استاندار یزد عنوان کرد :

توجه به جوانان اولویت اصلی استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی

استاندار یزد گفت: توجه به جوانان و ظرفیتهای آنها اولویت اصلی مسئولان و مدیران استان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، مشاور استاندار در امور فرهنگی و ارتباطات، مدیرکل ورزش و جوانان استان،اعضای این ستاد و نمایندگان برخی از سازمان های مردم نهاد در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
"سیدمحمد میرمحمدی" در این جلسه بر ارائه دستاوردها و نتایج نشست ها ی برگزار شده ستاد ساماندهی امور جوانان استان تاکید و اظهار کرد : اینکه بدانیم نشست ها و جلسات انجام شده منجر به چه تصمیمی شده و نتایج آن چه بوده است ، موجب ایجاد انگیزه در اعضای ستاد شده و آثار خوبی برای اجتماع و جوانان دارد.
وی هدفمندی اردوهای تشکیل شده برای جوانان را مهم ارزیابی کرد وادامه داد : اردوها نباید تنها با هدف گذران وقت و تفریح باشد و باید هدف از برگزاری اردوها تقویت روابط اجتماعی ، ایجاد سبک زندگی ، هم اندیشی و افزایش مهارت های جمعی و مشارکت جوانان باشد .
استاندار یزد یکی از مسائل ضروری برای نسل جوان را تقویت فرهنگ کار در بین جوانان دانست وگفت : در اردوها و برنامه های جوانان ، بحث فرهنگ کار و راهکارهای ایجاد انگیزه در جوانان برای یافتن شغل  مناسب باید در اولویت قرار گرفته شود .
میرمحمدی  مشارکت دادن جوانان در امر برنامه ریزی های اوقات فراغت  را مهم توصیف کرد و افزود: مشارکت دادن جوان در برنامه ریزی ها و کارهای اجرایی  باعث بروز خلاقیت و ایفای نقش جوانان خواهد شد و دستگاه ها باید تنها نقش نظارتی در این حوزه داشته باشند .
وی خطاب به مدیران دستگاههای اجرائی استان تصریح کرد : اینکه شما برنامه ریزی در خصوص اوقات فراغت جوانان داشته باشید و کلاسهای مختلف برگزار شود که جوانان  فقط در آن کلاس ها شرکت کنند ، دردی از آنها دوا نخواهد کرد .
عالی ترین مقام اجرایی استان اظهار داشت: لازم است نیاز جوانان بررسی شود و برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در راستای پاسخگویی به این نیازها شکل گیرد و دستگاه ها تنها ایده ها ، وظایف و افکار خود را در تشکیل برنامه ها در نظرنگیرند .
میرمحمدی شبکه های مجازی را اصلی ترین مسئله جوانان در حال حاضر عنوان کرد و گفت : فضای مجازی در آموزش و القای اطلاعات در ذهن جوان بسیار تاثیرگذاراست که می توانیم  با هنر ، سلیقه ، تدبیر و همت فضای مجازی را به درستی مدیریت و محتوای جذاب برای جوانان تولید کنیم .
استاندار یزد خاطر نشان کرد : باید از ظرفیت های قانونی به ویژه بودجه و اعتبارات  برای خدمت بیشتر به جوانان  استفاده کنیم زیرا هیچ اولویتی بالاتر از اولویت توجه به جوانان نیست و مساله اول ما در حوزه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در استان جوانان هستند .
وی بر اطلاع رسانی در خصوص برنامه های اوقات فراغت جوانان در دستگاههای اجرایی استان تاکیدکرد و خواستار تقسیم کار و برنامه ریزی دقیق دستگاهها در اجرای این برنامه ها شد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار داشت : سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان باید ارتباط منسجم و خوبی  با یکدیگر و دستگاههای دولتی داشته باشند اما اصلی ترین رابطه آنها باید با مردم باشد تا بتوانند از ایفای نقش مردم در همکاری های اجتماعی و فرهنگی بهره ببرند .
گفتنی است ارائه برنامه های پیشنهادی دستگاههای اجرائی استان در خصوص غنی سازی اوقات فراغت از دستور کار این جلسه بود که مورد بحث و بررسی اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات