌رغم کمبود اعتبارات و امکانات از جمله اقدامات ارزشمند دولت یازدهم است که در این زمینه‌ها لازم است تحلیل و تبیین لازم برای مردم و نخبگان انجام شود.
گفتنی است در ابتدای این جلسه به ترتیب «رضا یادگاری» رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعۀ فناوری اطلاعات، «محمود شاکری‌شمسی» مدیرکل دفتر شهری، روستایی و امور شوراها، «محمدحسین امامی» مدیرکل امنیتی و انتظامی، «سیدرضا خادمی» مدیرکل دفتر فنی، امور عمراني و حمل و نقل و ترافيك ، «مجید جوادیان‌زاده» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، «عباس ملازینلی» مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی، «کامران قربانی» مدیرکل اداری و مالی، «قاسم علی‌نژاد» معاون مدیرکل پدافند غیرعامل، «هادی هادی‌نسب»، مدیرکل مدیریت بحران، «رضا زارع‌زاده» مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی، «رقیه کرمانیان» سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده و «مصطفی سالاری» مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری ضمن بیان دیدگاه‌های خود گزارشی از فعالیت‌های اداره‌های‌کل تحت مسئولیت‌شان در سال 94 و سه ماهۀ اول سال‌جاری ارائه دادند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات