استاندار یزد:

تمام تلاش خود را برای جبران خسارات احتمالی به کار می‌گیریم/خسارت به جان و اموال مردم، خط قرمز استان است/ سامانه بارشی مونسونی روز شنبه از استان خارج می شود/ثبت بیشترین میزان بارندگی در منطقه بیدا خوید به میزان 50 میلی متر/ فعالیت سامانه مونسونی در ندوشن، میبد و مناطق اطراف شیرکوه؛ از ساعت 10 امشب/تکمیل ظرفیت بندهای زردین موجب جاری شدن رواناب در این منطقه شد

استاندار یزد خسارت به جان و اموال مردم را خط قرمز استان دانست و گفت: با توکل به خدا و با تلاش شبانه روزی تلاش می کنیم تا در وهله اول مشکلی در استان وجود نداشته باشد و در صورت ایجاد خسارت ها، تمام تلاش خود را برای جبران آن به کار می‌گیریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در حاشیه حضور در اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی از هفته گذشته مبنی بر فعالیت سامانه بارشی مونسون در کشور و حرکت به سمت استان های مرکزی و جنوبی، گفت: به محض اطلاع از پیش بینی ها، ستاد مدیریت بحران استان با حضور کلیه دستگاه های متولی و فرمانداران برگزار و تدابیر لازم اندیشیده شد.
استاندار یزد ادامه داد: در جریان جلسات برگزار شده، مقرر شد از کلیه سیل بندها و بندهای استان بازدید و اقدامات مربوط به مقاوم سازی آن ها انجام شود.
وی افزود: همچنین سازه های تخریب شده در سیل های گذشته اصلاح و بازسازی شد.
وی با بیان اینکه در این مدت از تمامی مسیل های استان بازدید شده است، اظهارداشت: با توجه به اهمیت موضوع اکیپ ها و مراکز مدیریت بحران در استانداری، فرمانداری ها و شهرداری ها به صورت شبانه روزی فعال و در حالت آماده باش قرار گرفتند.
دکتر فاطمی با بیان اینکه بارش های این سامانه سیل آسا و غیر قابل پیش بینی هستند، خاطرنشان کرد: از روز گذشته بارش های مونسونی در استان آغاز شد وامروز به اوج خود رسید و براساس پیش بینی ها از حوالی ساعت 10 امشب مجددا شاهد بارش باران در منطقه ندوشن، میبد و مناطق اطراف شیرکوه خواهیم بود.
استاندار یزد از آغاز مجدد بارش های سیل آسا از ساعت 2 بعد از ظهر فردا و در نهایت، خروج این سامانه تا روز شنبه هفته آینده خبرداد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بارش نسبتا شدید باران در منطقه دربید و جاری شدن سیل در این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: با مدیریت انجام شده مسیر حرکت سیل منحرف و از حرکت آن به سمت یزد جلوگیری شد.
دکتر فاطمی افزود: باتوجه به بارش شدید باران در زردین و تکمیل ظرفیت بندها، مازاد آب آن به صورت رواناب و سیل به روستا حرکت کرد که براساس گزارش های واصله چند خانه تخریب شده است.
استاندار یزد بیان کرد: در منطقه حسن آباد یزد نیز شاهد بارش پایه ای باران در مدت 5 دقیقه بودیم که این بارش سبب جاری شدن حجم قابل توجهی از رواناب در این منطقه شد اما موضوع به خوبی مدیریت شد.
وی در بخش پایانی سخنانش خسارت به جان و اموال مردم را خط قرمز استان دانست و گفت: علی رغم گستردگی بارش ها و درگیری استان های مختلف کشور، با توکل به خدا و با تلاش شبانه روزی تلاش میکنیم تا در وهله اول مشکلی در استان وجود نداشته باشد و در صورت ایجاد خسارت ها، تمام تلاش خود را برای جبران آن به کار می‌گیریم.
دکتر فاطمی اظهارداشت: کلیه دستگاه های امدادی و ستادهای مدیریت بحران شهرستان های استان پای کار هستند و شرایط  به صورت لحظه به لحظه رصد می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات