در جلسه با شهرداران استان يزد مطرح شد؛

تهاتر بدهی شهرداری ها با دستگاه های اجرایی ظرفیت اعتبارات استان را تقویت می کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جلسه با شهرداران شهرهای استان بر تلاش شهرداری ها برای مشخص شدن وضعیت بدهی و طلب از دستگاه های اجرایی و بدهی به پیمانکاران تاکید و مطرح کرد: تهاتر بدهی شهرداری ها با دستگاه های اجرایی ظرفیت اعتبارات استان را تقویت می کند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، نشست هم انديشي شهرداران شهرهاي استان با موضوع وصول مطالبات شهرداري ها  و پرداخت بدهی  نسبت به دولت و پیمانکاران در قالب تهاتر و هماهنگی برنامه هاي چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور « محسن صادقيان» معاون هماهنگي امور عمراني و «محمود شاكري شمسي» مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري يزد در سالن شهيد موحدين برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد در اين جلسه گفت: در خصوص اسناد خزانه نوع اول و نوع دوم تمام دستگاه های اجرایی كه تا پايان سال 95 از شهرداري ها طلب دارند مي توانند این مطالبه را با بدهي هاي بانكي تهاتر كنند و تمام پيمانكاراني كه تا پايان سال 96 از شهرداري ها طلب دارند نیز مي توانند طلب خود را در تهاتر با بدهی هاي مالياتي وصول نمایند.
«محسن صادقيان» افزود: نکته مورد توجه این است كه طلب باید بابت پروژه هايي باشد كه از درآمدهاي عمومي دولت اعتبار دارند که بر این اساس شهرداري های شهرهای استان اعلام كرده اند كه حدود مبلغ 250 ميليارد تومان از دستگاه هاي اجرايي استان طلب دارند که در اين خصوص موظف شده اند اين طلب را از دستگاه هاي اجرايي با بدهي هاي بانكي خود تهاتر كنند.
صادقيان خاطرنشان كرد: شهرداري ها در  اولین فرصت ميزان طلب خود را  به دستگاه هاي اجرايي و ذيحسابان اعلام نموده و در گزارشی مشخص نمانید که چه میزان از این بدهی  قطعي شده و چه مقدار نیز بلاتکلیف است  و میزان  بدهي به پيمانكارن تا سال 96  نیز در این گزارش ارائه شود.
وی اظهار داشت :برای تسهیل این موضوع در هفته هاي آينده با مديران كل دستگاه هاي اجرايي و روساي بانك ها نشستی خواهیم داشت  تا  برای عملیاتی سازی این ظرفیت تفاهم ها و همکاری های لازم با اهتمام و حساسیت بیشتری صورت گیرد.
معاون استانداری یزد افزود:اهميتي كه بحث تهاتر در این موضوع دارد این است که ما هر چه بتوانیم از ظرفیت قانونی در این زمینه استفاده کنیم توانسته ایم اعتبار استان را در سقف بودجه کشور بالا ببریم؛منظور اين است كه تهاتر های بانكي خارج از سقف اعتبارات دولتي است و اگر بتوانيم 250 ميليارد تومان طلب شهرداري ها از دستگاه هاي اجرايي را وصول كنيم يعني 250 ميليارد تومان خارج از اعتباري كه از خزانه دولت دريافت مي شود وضعیت اعتباری استان تقویت شده است.


توجه شهرداران به تجمیع توانمندی ها و ایده های نو در گرامیداشت بلوغ انقلاب


« محسن صادقیان»  در ادامه این جلسه بيان كرد:  ضروریست بلوغ و چهلمين سالگرد انقلاب به شكلي مناسب و جذاب در جامعه تبیین و مورد توجه قرار گیرد و  شهرداري ها به عنوان یکی از محورهای اصلی گرامیداشت این ایام  برنامه هاي خود را به دفتر شهري استانداري و سایر شهرداری های شهرهای استان ارسال کنند.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد در پایان گفت: اشتراك ایده های  نو و تجميع توانمندي ها در گراميداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مورد توجه شهرداران باشد و از سوی دیگر پروژه های قابل افتتاح و اقدامات موثر در این چهل سال نیز  برای کاهش هزینه ها در فرمتی هماهنگ و بدون هر گونه موازی کاری ارائه شود.

*خبرنگار:فاطمه شريفي
*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات